Annons:
Etikettsurf-och-läsplattor
Läst 5453 ggr
MartinO
2012-07-01 08:02

Surf- och läsplattor

Surfplattorna är närbesläktade med smartphones, använder samma operativsystem och samma appar i många fall.

Mu har vi en egen grupp för dessa enheter.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
[Nathalie62]
2012-07-01 08:11
#1

De kan säkert komma väl till pass Skrattande

ingann
2012-07-02 00:21
#2

PerfektSkrattande

Jag är ju väldigt sugen på en surfplatta men jst nu finns inte ekonomin till nån mmen jag ska hålla ögonen på det här så det blir lättare att välja modell senSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-07-02 10:46
#3

Jag måste ställa en dum fråga Tungan ute är det bara storleken som egentligen skiljer på en laptop och en surfplatta Martin ?

ingann
2012-07-02 13:26
#4

Det lilla jag förstått av surfplattor är att de är som en större touchmobil fast utan ringfunktionen. Det ska finnas nån platta som även har ringfunktion också men kommer inte ihåg vilken det var jag såg.

Så min uppfattning är att den är mindre än en laptop och har inget separerat tangentbord från skärmenGlad

Om jag förstått det rätt, så går det heller inte att koppla in en mus till surfplattan vilket jag egentligen skulle behöva ha.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
2012-07-02 15:48
#5

alldeles riktigt, en surfplatta styrs med sin touchskärm och har android (eller motsvarande) som os, så den har betydligt mer släktskap med en smartphone än med en laptop Glad. ett litet specialtangentbord kan man koppla in men ingen mus tror jag nej. 

det finns flera surfplattor som i princip kan användas som telefoner, om de har en 3g-kortplats och man sätter in ett kort med både ring- och surfabonnemang förstås. de allra flesta surfplattor som säljs har dock endast wifi och sen möjlighet till 3/4g endast via minidongel.

jag köpte dock en med inbyggd 3g-kortplats i julklapp till min dotter - ja hon fick ju ingen ipad eller samsung galaxy tab precis, herregud ungen är ju åtta Skrattande, så hon fick en kinaplatta. ärligt talat är det väl inte vår familjs nödvändigaste ägodel, men den är kul och lite praktisk att ha med i vissa lägen. på resa tex är väl det mest uppenbara. och när jag låg på sjukan med lunginflammation i vintras var den guld värd, jag var på tok för dålig för att orka släpa fram och hantera en laptop men surfplattan orkade jag nappa åt mig från sängbordet och handskas med.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-07-02 19:37
#6

#4 och #5, Okei, det lät ju faktiskt rätt intressant måste jag medge, dock lite synd att man inte kan koppla en mus till dom för det skulle jag nog önskat, vet bara hur det är med min laptop, utan musen så blir jag bara tokig, kanske blir en vana men jag har aldrig greppat det riktigt, även från mobilen kan jag tycka det är lite svårt när man ska skriva, jag vill ha min mus Tungan uteMr. Green

Om man skulle köpa en surfplatta med "ring abonnemang" så blir det väl som mobilen Galaxy Note ?

Vad är inbyggd 3g-kortplats för en surfplatta ? I och med att jag ibland åker in och ut på sjukhus är det kanske en ide att öppna tankarna för en sådan Glad

Annons:
MartinO
2012-07-02 19:51
#7

Går alldeles utmärkt att använda mus till surfplatta. På min stora platta, har jag stor usb-kontakt. Kör med usb-tangentbord och mus med hub. Till lillplattan har jag ett Logitech DiNovo mini bluetooth tagentbord, med inbyggd styrplatta.

Generellt sett, fungerar alla Bluetoothmöss med Androidplattor.

#6 Skrev en artikel igår om Comviqs wifi-router för mobilt bredband. Då behöver man inte en platta med simkortsplats.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

kissidor
2012-07-02 20:05
#8

det var värst, där fick man lära sig nåt nytt Glad.

ok, men det är ändå en extra grej att släpa med sig, en sådan router. fast har man flera plattor och lurar så kan det ju vara både behändigt och ekonomiskt förstås!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-07-02 20:49
#9

#7, Det lät ju genast mer tilltalande Skrattande

ingann
2012-07-02 22:32
#10

#7 Kan man? En försäljare som ville att jag skulle köpa en surfplatta för nån månad sen frågade vad jag skulle använda den till om jag köpte en så jag svarade att jag skulle surfa, spela spel, betala räkningar och allt sånt där vanligt. Då sa han att det kanske inte var något för mig då om jag skulle spela spel för man kunde inte koppla in nån musFörvånad

Inte mycket till försäljare då, undra om han fick sälja mångaFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-07-02 23:29
#11

#10 He he, han kanske bara var en vikarie och inte visste om det, prova gå dit igen och hör med en annan ?

ingann
2012-07-02 23:55
#12

#11 Det var en telefonförsäljareGlad Deras inkomst är ju baserad på hur mycket de säljer och brukar överdriva användningsområden på sakerna men den här var nog inte så intresserad av att sälja. Kanske var någon i Fas3 haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-07-03 01:00
#13

#12, Ha ha Tungan ute

Annons:
Upp till toppen
Annons: