Annons:
Etikettringsignaler-bilder-spel
Läst 4275 ggr
Liz85
2012-06-03 14:09

Hur hitta HTC Explorer med windows mobile center?

Jag vill lägga in egen sms-signal i min htc explorer. Det gick hur lätt som helst på Sony Ericsson g502 men är totalt omöjligt på HTC explorern.

Hittade denna video som berättar hur man lyckas: http://www.youtube.com/watch?v=IWZk--2u7yQ&feature=related

Jag fastnar dock redan vid att ansluta telefonen till programmet windows mobile device center. Hur ska man få programmet att hitta åt telefonen? Krävs det någon särskild inställning för att det ska lyckas? Just nu har jag inställningar - anslut till PC - HTC sync.

Det står nånstans på en sida följande:

  • Koppla in mobilen med USB-kabeln
  • Om mobilen frågar väljer du att ansluta med Active sync
  • Om du använt mobilen med datorn innan utan WMDC så måste du gå in på inställningarna på mobilen. Och sen Anslutningar/USB till PC (eller något liknande) och där inne väljer du att den ska ansluta med Active Sync.

USB-sladden är i, telefonen hittas av HTC sync men där kan jag ju inte komma in i själva telefonen för att hitta åt mappen för telefonens egna signaler eller någonting.

Hur gör jag för att få in min egen sms-signal?? Eller för att över huvud  taget få WMDC att hitta telefonen?

Tacksam för all hjälp.

Annons:
[Nathalie62]
2012-06-03 16:23
#1

Jag har ingen aning hur man fixar det mer än vad som beskrivs så jag hoppas du kan få hjälp av någon som har samma telefon.

Liz85
2012-06-09 21:39
#2

Jag tog till experthjälp, mailade och fick instruktioner. Det funkade faktiskt! Utan att installera några program eller så. Det enda som behövdes var att lägga till en notifications-mapp på SD-kortet och lägga till ljudfilerna. Voila…

Så nu hörs Ted Gärdestads Låt kärleken slå rot, fast i en annorlunda tappning, så fort ett meddelande trillar in. Glad

[Nathalie62]
2012-06-09 23:25
#3

#2, Härligt att det var så enkelt och att det funkar utan problem nu Skrattande

Upp till toppen
Annons: