Annons:
Etikettoperatörer
Läst 5177 ggr
[Nathalie62]
2012-06-12 00:23

Erbjudande och kampanjer.

Tänkte vi kunde skriva om olika erbjudande/kampanjer som operatörerna ibland har.

Om vi också länkar till vilken operatör det gäller får man mer information och kanske har lättare att välja vilken som passar bäst.

För ett tag sen avslutades kampanjen som fanns på tele 2 och 3 Maxi ultimated för 345 i månaden (3 var några kronor dyrare dock) men det lär säkert dyka upp nya igen så håll gärna ögonen öppna.

Hör och ser ni något så meddela gärna oss ! Skrattande

Annons:
ingann
2012-06-12 16:57
#1

Comviq har några bra kampanjer för kontantkortGlad

Denna ger 1000 fria minuter till alla operatörer under 1 månad ch kan nyttjas 2 gånger fram till 15/8. Sommar

Och denna ger en gratis mobil mot att man tankar angivet belopp under 24 månader. Mobil

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-06-12 21:29
#2

#1, Skrattande

flisan708
2012-07-26 21:30
#3

Kan tipsa om att företaget Mobilizera som säljer abonnemang ger bort en surfplatta om man förlänger mobil abonnemanget men inte vill ha en ny mobil. Jag fick en Samsung platta 7" då jag valde abonnemanget volym hög (Tele2). Det jag får betala är förnyelseavgift 99 kr, engångs avgift 250 kr. Månadsavgiften för mitt abonnemang är 489 kr. Sen fick jag även ett minneskort på 32 Gb, det förhandlade jag mig till.

[Fröken P]
2012-07-27 06:38
#4

#3  hur mycket får du ringa/surfa för den summan 489 kr och hur länge har du bundit dig då? Har du räknat ut och jämfört vad du betalar mot en platta från butiken? vad kostar en ny sån platta i butiken?

Något jag vill poängtera med alla kampanjer är att man bör tänka på och räkna ut hur mycket man betalar egentligen, vad får jag för alla de är månadskostnaderna? Man ser ofta billiga kampanjer, bara 399 kr i månaden och du får en sån och sån telefon, men räknar man på vad det kommer att kosta i längden så kan det vara billigare att teckna abonnemanget på kortare tid, teckna en annan variant av abonnemang, osv.

ursäkta om jag är lite glädjedödare här, men ofta så blir det stora summor i slutändan om man betalar mer än man utnyttjar.

Blev det totalt ot så kan sajtvärd/medarbetare redigera mina rader Glad

flisan708
2012-07-27 12:06
#5

#3 Jag tycker det är helt ok att du reagerar som du gör, för jag är sådan själv och innan jag nappade på detta i söndags så frågade jag sönder säljaren. Läste allt finstilt, och lovade att återkomma till killen som jag tog namnet på, om det skulle bli strul. Vi pratade säkert i en timme och han sa att det var första gången någon varit så petig.

Jag har gått på en nit själv för några år sedan och jag var det perfekta offret då jag var i sorgearbete. Mötte på en tre säljare i ett snöoväder som var så på och jag var så ledsen inombords att jag inte orkade och kunde stå emot eländet. Vips stog jag med en telefon som jag inte hade nytta av och ett abonnemang på 2 år. Efter ett år så tog brorsan över abonnemanget då han behövde en ny telefon då hans hund tuggat sönder den. Sen dess avskyr jag det företaget och deras försäljningsknep. Men jag lärde mig en hel del av det.

För 489 kr får jag ringa till valfritt i 3000 minuter, 3000 sms, 3000 mms, 5gb surftid. Jag har bundit mig i 24 månader. Haft samma abonnemang förut fast det hade ett annat namn. Bindningstiden är därför inget problem för mig. Surfplattan kostar mellan 2138 till 3290 enligt pricerunner, ungefär som en ny mobil. Det är ingen avbetalning på plattan. Minnes kortet på 32 gb jag fick kostar mellan 227 till 480 kronor enligt pricerunner. Det jag ska betala på min första faktura är 349 + 489, därefter 489 kr per månad. Att jag väljer ett sånthär abonnemang är för att jag ringer mycket och länge och alla jag känner har olika operatörer. Innan jag skaffade dethär abonnemanget då med annat namn hade jag en räkning på mellan 1200 -1500 kr per månad, det var säkert 6-7 år sedan.

Något som jag tycker är viktigt då man väljer abonnemang är operatör, man ska välja den som har bäst täckning där man rör sig mest. Vet allt för många som bara tar ett abonnemang för att  man får en fin telefon men som sen inser att täckningen inte fungerar och telefonen hamnar i byrålådan och man skaffar ett ytterligare abonnemang. Känner många som har två telefoner där en är i byrålådan.

Gud vilket långt svar men jag vill vara tydlig.

[Nathalie62]
2012-07-27 12:36
#6

#4, Tycker det är jättebra att du informerar om det Fröken P, du har helt rätt i det du skriver så det är lugnt Skrattande

#5, Det är bra att du var på säljaren, det är deras jobb att ställa upp hur jobbigt det än må vara och man vill inte gå på någon "nit" heller.
Det är också bra att du är tydlig så blir det inga missförstånd Skrattande självklart måste man även titta efter vilken operatör som funkar bäst där man befinner sig men som du säger, många tänker inte på det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: