Mjukvara

Startar om sig

2012-05-22 17:06 #0 av: [Vargöga]

Åh vad jag är arg på min mobil. Fyra gånger har den startat om sig idag, IDAG!!!! Det är inte acceptabelt anser jag.

Har nästintill inga widgetar eller så mycket program nedladdat. Batteriet håller en jämn temperatur så det är inte det som gör att den startar om.

Gah!!! Skrikandes

Synd att företaget jag skaffade mig mobilen av (Motorola Defy+) har dålig svenk kundtjänst så det blir inte lätt att reklamera denna.

Anmäl
2012-05-23 00:15 #1 av: [Nathalie62]

Den kan ju inte bara starta om av sig själv ? Är det något program eller app som du installerat som gör att telefonen flippar ut ? Kanske någon stor uppdatering som ställer till det ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-23 07:00 #2 av: [Vargöga]

Har ingen aning. Läste inne på Swedroid och jag är inte ensam om detta problem. Rynkar på näsan

Anmäl
2012-05-23 18:07 #3 av: [Nathalie62]

#2, Okei, vad rekommenderade dom att man skulle göra då ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-23 18:10 #4 av: [Vargöga]

Fabriksåterställa. Det har jag verkligen ingen lust med för jag har den perfekt upplagd just nu. Obestämd

Anmäl
2012-05-23 18:22 #5 av: [Nathalie62]

#4, Nej vad tråkigt Gråter kan du inte ringa dom som du köpte telefonen av och höra ? Kanske finns det andra sätt ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-23 18:24 #6 av: [Nathalie62]

Nej inte dom du köpte telefonen av men dom som gör telefonen menade jag Obestämd

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-23 18:47 #7 av: [Vargöga]

Vi får se om jag orkar ringa nån dag.

Anmäl
2012-05-23 21:23 #8 av: [Nathalie62]

#7, Lycka till, berätta gärna om eller när du pratat med dom.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-26 18:34 #9 av: Thiah

Så trist att telefonen slutar fungera bra när man fått den bra upplagd. Att fabrikåterställa är så trist.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2012-05-26 18:40 #10 av: [Nathalie62]

#9, Håller med Rynkar på näsan

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-27 10:56 #11 av: [Vargöga]

Ringde till Elisa och undrade vad jag skulle göra. Gå till närmsta Elisabutik sa dom med det finns ingen här på Åland. Fick ett nummer att ringa men dom visste inget heller. Sen fick jag en mejladress men jag vet int eom det är rättstavat. Tänker inte skicka in den för jag behöver ha den i min vardag. Har så mycket där och ingen likvärdig ersättare. Bara en Nokia med series 40. Kan tex bara ha ett larm åt gången och det funkar inte då jag har flera larm på gång.

Anmäl
2012-05-27 10:59 #12 av: [Nathalie62]

#11, Det är tråkigt när det blir så, man slussas bara runt och det slutar med att man inte kan vända sig någonstans. Hoppas du kan ordna det på något sätt ändå.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-27 11:03 #13 av: [Vargöga]

Jag får väl fara till fastlandet och lämna in den i en butik.

Anmäl
2012-05-27 11:10 #14 av: [Nathalie62]

#13, Jag hoppas du kan göra det så du får rätsida på det, det är ju så frustrerande när det inte funkar som det ska.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-27 11:18 #15 av: [Vargöga]

Helst skulle jag vilja byta ut den till något helt annat men det lär jag ju inte få. Obestämd

Anmäl
2012-05-27 20:29 #16 av: [Nathalie62]

#15, Det borde du ju faktiskt få om den beter sig så illa, som du säger är inte detta acceptabelt. Annars gör en liten fuling och säg att du återställt den helt och att det inte har hjälpt men det kommer dom kanske underfund med ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-27 20:37 #17 av: [Vargöga]

Hehe ja vi får se om jag kommer till fastlandet och kan reklamera den.

Anmäl
2012-05-27 20:57 #18 av: [Nathalie62]

#17, Berätta gärna hur det går. Skrattande

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-29 19:54 #19 av: [Vargöga]

Helt otroligt. Nu ikväll har den startat om sig 6 gånger!! Hopplöst och jag vet inte när jag kan komma till fastlandet heller.

Anmäl
2012-05-29 20:03 #20 av: [Nathalie62]

#19, Nej men så irriterande, förstår att du blir frustrerad, hoppas du snart kan komma till fastlandet så problemet blir åtgärdat.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-30 07:03 #21 av: [Vargöga]

Det måste ju ske på en vardag så kanske nästa torsdag.

Anmäl
2012-05-30 15:05 #22 av: [Nathalie62]

#21, Håller tummarna att det blir nästa vecka.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-30 18:40 #23 av: [Vargöga]

Kom och tän ka på en sak. Tänk om de vill lämna den på service. Då har jag ingen mobil och att jag sen måste åka tillbaka till fastlandet och hämta den. Blir att kosta för mycket. Kanske bättre att köpa en ny?

Anmäl
2012-05-30 18:47 #24 av: [Nathalie62]

#23, Då hade jag nog köpt en ny telefon.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-30 18:58 #25 av: [Vargöga]

Precis. Men vad skall jag köpa. Funderar på en enkel mobil som Nokia Asha 203.

Anmäl
2012-05-30 19:46 #26 av: [Nathalie62]

#25, Det är svårt att svara på vad du ska köpa, jag hade nog personligen valt en samsung S3 (den senaste) he he.Tungan ute Jag hade också skaffat mobilen där dom har svensk kundtjänst.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-31 08:37 #27 av: [Vargöga]

Så mycket pengar har jag inte så det fick bli en enkel mobil.

Anmäl
2012-05-31 11:50 #28 av: [Nathalie62]

#27, Vad blev det för en ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-05-31 20:37 #29 av: [Vargöga]

Som jag skrev i #25 en Nokia Asha 203.

Anmäl
2012-05-31 22:58 #30 av: [Nathalie62]

#29, Just det, du skrev ju det Obestämd
Hoppas du blir nöjd med den.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-06-01 00:37 #31 av: Ladydragon

några frågor

är du helt säker på att mobilen startar om sig?

vad ser du för något?

ser du exakt samma saker som när du själv väljer att starta om mobilen?

har du provat att göra en återställning av mobilen?

ett sista råd i all välmening istället för att bli arg skrika och så vidare så använd ilskan till något konstruktivt..googla kolla bruksanvisningar kolla forum

det mesta kan man lösa själv faktisiskt bara man vill

Anmäl
2012-06-01 07:21 #32 av: [Vargöga]

Har kollat på Swedroid och de ha samma problem som mig. Klart jag vet att den startar om sig. Nej jag tänker inte göra en återställning som jag skrev tidigare för jag har telefonen som jag vill ha den och det var en himla massa pysslande innan jag fick den så så jag har ingen lust att återställa den.

Anmäl
2012-06-01 08:48 #33 av: [Fröken P]

Hm, jag skrev ett inlägg här inatt, men det kom visst inte med.

Nåja, då tar jag det igen. Glad

Jag kan inte förstå att det ifrågasätts att en mobil startas om, det händer ofta, det är inga konstigheter. sen får man vara irriterad på teknik, vem är inte det på datorn emellanåt? sen sitter väl ingen och skriker här direkt vad jag kan se Cool

man betalar för en dyr telefon och då har man också möjligheten att kontakta support, butik mm, alla kan inte sitta halva dagar vid datorn för att leta fellösningar. jag ringer oftast (eller mailar) om min telefon eller annan teknik inte fungerar, man lär sig mycket på att prata med folk direkt och de får också veta vad som är felet på deras produkter. om ingen säger något så vet de ju inte att felen existerar.

 

Anmäl
2012-06-01 16:24 #34 av: [Nathalie62]

#33, Håller med Fröken P och det är inte konstigt att man kan bli irriterad eller smått frustrerad till och med när något som ä nytt inte funkar som det ska, klart man blir upprörd.

#32, Förstår dig, inget man gör om man är absolut tvungen, vi får se vad dom säger när du ska lämna den. Du får uppdatera hur det har gått sen.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-06-01 16:53 #35 av: [Vargöga]

Denna månad har jag inte råd att fara till fastlandet.

Anmäl
2012-06-01 16:57 #36 av: [Nathalie62]

#35, Okei.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-06-01 17:06 #37 av: [Vargöga]

Kanske det kommer en uppdatering som fixar detta. Vem vet. Flört

Anmäl
2012-06-01 17:57 #38 av: [Nathalie62]

#37, Det kan man ju alltid hoppas.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-06-01 18:09 #39 av: [Vargöga]

Eller så får jag försöka att få en adress att skicka telefonen till men det är ju lite riskabelt.

Anmäl
2012-06-01 18:12 #40 av: [Nathalie62]

#39, Det hade jag aldrig vågat.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-06-01 19:24 #41 av: [Fröken P]

#39  ja, om du sänder rekommenderat eller om du får en frakt(retur)sedel så är det ju bara att skicka iväg den. då får du ju kvitto på inlämningen.

när jag har reklamerat elektronik så har jag fått en retursedel på posten, sen var det bara att lämna in, jag fick kvitto på det.

Anmäl
2012-06-01 19:26 #42 av: [Vargöga]

Det är sant. Jag har kunnat skicka tillbaka saker jag köpt på posorder till företag men jag är osäker på detta företag som man dessutom bara kan skicka mejl till och inte kunna ringa.

Anmäl
2012-06-01 19:28 #43 av: [Fröken P]

#42  maila dem i alla fall för att höra vad de säger, det tycker jag. Glad

Anmäl
2012-06-01 19:30 #44 av: [Vargöga]

Mmm jag får göra det men jag är osäker på stavningen. Gråter Hon i supporten ville inte stava åt mig för hon trodde säkert att jag kunde finska men om jag kunde finska så då borde jag inte ha ringt till den svenska supporten. Flört

Anmäl
2012-06-01 19:40 #45 av: [Fröken P]

#44  använd google translate Flört står det inget i dina papper om ev. reklamation, hur man går tillväga?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.