Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 3639 ggr
monstermash
5/23/12, 12:33 PM

Använder du mobilen?

Vad använder du din mobil till?

Jag tappade min mobil måndag kväll till onsdag morgon, och jag har insett vilken stor del en liten mobil faktiskt tar i mitt liv. Tungan ute Dock var det faktiskt väldigt skönt att bli av med mobilen, jag var mest orolig över att den blivit stulen då jag tappade den ute. Annars var det skönt att känna att man inte kan bli nådd.

Så vad använder du din mobil till?

Jag kollar klockan, kollar upp datum & har påminnelselarm i kalendern (sällan), kollar facebook, smsar, ringer, lyssnar på musik och använder mobilen som ficklampa.

Annons:
[Fröken P]
5/23/12, 1:19 PM
#1

surfar (facebookar) först och främst. messar, ringer något samtal om dagen, har den som väckarklocka. men jag skulle klara mig utan mobiltelefon, om jag tappade min, det är nog värre för dem som inte får tag på mig Flört huvudsaken är att jag har en dator som fungerar!

[Vargöga]
5/23/12, 4:04 PM
#2

Jag har min kalender i den istället för en sån man skriver för hand. Kollar klockan, spelar lite.

Kalender, ringa, messa och mejla är det viktigaste.

[Nathalie62]
5/23/12, 6:05 PM
#3

Jag använder alarmet och ringer och tar emot samtal från mobilen, sms skickar jag sällan, jag skulle inte klara mig utan den, folk vet att jag är lätt att nå och jag kan alltid nå någon om det händer något. Speciellt nu på sommaren då man nästan aldrig är inne Skrattande

[Nathalie62]
5/23/12, 6:10 PM
#4

Glömde skriva resten Tungan ute, jag surfar en del på mobilen också men inte så mycket, ibland loggar jag in här och det händer att jag läser om dagsnyheterna också.

[Vargöga]
5/23/12, 6:11 PM
#5

Ja just det. Larmen använder jag mycket utav. Har flera larm inställda för mediciner och annat.

[Nathalie62]
5/23/12, 6:19 PM
#6

#5, Det har jag med nu när man äter så mycket medicin.

Annons:
[Vargöga]
5/23/12, 6:49 PM
#7

Jag har 6 larm på upprepning. Lite olika.

Sen kan jag ibland lägga in lite mer larm. Flört

[Nathalie62]
5/23/12, 9:23 PM
#8

#7, Ha ha, det har jag också. Telefonen tjuter nästan var tredje timme Tungan ute

ingann
5/23/12, 11:16 PM
#9

Jag ringer lite, smsar och mmsar massor, spelar wordfeud, kollar klocka och datum, kollar facebook emellanåt, väckarklocka, shoppinglista (app), runkeeper (app) och använder påminnelser för att komma i håg att ätaGlad

Utan mobilen så fungerar jag inte, jag kommer inte ihåg att äta nåt på hela dagen utan påminnelserna eftersom jag inte får någon hungerkänsla längre.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
5/23/12, 11:31 PM
#10

#9, Jag får inte heller hungerkänslor så en sådan påminnelse har jag också Tungan ute Vad är runkeeper för något ?

ingann
5/24/12, 1:47 AM
#11

#10 En app som mankan lägga upp träningsprogram i eller bara använda frundfunktionen som talar om hur länge, hur långt, hur fort och medelhastighet medGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

penphotography
5/24/12, 6:53 AM
#12

Jag surfar mycket, använder sms, mms, ringer (även via skype). Använder träningsapp, betalar räkningar, bokför ekonomin (app), kalender, skriver träningsdagbok, fotar, filmar, redigerar bild/film, lyssnar på musik, tittar på tv-serier och film, läser tidningar, inköpslista, väckarklocka, sociala medier, läser/skickar mail, skriver anteckningar, bokar biobiljetter, kollar väder plus en mängd mer saker. Vardagen skulle bli mycket krångligare utan mobilen!

