Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3749 ggr
[Vargöga]
2012-06-12 19:46

Nokia Asha 203

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min recension om denna enkla mobil från Nokia. Det verkar som om denna mobil inte finns i Sverige ännu men i Finland så finns den. Den som vill läsa mer om mobilen så finns det på finska.

http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/203/

Det tog flera dagar innan jag hämtade ut paketet på posten för jag visste inte om jag skulle behålla den eller skicka tillbaka. Jag alde att behålla den.

Första anblicken så tyckte jag att den var alldeles för röd för mig men jag har vant mig vid den nu. Sitter ju inte och tittar på baksidan av den. Flört

Den är väldigt lätt även med batteriet i. Baksidan är äldigt hal så där är det ett stort minus. Glider lätt ur händerna. Men knapparna däremot är jag väldigt nöjd med. Dom är lagom stora och känns äldigt bra i handen. Knapparna är lätta men inte för lätta att trycka. Lagom med andra ord.

Mobilen ligger äen bra i handen på mig så storleken passar bra för den som har lite mindre händer, vilket jag har.

Funktionen: Det är en series 40 och det betyder att den är väldigt simpel med tex ett larm åt gången. Gränssnittet är bättre än de tidigare series 40-mobilerna.

Skärmen: Kapastativ (stavning?) skärm vilket menas att du måste använda typ en nagel att skrolla med och den reagerar på det lättaste trycker vilket medför att du får klicka tillbaka flera gånger innan du hittar rätt. Rätt så irriterande. Trodde de hade blivit bättre på detta men icke. Själva storleken är helt okej.

Ljud: Lika låg som mina tidigare modeller och jag har svårt att höra vad andra säger (har en liten nedsättning av hörseln särskilt tal). Har ännu inte hunnit testa bt-handsfreen i tal ännu som jag fick med mobilen.

Spel och andra saker: Med denna mobil fick jag 40 spel från EA att ladda ner och ha för evigt. Har 60 dagar på mig att ladda ner dom men tyvärr måste du har ett ganska stort minneskort för att få plats med alla spelen. Skärmen är som sagt seg av sig och det blir mycket fel så jag kommer nog inte att spela så mycket på den.

Batteritid: Håller några dagar misstänker jag för jag laddade den i natt och har ännu inte gått ner något. Men jag ringer och sms mest så det drar inte så mycket batteri. Har inga appar som är i gång eller ständig uppkoppling och liknande så det sparar ju batteri.

Kamera: 2mp kamera och det är inget att hänga i granen med men jag köpte inte denna mobil för kameran då jag har en alldeles utmärkt kompaktkamera till dessa ändamål.

Surf: Har inte testat och kommer inte att göra det heller för det går bara att vara inne på WAP-sidor. Tar hellre min surfplatta till det.

Betyg: 3 av 5 mobiler blir betyget.

Positivt: Lätt, passform, knapparna.
Negativt: Hal, skärmen, ett larm åt gången.

Annons:
[Vargöga]
2012-06-12 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Baksidan. Inte så knallröd som på bilden. mera metallicröd.

[Nathalie62]
2012-06-12 21:28
#2

Den var klart väldigt röd på baksidan Tungan ute
Om nu telefonen är väldigt hal att hålla i kanske det finns något skal som hjälper mot det ?

[Vargöga]
2012-06-13 06:44
#3

Ja det funderar jag också på men jag tror inte det finns något för det är ju en budgetmobil och då är det svårt att hitta något.

[Nathalie62]
2012-06-13 17:27
#4

#3, Finnns den inte i sverige är det nog svårt men dom borde väl sälja skal till budgetmobiler även där ? Annars är skalen här väldigt billiga men vet dock inte om dom har till din modell men testa och sök på finska annars.

[Vargöga]
2012-06-13 17:37
#5

Det får bli en annan dag för jag har inga pengar kvar. Flört

[Nathalie62]
2012-06-13 17:41
#6

#4 He he, ibland måste man hejda sig Tungan ute

Annons:
[Vargöga]
2012-06-13 17:43
#7

Ja verkligen. Fick min intressebevakare idag och imorgon skall jag lämna över mina räkningar och annat så hon kan ta hand om det och sen ge mig "fickpeng" som jag själv får basa över.

[Nathalie62]
2012-06-13 18:01
#8

#7, Vad är en intressebevakare ? Är det liknande som "god man" ? (förlåt för ot)

[Vargöga]
2012-06-13 18:21
#9

Jo det är det. Här heter det så. Tungan ute

[Nathalie62]
2012-06-13 19:37
#10

#9, Okei. Glad

Upp till toppen
Annons: