Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4463 ggr
[Highonbluetomorrows]
2012-05-22 03:11

Hjälp, HOX batteri laddas snabbt ur.

Jag är en rätt aktiv mobiltelefonanvändare som gärna pillar med appar och lyssnar på musik under dagen. Köpte en Htc one x och visste att batteriet inte skulle vara klass ett, men jag förväntade mig mer än det här.

Jag har under 50% ljusstyrka och avstängd 3g/bluetooth. Däremot har jag på wi-fi men enligt batterimätningen drar det bara typ 2%. Det som drar är skärmen och ett spel jag lirar. Efter ca sex timmar är batteriet alltid nere på 14% där man får "varningssignalen". Och det förstår ni kanske också att jag inte precis sitter och pillar på mobilen sex timmar i rad :). Däremot kan jag lyssna på musik, ta upp den rätt sporadiskt för att ta en bild eller smsa, och sedan spela en stund. Aktiv användning var cirka 2 timmar på mer krävande appar som spel och 30 min i galleri/kamera. En timme standby. Resten slösurf eller musik. Då jag använder mobilen rätt lika varje dag så håller jag koll på tiderna och ja, det är max sex timmar som gäller. Sedan måste den laddas.

Enligt swedroids test ska mobilen klara 5 h filmtittande på 50 % ljusstyrka, så det är kanske jämförbart? Det var iofs innan uppdateringarna..

1) Jag undrar nu om den här batteritiden är normal för HOX eller om jag har fått en undermålig produkt och bör gå och reklamera den?

2) Om det här är vad jag får leva med så vill jag gärna ha tips på hur jag bäst sparar på batteriet.

Annons:
[Vargöga]
2012-05-22 15:34
#1

Är mobilen ny så kan det ta ett tag innan man får rätt med batteritiden. Så har jag tyckt iaf.

[Nathalie62]
2012-05-22 15:52
#2

Du verkar redan göra allt du kan för att spara på batteriet, om jag vore dig skulle jag nog pratat med dom du köpte telefonen av och höra om det här är rätt.

Jag använder min ockå en hel del och ibland måste jag ladda den 2 gånger per dag, tyvärr har ju dom senaste modellerna fått rätt mycket kritik på just batteritiden.

[Nathalie62]
2012-05-22 15:53
#3

Något jag ofta brukar göra är att stänga ner program som körs så spar det åtminstone lite tid, kanske något du kan prova.

[Highonbluetomorrows]
2012-05-22 16:31
#4

#2. Har du också en hox eller någon annan?

[Highonbluetomorrows]
2012-05-22 16:34
#5

Jag tror jag har kommit på det. Min mobil verkar i princip aldrig ligga i viloläge?? Jag har en app som heter "quizme" som inte går att stänga av notifications från - kan det vara den som spökar? Har rensat på widgets som uppdaterar och tagit bort notifications från facebook och wordfeud. Nu får vi se om det hjälper :).

#1. Eftersom jag laddat mobilen flera gånger per dag är jag nog uppe i den mängden nu haha. För helt rätt, batteriet ska bli lite bättre efter typ 10 (?) laddningar.

[Nathalie62]
2012-05-23 00:19
#6

#4, Nej jag har inte alls en sådan.
#5, Det kan säkert vara att telefonen aldrig är viloläge, om inte det hjälper som du testat så prova avinstallera "quizme" och se om det händer något då. Uppdatera gärna hur det går.

Annons:
penphotography
2012-05-24 07:03
#7

Jag har en HOX. Första veckan tyckte jag också att batteriet var lite klent men det blev bättre och bättre. Om det beror på att batterier har laddats många gånger eller på grund av uppdateringarna vet jag inte. Mycket bättre är det i alla fall. Har du uppdaterat telefonen? HTC har skickat ut tre stycken. En smartphone vill kommunicera hela tiden. Får den det drar den lite batteri. Min HOX är helt super i standbyläge, märks inget på batteriet! Vet man att man befinner sig där man har dålig täckning kan man stänga av Internet så telefonen inte jobbar så hårt för att kommunicera. Ställ in så att den gör synkningar osv när du har passagen i eller har tillgång till WiFi.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Nathalie62]
2012-05-24 23:31
#8

Du kanske också kan prova nyttja den här appen för att spara batteritid.

Juice Defender ska vara väldigt bra och det räcker med den som är gratis.

[Thiah]
2012-05-26 19:18
#9

Min htc desire Z klarar en hel dag med mitt beteende. Den blir lite ledsen framåt kvällen när jag åker hem från jobbet men då är stackarn igång ganska mycket under dagen. Lyssnar på musik via internet och det drar batterier, surfar massor och även det drar batterier.  Jag har då högsta inställningarna i allt.

Hoppas din telefon orkar bättre så småningom

[Nathalie62]
2012-05-27 01:36
#10

#9, Man kanske skulle satsat på en sådan istället med tanke på hur mycket man kan göra med den utan att behöva ladda batteriet 15 gånger på en dag Obestämd

Upp till toppen
Annons: