Annons:
Etikettmjukvara
Läst 5505 ggr
[Vargöga]
5/22/12, 5:06 PM

Startar om sig

Åh vad jag är arg på min mobil. Fyra gånger har den startat om sig idag, IDAG!!!! Det är inte acceptabelt anser jag.

Har nästintill inga widgetar eller så mycket program nedladdat. Batteriet håller en jämn temperatur så det är inte det som gör att den startar om.

Gah!!! Skrikandes

Synd att företaget jag skaffade mig mobilen av (Motorola Defy+) har dålig svenk kundtjänst så det blir inte lätt att reklamera denna.

Annons:
[Nathalie62]
5/23/12, 12:15 AM
#1

Den kan ju inte bara starta om av sig själv ? Är det något program eller app som du installerat som gör att telefonen flippar ut ? Kanske någon stor uppdatering som ställer till det ?

[Vargöga]
5/23/12, 7:00 AM
#2

Har ingen aning. Läste inne på Swedroid och jag är inte ensam om detta problem. Rynkar på näsan

[Nathalie62]
5/23/12, 6:07 PM
#3

#2, Okei, vad rekommenderade dom att man skulle göra då ?

[Vargöga]
5/23/12, 6:10 PM
#4

Fabriksåterställa. Det har jag verkligen ingen lust med för jag har den perfekt upplagd just nu. Obestämd

[Nathalie62]
5/23/12, 6:22 PM
#5

#4, Nej vad tråkigt Gråter kan du inte ringa dom som du köpte telefonen av och höra ? Kanske finns det andra sätt ?

[Nathalie62]
5/23/12, 6:24 PM
#6

Nej inte dom du köpte telefonen av men dom som gör telefonen menade jag Obestämd

Annons:
[Vargöga]
5/23/12, 6:47 PM
#7

Vi får se om jag orkar ringa nån dag.

[Nathalie62]
5/23/12, 9:23 PM
#8

#7, Lycka till, berätta gärna om eller när du pratat med dom.

[Thiah]
5/26/12, 6:34 PM
#9

Så trist att telefonen slutar fungera bra när man fått den bra upplagd. Att fabrikåterställa är så trist.

[Nathalie62]
5/26/12, 6:40 PM
#10

#9, Håller med Rynkar på näsan

[Vargöga]
5/27/12, 10:56 AM
#11

Ringde till Elisa och undrade vad jag skulle göra. Gå till närmsta Elisabutik sa dom med det finns ingen här på Åland. Fick ett nummer att ringa men dom visste inget heller. Sen fick jag en mejladress men jag vet int eom det är rättstavat. Tänker inte skicka in den för jag behöver ha den i min vardag. Har så mycket där och ingen likvärdig ersättare. Bara en Nokia med series 40. Kan tex bara ha ett larm åt gången och det funkar inte då jag har flera larm på gång.

[Nathalie62]
5/27/12, 10:59 AM
#12

#11, Det är tråkigt när det blir så, man slussas bara runt och det slutar med att man inte kan vända sig någonstans. Hoppas du kan ordna det på något sätt ändå.

[Vargöga]
5/27/12, 11:03 AM
#13

Jag får väl fara till fastlandet och lämna in den i en butik.

Annons:
[Nathalie62]
5/27/12, 11:10 AM
#14

#13, Jag hoppas du kan göra det så du får rätsida på det, det är ju så frustrerande när det inte funkar som det ska.

[Vargöga]
5/27/12, 11:18 AM
#15

Helst skulle jag vilja byta ut den till något helt annat men det lär jag ju inte få. Obestämd

[Nathalie62]
5/27/12, 8:29 PM
#16

#15, Det borde du ju faktiskt få om den beter sig så illa, som du säger är inte detta acceptabelt. Annars gör en liten fuling och säg att du återställt den helt och att det inte har hjälpt men det kommer dom kanske underfund med ?

[Vargöga]
5/27/12, 8:37 PM
#17

Hehe ja vi får se om jag kommer till fastlandet och kan reklamera den.

[Nathalie62]
5/27/12, 8:57 PM
#18

#17, Berätta gärna hur det går. Skrattande

[Vargöga]
5/29/12, 7:54 PM
#19

Helt otroligt. Nu ikväll har den startat om sig 6 gånger!! Hopplöst och jag vet inte när jag kan komma till fastlandet heller.

[Nathalie62]
5/29/12, 8:03 PM
#20

#19, Nej men så irriterande, förstår att du blir frustrerad, hoppas du snart kan komma till fastlandet så problemet blir åtgärdat.

Annons:
[Vargöga]
5/30/12, 7:03 AM
#21

Det måste ju ske på en vardag så kanske nästa torsdag.

[Nathalie62]
5/30/12, 3:05 PM
#22

#21, Håller tummarna att det blir nästa vecka.

[Vargöga]
5/30/12, 6:40 PM
#23

Kom och tän ka på en sak. Tänk om de vill lämna den på service. Då har jag ingen mobil och att jag sen måste åka tillbaka till fastlandet och hämta den. Blir att kosta för mycket. Kanske bättre att köpa en ny?

[Nathalie62]
5/30/12, 6:47 PM
#24

#23, Då hade jag nog köpt en ny telefon.

[Vargöga]
5/30/12, 6:58 PM
#25

Precis. Men vad skall jag köpa. Funderar på en enkel mobil som Nokia Asha 203.

[Nathalie62]
5/30/12, 7:46 PM
#26

#25, Det är svårt att svara på vad du ska köpa, jag hade nog personligen valt en samsung S3 (den senaste) he he.Tungan ute Jag hade också skaffat mobilen där dom har svensk kundtjänst.

[Vargöga]
5/31/12, 8:37 AM
#27

Så mycket pengar har jag inte så det fick bli en enkel mobil.

Annons:
[Nathalie62]
5/31/12, 11:50 AM
#28

#27, Vad blev det för en ?

[Vargöga]
5/31/12, 8:37 PM
#29

Som jag skrev i #25 en Nokia Asha 203.

[Nathalie62]
5/31/12, 10:58 PM
#30

#29, Just det, du skrev ju det Obestämd
Hoppas du blir nöjd med den.

Ladydragon
6/1/12, 12:37 AM
#31

några frågor

är du helt säker på att mobilen startar om sig?

vad ser du för något?

ser du exakt samma saker som när du själv väljer att starta om mobilen?

har du provat att göra en återställning av mobilen?

ett sista råd i all välmening istället för att bli arg skrika och så vidare så använd ilskan till något konstruktivt..googla kolla bruksanvisningar kolla forum

det mesta kan man lösa själv faktisiskt bara man vill

[Vargöga]
6/1/12, 7:21 AM
#32

Har kollat på Swedroid och de ha samma problem som mig. Klart jag vet att den startar om sig. Nej jag tänker inte göra en återställning som jag skrev tidigare för jag har telefonen som jag vill ha den och det var en himla massa pysslande innan jag fick den så så jag har ingen lust att återställa den.

[Fröken P]
6/1/12, 8:48 AM
#33

Hm, jag skrev ett inlägg här inatt, men det kom visst inte med.

Nåja, då tar jag det igen. Glad

Jag kan inte förstå att det ifrågasätts att en mobil startas om, det händer ofta, det är inga konstigheter. sen får man vara irriterad på teknik, vem är inte det på datorn emellanåt? sen sitter väl ingen och skriker här direkt vad jag kan se Cool

man betalar för en dyr telefon och då har man också möjligheten att kontakta support, butik mm, alla kan inte sitta halva dagar vid datorn för att leta fellösningar. jag ringer oftast (eller mailar) om min telefon eller annan teknik inte fungerar, man lär sig mycket på att prata med folk direkt och de får också veta vad som är felet på deras produkter. om ingen säger något så vet de ju inte att felen existerar.

[Nathalie62]
6/1/12, 4:24 PM
#34

#33, Håller med Fröken P och det är inte konstigt att man kan bli irriterad eller smått frustrerad till och med när något som ä nytt inte funkar som det ska, klart man blir upprörd.

#32, Förstår dig, inget man gör om man är absolut tvungen, vi får se vad dom säger när du ska lämna den. Du får uppdatera hur det har gått sen.

Annons:
[Vargöga]
6/1/12, 4:53 PM
#35

Denna månad har jag inte råd att fara till fastlandet.

[Nathalie62]
6/1/12, 4:57 PM
#36

#35, Okei.

[Vargöga]
6/1/12, 5:06 PM
#37

Kanske det kommer en uppdatering som fixar detta. Vem vet. Flört

[Nathalie62]
6/1/12, 5:57 PM
#38

#37, Det kan man ju alltid hoppas.

[Vargöga]
6/1/12, 6:09 PM
#39

Eller så får jag försöka att få en adress att skicka telefonen till men det är ju lite riskabelt.

[Nathalie62]
6/1/12, 6:12 PM
#40

#39, Det hade jag aldrig vågat.

[Fröken P]
6/1/12, 7:24 PM
#41

#39  ja, om du sänder rekommenderat eller om du får en frakt(retur)sedel så är det ju bara att skicka iväg den. då får du ju kvitto på inlämningen.

när jag har reklamerat elektronik så har jag fått en retursedel på posten, sen var det bara att lämna in, jag fick kvitto på det.

Annons:
[Vargöga]
6/1/12, 7:26 PM
#42

Det är sant. Jag har kunnat skicka tillbaka saker jag köpt på posorder till företag men jag är osäker på detta företag som man dessutom bara kan skicka mejl till och inte kunna ringa.

[Fröken P]
6/1/12, 7:28 PM
#43

#42  maila dem i alla fall för att höra vad de säger, det tycker jag. Glad

[Vargöga]
6/1/12, 7:30 PM
#44

Mmm jag får göra det men jag är osäker på stavningen. Gråter Hon i supporten ville inte stava åt mig för hon trodde säkert att jag kunde finska men om jag kunde finska så då borde jag inte ha ringt till den svenska supporten. Flört

[Fröken P]
6/1/12, 7:40 PM
#45

#44  använd google translate Flört står det inget i dina papper om ev. reklamation, hur man går tillväga?

[Vargöga]
6/1/12, 9:48 PM
#46

Vet inte för det står på finska. Sen när man ringer så är det personlig kontakt i butikerna som gäller. Obestämd

Upp till toppen
Annons: