Teknik

När vet jag?

2012-07-06 17:26 #0 av: SimsBrooke

Jag har köpt en ny mobil och har då bytt till en Sony Xperia P och denna mobil har ett helt annat simkort alltså ett mindre kort än vad som är det normala. Nu skulle det ta 24 timmar innan jag kunde börja surfa då inte det är aktiverat. Nu undrar jag NÄR vet jag för säkerhet att simkortet är aktiverat???

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-06 17:33 #1 av: [Nathalie62]

Jag har för mig att det dyker upp en symbol som visar om/när det är aktiverat, det brukar väl visa ett mini kort och ett streck över när det inte är fungerbart, du borde även få ett sms från operatören också när det är fritt fram Skrattande

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-06 17:33 #2 av: SimsBrooke

Det står även "sim-kort tillhandahålls inte MM #2 " 

Vad betyder det??

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-06 17:37 #3 av: [Nathalie62]

#2, Jag har för mig att det visar så när det "håller på" att aktiveras.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-06 18:54 #4 av: SimsBrooke

Min nya telefon har fortfarnade inte blivit aktivt vad jag har sätt =( suck.

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-06 21:42 #5 av: [Nathalie62]

#4, Prova starta om telefonen och se om det hjälper.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-06 21:51 #6 av: SimsBrooke

#5 funkade inte, har även testat att starta om den ett antal gånger =(

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-06 21:53 #7 av: [Nathalie62]

#6, Har det inte blivit aktiverat tills imorgon får du nog ringa operatören, det kanske är fel på kortet då.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-06 22:03 #8 av: SimsBrooke

Ja jag får göra det.. Eller så är dem lata. Dock fick jag ju ett sms där det stod att det skulle bli aktiverat 24 timmar senare :S och det har det gått vid det här laget.

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-07 11:42 #9 av: [Nathalie62]

#8, Har det blivit aktiverat än ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-07 12:22 #10 av: SimsBrooke

#9 Nopp det har ju inte det =( Så jag ska ringa tele2 och fråga vad som händer..

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-07 12:37 #11 av: SimsBrooke

En liten  uppdatering kommer här igen.: 

Ringde just tele2 och sa att mitt simkort inte blivit aktiverat, och hon jag pratade med sa att butiken var tvungen att aktivera det för att det skulle funka.

Dock undrar jag hur det kommer sig =/ Men men jag får helt enkelt åka dit för att aktivera det.

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-07 17:38 #12 av: [Nathalie62]

#11, Kunde dom inte göra det via telefonen ? Märkligt att du var tvungen att ta dig dit bara för det Förvånad

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-07 17:41 #13 av: SimsBrooke

#12 Dem har nya regler som de måste följa, och det ska tydligen vara säkrare för mig att åka till butiken och få det aktiverat.

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-07 17:46 #14 av: [Nathalie62]

#13, Okei, hoppas du inte har allt för långt bort så det är lätt fixat, berätta gärna hur det går Glad

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-07 17:57 #15 av: SimsBrooke

Det tar 20 min till närmast butik så det är inte så långt =) pappa ska ändå in till stan i morgon så då skjutsar jag in han för han ska hämta sin lastbil hem. Men självklart berättar jag hur det kommer gå =)

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-08 13:29 #16 av: SimsBrooke

Jag har nya uppdateringar:

Har nu kommit hem UTAN att mitt simkort blivit aktiverat. Men det finns en anledning till att min telefon inte blivit aktiverat. Har för mig att det hade med att dem hade ändrat nått på någon hemsida, så det är inte bara jag som har blivit drabbad. Men det jag inte förstår är varför inte kundtjänst sa detta när jag ringde i går =/ Men i morgon ska det ordna upp sig om inte så får jag ringa ett nummer så ska dem hjälpa mig :D

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-08 13:37 #17 av: [Nathalie62]

#16, Det måste jag säga var mycket dåligt, en sådan grej ska stå på deras hemsida och dels att dom inget sa om det när du ringde, mycket, mycket dåligt Skrikandes Jag hade skällt ut dom om det var jag.

Ska dom aktivera det till imorgon då ? Fick du ett specifikt nummer du skulle ringa i så fall ?

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-08 13:47 #18 av: SimsBrooke

#17 Jag förstår att inte butiken inte sa något då dem inte har fått någon information. Och det är jättedåligt att inte kundtjänst sa något om detta.

Ja det ska bli aktiverat i morgon och ja jag fick ett specifikt nummer som jag skulle ringa och då ringer dem upp mig när det är min tur i kön =)

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-08 13:51 #19 av: [Nathalie62]

#18, Ja det är mycket dåligt men det viktigaste är att dom är medvetna om det nu och informerar om saken, berätta hur det går imorgon när du fått tag på dom.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-08 13:53 #20 av: SimsBrooke

#19 Ja jag uppdaterar =) *ler*

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-08 13:54 #21 av: [Nathalie62]

#20 Mr. Green

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-09 10:09 #22 av: SimsBrooke

Jag har nu ringt till tele2 och dem hjälpte mig, för en stund sen så gick det över till min nya mobil =) så nu funkar det =)

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-09 13:20 #23 av: [Nathalie62]

#22, Det var ju skönt att höra Skrattande

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-09 15:09 #24 av: SimsBrooke

Sitter på mobilen nu :-D känns super.

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.