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Bamse 08
5/24/12, 1:23 PM
#13

Ringer och sms:ar är det jag gör i stort sett Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
monstermash
5/24/12, 4:47 PM
#14

#12 - Du gjorde garanterat mest med mobilen, åtminstone i den här tråden! Fast jag vet inte om man kan göra så mycket mer än det du redan gör… Tungan ute

[Nathalie62]
5/24/12, 11:28 PM
#15

#11, Skrattande

#12, Oi, då måste du väl ladda mobilen flera gånger per dag för att kunna använda den så mycket ?

penphotography
5/25/12, 7:49 AM
#16

#15 Jag laddar varje natt och stödladdar en stund på dagen ibland.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Nathalie62]
5/25/12, 5:51 PM
#17

#16, otroligt att den håller hela dagen efter allt användande he he. Vad innnebär stödladdar ?

[Thiah]
5/25/12, 10:42 PM
#18

jag använder telefonen till allt. Det är min dator. Glad

monstermash
5/25/12, 11:53 PM
#19

#17 - Man laddar den en liten stund bara, alltså oftast inte så den blir fulladdad igen. Tillexempel kan man stödladda lite en stund innan man går ut :)

#18 - Men till vad mer specifikt? Alla använder en dator till olika saker, så du får gärna specifera dig lite om du vill. Tungan ute

[Nathalie62]
5/26/12, 6:23 PM
#20

#19, Okei, sliter det inte mer på batteriet att göra så ?

Annons:
[Thiah]
5/26/12, 6:32 PM
#21

Använder den till att läsa nyheter, spela, googla, ha kalendern, facebook, beställa saker (ibland), surfa i allmänhet, skriva blogg. Ringa, smsa, mejla, läsa bloggar, väckarklocka, kolla tidtabeller, kolla iFokus, lyssna på musik, se på youtube, se på webbtv.

Använder telefonen som ett modem till de andra datorerna.

[Nathalie62]
5/26/12, 6:41 PM
#22

#21, Oi, hur ofta får du då ladda din telefon he he ?

[Thiah]
5/26/12, 7:11 PM
#23

#22 jag laddar den varje natt oftast. Den kan klara sig 2 dagar men jag använder den för mycket för att det ska ske värst ofta.  Använder jag den som modem till datorn så är den inkopplad i datorn och laddar därmed samtidigt. Att vara modem drar helt sjukt med batterier.

monstermash
5/26/12, 8:10 PM
#24

#20 - Jo, det gör det, såvitt jag vet.

#21 - Okej! Det var en del. :) Tänk vad praktikt det är egentligen. Istället för att bära med sig en handdator, en kalender, penna, armbandsur, tidtabell osv kan man göra allting på mobilen.

[Thiah]
5/26/12, 8:17 PM
#25

#24 ja, man blir väldigt bortskämd

[Nathalie62]
5/27/12, 1:33 AM
#26

#23, Det kan jag tänka mig att det gör.

[TrevorS]
5/29/12, 11:45 AM
#27

Många tycker jag är väldigt tråkig då jag oftast ringer men skickar sms ibland. Är inte så mycket för spel på mobilen, har inte fastnat för det än. Skrattande

Annons:
monstermash
5/29/12, 12:08 PM
#28

#27 - Jag tycker det är kul med kompisar som faktiskt ringer! Visst, det kostar mer, för de flesta av mina vänner (inkl. mig själv) smsar gratis. Händer väldigt sällan att man pratar i telefon nu för tiden, väldigt synd. Ringer jag mina vänner och frågar vad de gör blir de galna. Flört "Ringde du bara för DET? Jag kan inte prata" medans de kan skicka en smsnovell eller tio till mig på samma tid Flört

[TrevorS]
5/29/12, 12:20 PM
#29

#28. Försöker se till att alla har samma operatör eftersom jag ringer gratis till dem. Skrattande

[Nathalie62]
5/29/12, 4:39 PM
#30

#29, Det är en fördel om man har samma operatör, för min del blir det värre eftersom det finns någon som har telia, någon annan hara tele 2, den tredje telenor Tungan ute

[Thiah]
5/29/12, 9:11 PM
#31

Sambon ringer mig titt som tätt med små frågor eller om han har tråkigt medan han väntar på bussen. Ibland blir jag störd på att han ringer bara för att,kommer på mig med att undra varför han inte bara skriver… :p

Upp till toppen
Annons: