Annons:
Etikettövrigt
Läst 2085 ggr
CatchFatch
2012-06-26 20:27

Hjälp mig att välja?!

Hejsan! Jag behöver verkligen en ny mobil då min slutar funka som den ska titt som tätt! Men mitt stora problem är vilken mobil jag ska välja!

Det finns två mobiler som jg är sugen på och dessa är : Iphone 4s och Samsung Galaxy S3.

Tyvärr så vet jag verkligen inte vilken som är bäst men om man tex jämför på elgiganten så verkar ju samsung bäst men jag vet inte ..

Är android bättre än iphone? Är appstore bättre än android market?

Kan ju tillägga att min syster, mamma, morfar och pappa (?) har iphone och deras mobiler verkar vara jätte bra och funger super MEN jag har ju samtidigt hört mycket bra saker om samsung och många säger att den är bättre så jag är väldigt osäker på vilken jag ska välja..

Någon med tankar/åsikter/erfarenhet?!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Annons:
[Nathalie62]
2012-06-26 21:28
#1

Det är så svårt att råda för smaken är så olika men jag personligen föredrar samsung S3 och hade utan att tveka valt den, samsung är mycket mer moderna än iphone och har betydligt bättre prestanda och man får mycket för pengarna. Iphone var bra när den släpptes men har tyvärr halkat efter på senare tid.

MartinO
2012-06-27 07:51
#2

Har man mycket Appleprodukter i hemmet, är iPhone ett givet val. Det är lätt att få allt att fungera tillsammans. Apple skall dock ha kontroll på allt, så man är mer låst. Det är dock lätt att använda telefonen.

Android är skriven med öppen kod och har betydligt fler möjligheter om man vill gå på djupet och rota i telefonen. Implementeringen med andra Google-tjänster fungerar klockrent.

Detär inte bara ett val av operativsystem, utan lika mycket företagspolitik och etik.

Föregen del har jag valt Android i mina surfplattor och Symbian i telefonen. Symbian är det operativsystem som ger dig störst möjligheter att manipulera telefonen, men också svårast att använda.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
2012-06-27 12:30
#3

#2, Symbian är något man sällan hör något om, är det inget vanligt operativsystem ?

MartinO
2012-06-27 22:01
#4

Symbian är en avknoppning av det operativsystem Psion använde i sina handdatorer i början på nittiotalet. Flera telefontillverkare har använt Symbian, men det är framför allt Nokia, som tagit det till sitt bröst.

Med tanke på Nokias enorma spridning i tredje världen, skulle det inte förvåna mig om Symbian är det mest spridda operativsystemet.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
2012-06-28 00:05
#5

#4, Okei, på så vis. Skrattande

[Ingo.*.Ted]
2012-07-11 11:03
#6

Haha, jag har samma problem och det är samma mobiler jag inte kan välja mellan! Flört En Iphone finns det så himmlans många grejer till, JÄTTE många fina och tuffa skal och högtalare till, finns det verkligen lika mycket till en Samsung Galaxy S3?  Men när man jämför dom så har jag bara läst det som säger att Samsung Galaxy S3 är bättre..? Det ska tydligen vara Samsung's nya SUPER mobil! Skrattande

Annons:
[Nathalie62]
2012-07-11 12:32
#7

#6, Det ska nog finnas mer till S3 tror jag Skrattande lite skämtsamt men den har alltså fått mycket bra omdöme och bara det tycker jag borde räcka för att man vill ha just den men det är ju olika vad man gillar bäst. Hoppas du snart kommer på vilken det blir.

[Ingo.*.Ted]
2012-07-11 19:44
#8

#7 Tack, nu har jag valt, och ska inte kolla på mer mobiler så jag ångrar mig xD Det blir en SAAAAMSUNG (jag har alltid tyckt det låter typ som ett dammsugar företag..? O.o) Den verkar snabbast och bäst :) OCH den har störst skärm om jag inte minns fel, jag gillar stora skärmar!  xD

[Nathalie62]
2012-07-11 21:06
#9

#8, Blev det en samsung S3 då he he ? Gällande större skärm så tror jag dock noten är större ?

CatchFatch
2012-07-11 22:33
#10

Jag tror med att jag ska ha samsung men jag vill ha massa skal att välja bland.. (A)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Nathalie62]
2012-07-12 13:19
#11

#10, Det finns ju lite att välja på här Skrattande

Upp till toppen
Annons: