Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2988 ggr
[Nathalie62]
2012-05-27 01:31

OT- Sverige vann

Vi vann hela kalaset på finalen ikväll ! Äntligen och enligt mig är hon en värdig vinnare, underbart Skrattande

Vad tyckte ni ?

Annons:
[Fröken P]
2012-05-27 04:29
#1

är heligt trött på detta evenemang som verkar pågå i evigheter, jag har tröttnat för länge sen, och nej, jag gillar inte låten alls faktiskt. men jag har heller inte hört de andra bidragen. hade det varit som förr, en utslagstävling, sen stora finalen, då hade det varit mer intressant. men jag kanske börjar bli för gammal Flört

[Nathalie62]
2012-05-27 11:00
#2

#1, Det tror jag inte at du är he he, Jag ser det som tradition att följa det varje år och det är en trevlig underhållning med tanke på hur sällan dom har sådant på tv.

monstermash
2012-05-27 11:02
#3

Jag är också trött på skiten nu, brukar inte titta men igår råkade jag se några låtar. Vilket visserligen var ganska roligt, det var dock bara Danmarks bidrag som jag tyckte var bra. Därmed har jag även klargjort vad jag tycker om Loreens bidrag, haha. Foten i munnen

De gamla pensionärerna som uppträdde var söta, det var dem. Och det är sött att dem deltar så de får ihop pengar för en ny kyrka och för att lyfta upp sin kultur lite. Men det var fruktansvärt irriterande att de sjöng på sitt hemspråk nästan hela tiden, så man inte förstod ett dugg. De passade inte in alls, frågar du mig är det förvånansvärt att dem ens kom med i ESC. Obestämd

Sedan hade vi Tooji med sitt bidrag Stay, någon leker Eric Saade. Dansen liknade Erics, la ni märke till det? Flört

Dock är jag glad att jag tittade, för tårarna bara sprutade på mig och mamma under ett av bidragen, för dansen såg hemsk ut. Tyst Jag har glömt vilken låt det var dock…

[Nathalie62]
2012-05-27 11:09
#4

#3, Nej dom äldre damerna hade jag inte mycket till övers för, tyckte det var hemskt Flört i början satt man på nålar när dom flög upp i siffrorna, jag bara skrek rätt ut ha ha.

Han som påminde om Erik saade tyckte jag också var helt okei faktiskt.
Han var ju jätteduktig på att dansa Skrattande, dock vet jag inte vad låten hette.

Jag gillade även dom här tvillingarna, dom hade mycket spring i benen och framförde sitt bidrag på ett trevligt och roligt sätt, kan det ha varit irland ?

Tyckte också att det var bättre i år än vad det har varit på länge enligt min smak, det var ett bra startfält.

monstermash
2012-05-27 11:35
#5

#4 - Ja, i början blev jag orolig att de skulle vinna faktiskt. Hade hört att de var bra konkurrenter för Sverige. Förvånad

Norges bidrag hette "Stay". Visst, dansen var bra, men det syns hur mycket han blivit inspirerad av vår Eric Saade med låten "Popular". Det var så likt att Eric till och med skrattade åt Tooij när han uppträdde på twitter, med all rätt.

Tvillingarna du pratar om måste vara Jedwards från Irland. De hade jag sådan tur att jag missade! Tycker hela historin runt dem är löjlig, de sjunger inte bra för fem öre. Oskyldig

ingann
2012-05-27 13:20
#6

Jag älskar ESC! I år var det fler bra bidrag än på många år faktiskt.

Loreen var i särklass bäst, vilket även siffrorna visade, sen gillade jag Ungern, Spanien, Tyskland och faktiskt de ryska små tanternaFlört Inte för att tanterna sjöng bra utan för att de var söta och låten var väldigt medryckande och trallvänligFlört Att de sjöng på ryska till största delen var bara ett plus. Det tog ESC tillbaka till den äldre versionen där alla länder var tvugna att sjunga på sitt eget språk.

Tvillingarna från Irland var bara pinsamma, de kunde inte ens synkronisera sin dans, än mindre sjunga. Jag har alltid sett Irland som ett av de stora ESC-länderna men nu börjar jag fundera över varför de ens ställer upp. De vill uppenbarligen inte placera sig högt eftersom de sänt dit tvillingarna fjant 2 år i rad.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
Bamse 08
2012-05-27 15:12
#7

Tycker Loreen var en värdig vinnare.

Men tyckte att Danmark bidrag också var bra.

Men Turkiets bidrag… ja, det såg ut som om de lekte Batman eller något.

What doesn't kill you makes you stronger.

monstermash
2012-05-27 20:01
#8

#7 Äntligen någon mer som gillade Danmarks bidrag, förstår inte hur den kunde få så lite röster…

Hahahaha! Ja, eller hur. Skrattande Nanana batman… typ.

[Nathalie62]
2012-05-27 20:22
#9

#7, Ha ha Batman var ett klockrent ordval Tungan ute

Och så har vi tvillingarna fjant ha ha, nej jag tyckte dom var bra, sådan energi skulle jag också vilja ha Flört

ingann
2012-05-28 21:35
#10

Jippi! Nu kan vi sjunga med i Babushkornas sångFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-05-28 23:29
#11

#10, Nej usch he he.

ingann
2012-05-29 00:11
#12

#11 Läs texten de lagt in som svenskFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-05-29 16:40
#13

#12, Nej tack ha ha ha.

Annons:
ingann
2012-05-29 17:13
#14

#13 Det är ju humorSkrattande Det är alltså någon som lagt in svenska ord som låter som det de sjunger, inte en översättning från ryska.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-05-29 21:43
#15

#14, Den är ändå hemsk he he.

ingann
2012-05-29 21:46
#16

#15 Jag tycker den är ganska medryckande. Jag tror att de flesta tittar mer på att det är 6 gamla tanter som sjunger än att lyssna på den. Reaktionerna skulle inte på långa vägar varit likadana om det vore 6 unga killar eller tjejer som framfört den.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-05-29 21:49
#17

#16, Det har du säkert rätt i.

Upp till toppen
Annons: