Annons:
Etikettövrigt
Läst 2502 ggr
PiganX
2012-06-26 18:51

Laddning, galaxy s 2

Köpte en galaxy s 2 alldeles nyligen, och har den på laddning justnu. Men allt som syns är ett grått batteri i mitten av skärmen som blinkar. Hur ska jag veta när telefonen laddats klart när jag inte ens vet hur lång tid det är kvar innan den är fulladdad?

För vad jag förstått kan man inte starta telefonen förrän den är fulladdad?

Kom gärna med tips, detta är min första touch. Obestämd

Annons:
[Nathalie62]
2012-06-26 21:31
#1

Jag rekommenderar att man laddar den i minst 8 timmar vid första laddning och för att batteriet ska hållas i bra skick är det också bra om man laddar ur den helt 2-3 gånger. Det ska gå bra att starta den även om den håller på att laddas men det tar ju längre tid tills den är klar. Om du hämtar en batteri app så kan man läsa av på den hur mycket % som är kvar tills den är färdigladdad.

ingann
2012-06-27 14:10
#2

#1 Måste man hämta en batteriapp till samsung för att se hur mycket laddning det är? Jag har det automatiskt i min ZTE.  Den laddar också extremt snabbt i jämförelse med mina gamla mobiler. Från 5-100 % på ca 30 minuter, använder jag telefonen under laddningen kan det ta 45-60 minuterGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-06-27 15:54
#3

#2, Nej på alla behövs det inte, det beror lite på vilken man har, jag vet dock andra som har s2 som inte visar % i antal och därför föredrar många att installera en app för det.

MartinO
2012-06-27 23:16
#4

Dagens batterier är förlåtande vid laddning. Du behöver numera inte ladda fullt för att få ut full effekt framöver. Däremot tål de inte att bli riktigt urladdade och då menar jag att batteriet tar slut, sedan laddar man det inte på ett par dagar. Då går batteriet under sin kritiska nivå och blir fördärvat.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
2012-06-27 23:50
#5

#4, Jag har hört att man ska ladda ur dom helt första gångerna.

Upp till toppen
Annons: