Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4112 ggr
ingann
7/8/12, 1:49 PM

OT-tråd nummer 5!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yay, vi är redan uppe på nummer 5Skrattande

Passar på att göra lite reklam för Gula hund.

Om ni ser en hund med gul markering så var snälla och respektera att det är en hund/hundägare som inte uppskattar att människir eller hundar kommer fram till dem. Det kan bero på massor av olika orsaker. Hunden kan vara sjuk, aggressiv, under träning eller kanske bara inte vill ha närkontakt.

Ingen kräver att någon ska gå omvägar eller flytta sig om man ser en gul hund, däremot att man respekterar önskemålet att inte gå fram till dem.

Vid intresse kan man läsa mer på gulahund.se eller gå in på fb-gruppen Svenska gula hund.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
7/8/12, 1:53 PM
#1

Det var som sjutton, det är kul att vi redan är uppe i nummer 5 Skrattande

Har faktiskt aldrig sett en "gul hund" så det var bra att du informerade oss om det Glad

ingann
7/8/12, 2:14 PM
#2

Det är en helt ny kampanj i Sverige, bara ca 1 vecka gammal men har redan fått stor spridningSkrattande Gula hund finns i ett flertal länder, bland annat Australien, Danmark och England sedan tidigare och de senaste dagarna har även Norge, Finland och Island valt att köra igång.

Problemet är att kampanjen drivs helt ideellt av en liten grupp personer så allmänhetens hjälp är av största betydlelse för att nå ut till hela landet. Det finns inga bidrag utan allt bekostas av den som på något sätt vill hjälpa till.

För mig är det en självklarhet att skriva ut några exemplar av PDF-filen på gulahund.se och sätta upp på anslagstavlorna i butikerna häromkring. Det kostar inte många kronor att göra det.

Så berätta gärna för vänner och bekanta om gula hund oavsett om de själva har hund eller inteSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/8/12, 2:19 PM
#3

#2, Okei, det förklarar varför jag inte kände till det Skrattande Jag ska absolut göra det !

[Nathalie62]
7/8/12, 10:46 PM
#4

Nu ska jag snart äta lite pasta Skrattande

[Fröken P]
7/9/12, 2:21 AM
#5

Är uppe en sväng på nattkröken och har mumsat på en liten bit choklad ;) Katterna tassar runt i huset,.de brukar trava runt när de ser nått därute, och det låter så mysigt av deras "plaskande" tassar. de är inga lättviktare precis ;)

[Fröken P]
7/9/12, 2:25 AM
#6

Lite kul, detta med Wrapps, att kunna ge varandra presentkort som man kan använda i både fysiska och online butiker. Har köpt fina saker som jag aldrig tänkt på annars ;)

Annons:
[Fröken P]
7/9/12, 7:55 AM
#7

kan man bli annat än less och deppig när man trott att man betalt en räkning på dryga två tusen, sen visar det sig att det inte alls var gjort och det blir ett hål i plånboken, lagom till semestern. Men det var väl inte meningen att jag skulle ha kul för de pengarna, jag är ju sjukskriven på min semester Rynkar på näsan

kissidor
7/9/12, 9:22 AM
#8

näej, FY vad surt Rynkar på näsan! känns det lite bättre eller iaf mindre ensamt om jag talar om att jag precis ska åka och lämna in bilen på service och det kommer att kosta 6 loppor rakt ur semesterkassan ? inte egentligen en oförutsedd avgift visserligen, men på nåt vis ändå alltid oplanerad… Skäms

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
7/9/12, 9:33 AM
#9

tack, nu känns det genast bättre! *skojar* Flört nä, men visst är det tråkigt, men vem har sagt att livet är en dans på rosor?

[Nathalie62]
7/9/12, 1:25 PM
#10

Det är så tragiskt när det händer saker som kostar skjortan, kunde det inte väntat till efter semestern så man kunde ha lite gläjde av den.

[Fröken P]
7/10/12, 7:15 AM
#11

jag badade hankatten igår, det blev en rekordsnabb dusch, och han var så sur efter det.. men idag verkar han ha glömt det i alla fall, han är världens gosigaste kissemiss! på 8 kg, så det är inte alltid skönt när han ska trampa på magen, men vad gör man inte Flört

kissidor
7/10/12, 10:29 AM
#12

som kattägd måste man finna sig i sin herres önskemål Flört

vilken bra info om de "gula hundarna" förresten, inte för att jag brukar gå fram och klappa främmande hundar annars heller, men det är ändå bra att veta, och självklart ska jag berätta det för dottern

jo men visst är det väl både en och annan som har en aaajfån bara för att kunna säga och visa att de har det Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
7/10/12, 10:40 AM
#13

ja jösses vad man får vika sig för fyrfotingarna.. de är som små barn, men bestämmer ändå Cool

Annons:
kissidor
7/10/12, 10:57 AM
#14

det finns stooora likheter mellan katter, barn, och gamlingar Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
7/10/12, 11:03 AM
#15

#14  du glömde karlar.. Cool

kissidor
7/10/12, 11:25 AM
#16

helt rätt, hur kunde jag glömma det Oskyldig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
7/10/12, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Usch på dig Fröken PSkrikandes Nu påminde du mig om den värsta saken som finns.. Att jag behöver bada kattskrället som blir en rabiessmttad puma så fort jag badar honomFlört

Det är mycket smidigare och bada vovven, han hoppar i sin balja direkt vi häller i vatten så det är bara att ta ut lite schampo och en kanna ljummet vattenSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/10/12, 2:04 PM
#18

jag måste använda sele på mina för att kunna hålla dem, det kan gå illa om de sliter sig, det funkar ok på honan, men hanen har bara blivit värre för varje tvätt, så nu ger jag upp. Det är inte kul när han får panik och jag vill ju inte göra honom illa när jag ska hålla honom. som tur är så får han inte lika fet päls som tjejen. om det händer små olyckor så går det jättebra att tvätta baken med tvättlapp, då spinner han t.o.m..

det verkar behändigt med hundar Glad

ingann
7/10/12, 2:25 PM
#19

Oj, jisses, jag badar hellre 100 hundar än min kattSkrattande

Nu vet han att nåt är på gång eftersom jag tagit fram selenTungan ute Som tur är så har han aldrig haft fet päls utan bara skönhetsbadar 1 gång per år

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/10/12, 5:50 PM
#20

#17, Ha ha ha, han ser verkligen lycklig ut med tungan rätt i vädret, så söt Tungan ute

Nu har jag cyklat i 2.5 km och är helt slut, måte få upp min dåliga kondition Tyst

Annons:
kissidor
7/10/12, 6:05 PM
#21

gud vilken härlig bild Glad!

det där med att bada en katt fick mig att tänka på den här närbesläktade roliga beskrivningen av hur man ger en katt ett piller:

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d714cfcb9cb46221d060686-ett-gott-skratt-forlanger-livet-d

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
7/10/12, 11:26 PM
#22

#21 haha med den beskrivningen skullejag bli tokig! Min badkruka till katt slukar allt så behöver han ett piller lägger man det bara på bänken och säjer "godis"Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/11/12, 12:47 AM
#23

#21, Ha ha ha :thumbsup:

[Fröken P]
7/11/12, 7:50 AM
#24

sitter här med frukosten, ska snart iväg till tantdoktorn, läser inlägg och funderar på varför folk ska ha engelsk text i sina signaturer.. inget att fundera på ioch för sig, men jag blir irriterad på engelska texter hit och dit. Flört vad är det för fel på svenska språket? har nog vaknat på fel sida idag Cool

kissidor
7/11/12, 7:57 AM
#25

ingann, map #22 - är du helt säker på att det är en katt du har Förvånad?! Skrattande

se det så här fröken P - får du inget värre än så att reta dig på idag så får det nog anses vara en ganska bra dag Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
7/11/12, 9:35 AM
#26

#25  ja, det är en bra dag nu. hittills iaf Flört var hos tantdoktorn och fick bra besked, så nu kan väl dagen fortsätta såhär?

Ladydragon
7/11/12, 10:24 AM
#27

24# kände mig lite träffad…

anledningen till att min text är på engelska i signaturen är att jag inte tycker den blir bra om man översätter den till svenska Obestämd

själv tycker jag oftast att ordspråk och liknande gör sig bäst på engelska av nån knepig anledning

kan inte låta bli att säga några ord om nåt som jag ogillar och det är när man blandar in engelska ord i meningar t.e.x very bäst..

om jag ska återgå till tråden istället…

vaknade tidigt imorse och solen sken så jag gick en lång promenad nåt som jag mycket sällan gör då jag är så morgontrött och har så ont men någon enstaka gång så går det bra Glad

Annons:
[Fröken P]
7/11/12, 11:08 AM
#28

mumsar på Ahlgrens svarta bilar Cool

[Nathalie62]
7/11/12, 12:29 PM
#29

#26, Skönt att du fick bra besked hos tandläkaren, då blir man glad Skrattande

Jag har nu ätit fläskfile med stekt potatis och det var inte alls dumt Tungan ute

[Fröken P]
7/11/12, 12:31 PM
#30

#29  inte tandläkare, (där får jag aldrig bra besked) tantdoktorn var jag hos Cool

[Nathalie62]
7/11/12, 12:33 PM
#31

#30, Ja så går det när man glömmer galsögonen, ursäkta Fröken P he he

[Fröken P]
7/11/12, 12:34 PM
#32

ingen fara, det är bara en väldig skillnad på läkarna Flört

ingann
7/11/12, 12:49 PM
#33

#25 haha jag har nog 2 mutanter tror jagFlört katten lyssnar på ordet "godis", tuggar på hundben och tigger korv på fönstebrädan vid min säng varje kväll. Hunden sitter alltid i fönstret, försöker ta sig upp i klöspelaren och äter den andra halvan av korven på kvällen fast på golvetSkrattande Däremellan hoppar den som är vaken på den andre av dem som råkar sova för att få igång den till lekFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/11/12, 12:49 PM
#34

#32, Självklart, det är bara jag som läser fel när jag glömmer tar på mina extra ögon Tungan ute

Annons:
[Nathalie62]
7/11/12, 3:46 PM
#35

Nu ska jag ut och promenera ett par varv Mr. Green

ingann
7/11/12, 9:49 PM
#36

Läste en rolig historia på fbSkrattande

Käre son.
Det är mor från Tokstad som skriver. Jag skriver detta sakta då jag vet att du läser långsamt. Vi bor inte längra på samma plats som tidigare. Din far läste i tidningen att de flesta olyckor händer 2 mil från hemmet så vi flyttade. Kan inte skicka dig adressen för den förra familjen som bodde här tog med sig husnumret så de skulle slippa adressändringen.
Detta är en trevlig plats.
Vi har tvättmaskin också, fast vet inte om den fungerar som den ska. Förra veckan stoppade jag i tvätt i den stängde locket och tryckte på knappen, kläderna har inte synts till sedan dess.
Vädret är riktigt bra med. Förra veckan regnade det bara två gånger. Första gången i tre dagar och andra gången i fyra dagar.
Du bad oss skicka din jacka. Farbror Pekka sa att den blir för tung att skicka som postpaket med knapparna, så vi tog loss dem och la dem i jackfickan.
Jukka låste in nycklarna i sin gamla bil. Det var riktigt illa. Det tog honom två timmar att få upp dörren och far din och jag fick sitta kvar i bilen hela tiden.
Din syster har fått barn. Jag vet inte ännu vad det är för kön så jag kan inte säga om du blivit morbror eller moster.
Morbror Teuvo trillade i ett fat med hembränt. Några gubbar försökte hjälpa honom upp men han motsatte sig så han drunknade. Vi kremerade honom, lågan brann i tre dagar.
Tre av dina vänner körde en lastbil av bron. Raimo körde, han fick upp fönstret och kunde simma upp. Tauno och Vilho satt på flaket, de drunknade då de inte fick upp baklämmen.
De var väl allt, det har inte hänt något speciellt.
Kärleksfulla hälsningar
Mor.
PS: Hade tänkt skicka pengar men när jag kom på det hade jag redan klistrat igen kuvertet…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/12/12, 1:21 PM
#37

#36, Ha ha ha ha, klockren ! Skrattande

ingann
7/12/12, 3:37 PM
#38

Idag blev jag bjuden på kaffe hos en gammal kompis jag inte pratat med på 3 årFörvånad Det var riktigt trevligt faktisktSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/13/12, 1:10 PM
#39

Ska ta en promenad mellan regnskurarna nu Skrattande

ingann
7/13/12, 1:45 PM
#40

rensar ur en bokhylla som ska monteras isär och återanvändas som en vägg hylla (långsidorna) istället för att få mer fri golvyta…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/14/12, 4:00 AM
#41

Gick upp halv fyra idag med, men idag var det frivilligt ;) Låg i sängen och tittade på tv några timmar igår innan nattedags, sen fick jag sova hela fä timmar utan uppehåll, så jag är nöjd. Förutom att jag har ont i höften efter allt sängliggande.. Men nu blir det lite Tassimo och andra välgörande medel ;) God morgon!

Annons:
[Fröken P]
7/18/12, 5:07 PM
#42

jag älskar utmaningar med datorn! höll på i drygt en timme för att installera bluetooth på nya mini-pc:n, det funkade liksom inte som på laptopen, men det gick till slut, och jag känner mig nöjd när jag fixar saker och ting och jag lär mig massor på vägen dit Cool

vad tiden går fort när man grejar med elektronik, man är inne i sin egen lilla bubbla! Glad

[Nathalie62]
7/18/12, 5:32 PM
#43

Igår var man på kiviks marknad och är helt slut idag he he.

[Fröken P]
7/19/12, 8:26 PM
#44

har fyndat en microsoft trådlös mus till netbooken, (på cdon, 25% rabatt på microsoftmöss) så det blir lite bekvämare att jobba med den. perfekt också när man har den kopplad till tv:n Glad

ingann
7/19/12, 8:28 PM
#45

Har irriterat mig på inlägg på en annan sajt nyss, några av er gissar nog vilkenFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/19/12, 8:51 PM
#46

#45, Lättast är att strunta i och läsa där så retar man sig inte, jag väljer själv att låta bli he he.

ingann
7/19/12, 8:52 PM
#47

#46 haha jag skriver Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/19/12, 8:56 PM
#48

jag tror att jag dog en smula nu! bradär ingann Cool (har inte läst tråden på några dagar)

ska nog följa #46 exempel hädanefter Flört

Annons:
ingann
7/19/12, 9:01 PM
#49

#48 Jag blev så irriterad när den andra tackades fast det var du som gav rätt svar! Rätt ska vara rättSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/19/12, 9:04 PM
#50

skönt att ha lite backup Flört

ingann
7/19/12, 9:10 PM
#51

Orättvisor är det värsta jag vet, allra helst när det är Medarbetare som har ansvar för en sajt, som begår demGlad

Jag skulle också vilja följa Nathalies exempel men jag är för nyfiken haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/19/12, 9:18 PM
#52

fniss.. jo, jag håller med dig om orättvisor. samma om man har en nedlåtande attityd mot folk, det kan jag gå i taket för! och det kan ju gälla allt möjligt.

ingann
7/19/12, 9:44 PM
#53

åh, nedlåtande attityder är det värsta som finns! tillsammans med översitteri.

fast jag måste erkänna att jag kan bli ganska nedlåtande när nån upprepar samma felaktigheter gång på gång på gång trots att man förklararSkäms

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/19/12, 10:23 PM
#54

#47, Ha ha du är för go ingann Tungan ute Fröken P hade ju faktiskt svarat på de från början, av nyfikenhet var jag tvungen och kolla SkrattandeFlört

ingann
7/19/12, 10:31 PM
#55

#54 Haha har du kollat nu? Mitt inlägg som var lite kritiskt emot sajten har blivit raderatFlört inlägg #28 finns inte längreTungan ute

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
ingann
7/19/12, 11:10 PM
#56

Fröken P: Tack för blommorna! Det värmde gottKyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/19/12, 11:43 PM
#57

;)

[Fröken P]
7/20/12, 5:57 AM
#58

Stora katten blev mammig vid halv fem-tiden och det var mindre kul. han vet hur han ska väcka mig, jag är väldigt lättväckt. lite ylande och krafsande på dörren, så vet han att jag snart dyker upp. efter lite gos och påfyllning i matskålen så somnar både han och lillasyster och jag sitter här framför datorn och surfar mig trött, så nu ska jag inta bäddsoffan någon timme innan det är dags att gå upp för dagen och försöka hitta på något. kanske en fönstershoppingrunda på köpcentrumet? nytta och motion på samma gång! God morgon!Glad

ingann
7/20/12, 11:59 AM
#59

Nu har jag vaknat. Satt uppe till halv 7 i morse och väntade på att sonen skulle behaga dyka hem från tjejenFlört Skönt att fotbollen börjar nästa vecka igen så han lägger sig i tidSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/20/12, 12:21 PM
#60

#55, He he, såg nu att det hade raderats, dom är roliga Tungan ute

Idag bär det nog till elgiganten för att investera i en ny telefon Skrattande

[Nathalie62]
7/20/12, 12:49 PM
#61

Ha ha det blir visst till Media Markt istället, morfar är så snurrig Tungan uteSkrattande

ingann
7/20/12, 1:12 PM
#62

Har skickat Kim till elgiganten i grannstan för att köpa ny laddare till sin iphoneObestämd Tänk om han nån gång kunde lägga undan sina kablar så inte katten biter av demSkrikandes

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Fröken P]
7/20/12, 2:28 PM
#63

jag har fint väder idag, la mig på solsängen, i bara bh och shorts, vips så försvann solen och en massa moln dök upp! på med linnet igen, och solen kom fram Flört av med linnet, och efter 10 minuter så blev det mulet och jag frös så att jag fick gåspäls.. på med linnet igen, och solen kom fram! nu behöll jag linnet och låg och svettades istället Cool

efter 30 minuter ute så gav jag upp, måste ju fixa lite mat med, och dessutom tål jag inte värmen lika bra för ett antal år sen. idag blir det lax och potäter!

(ett hett tips vid slappande ute, lyssna på Guldkanalen, här går 60- och 70-tals kanalerna varma, de är så bra!)

ingann
7/20/12, 11:08 PM
#64

Från och med i morgon till på fredag så loggar jag nog inte in här alls. Jag åker iväg på semester helt ensam, från ungar och djur och allt, för att hälsa på familjen samt träffa massor av gamla vänner jag inte träffat på flera årSkrattande

Hinner nog in en sväng på förmiddagen kanske mellan packningenGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
7/20/12, 11:43 PM
#65

#64, Hoppas du får en jätte trevlig tripp Skrattande

Nu har jag lekt färdigt med mobilen för ikväll så nu blir det sängen om ett ögonblick Tungan ute

[Fröken P]
7/21/12, 12:22 AM
#66

#64 Låter toppen, jag skulle också behöva en sån husmorssemester! Om du kör själv, ta det lugnt på vägarna!

[Fröken P]
7/21/12, 2:35 AM
#67

är lite småputt.. gick och lade mig vid halv elva, och har blivit väckt två gånger, så nu sitter jag här med ont i höften och väntar på att pillren ska verka så jag får fortsätta sova. Ska ju på shoppingtur imorgon, en Sony Go och en kall/varmluftsfläkt ska inhandlas då dem lilla luftrenaren inte fyller sin funktion längre ;)

[Fröken P]
7/21/12, 9:07 AM
#68

bytte rent i kattlådan igår, och honkatten gör som vanligt när det är mycket sand i, hon sätter sig inte ordentligt på lådan och det rinner över och under lådan, inte kul att lyfta på den och rengöra då den väger ca 12 kg Rynkar på näsan

hankatten är sur som en citron, då jag var så elak och droppade fästigmedel i nacken på honom, honan bryr sig inte ett dugg Glad

ingann
7/21/12, 12:11 PM
#69

#66 Jag har inte ens körkort så jag slipper köraSkrattandeEgentligen skulle jag tagit tåget på tisdag men så hörde jag att min systersons tjej skulle hem från Norge idag och sökte sällskap i bilen så jag smsade henne och bestämde att hon plockar upp mig i grannstan där hon passerar på vägenSkrattande Så det blir ett par dar extra "hemma" vilket kan vara sköntGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
7/21/12, 12:26 PM
#70

#69, Kommer att sakna dig Skrattande

Har ont i huvudet nu, tror jag grejar för mycket med luren Tungan ute

Ladydragon
7/21/12, 2:35 PM
#71

68# ber om ursäkt lite i förväg för att jag lägger mig i lite…..

kanske är det så att katten inte gillar att det är så mycket sand i lådan?

jag förstår inte riktigt varför du häller i så mycket sand i lådan Obestämd

nu va det i för sig några år sen jag själv hade katt men andra i familjen har det fortfarande och oavsett sandsort så är det bara några cm sand i lådan och istället så rengörs den någon/några gånger dagligen och påfyllning av sand när det behövs helt enkelt

det minskar oxå risken för olyckor utanför lådan då många katter är känsliga och inte vill gå i lådan om den är smutsig 
det blir även mycket lättare att hantera lådan

mina katter älskade att leka med sanden och skvätta ut den så det va nödvändigt att inte ha i för mycket sand för då det blev sand överallt och jag menar överallt hittade till och med kattsand i sängen en gång då dom hade fått lite väl mycket sand Förvånad

inte menat som kritik utan mer en fråga och lite råd Obestämd

[Fröken P]
7/21/12, 2:46 PM
#72

#71  hon sättter sig helt enkelt bara i lådan och kissar, hon är inte så noga att hon kollar vart, bara hon har rumpan innan för kanten. tror hon ibland. jag häller alltid i en påse på en gång, det är inget att rynka på näsan för Flört hon sitter alltså i lådan och det hamnar utanför och det är inget att klaga på då hon sitter där hon ska, så det är inget problem utan bara något som händer då hon har lite för bråttom och det är för mycket sand i lådan. de leker aldrig med sanden, har aldrig satt sig utanför lådan och gjort något, utan detta är rena olyckor.

jag har aldrig bara några centimeter i lådan, jag tycker att det är äckligt när det fastnar i botten, jag har typ 7-9 cm i lådan och använder en toppensand.

jag gör rent lådan då jag fyller på nytt, har två lådor jag byter med. men de använder alltså en i taget.

ingann
7/21/12, 3:32 PM
#73

#71 några cm är alldeles för lite. Det ska vara minst 8 cm, många tillverkare rekommenderar 12 cm, för att avföringen ska absorberas ordentligt och inte avge bakterier som kan vara dåligt både för djuren och människornaSkrattande

Min honkatt jag hade för ett tag sen gjorde precis som Fröken P´s ibland. Hon trodde hon satt i lådan men ändå rann det utanförFlört Min hankatt däremot ser till att han alltid sitter i mitten av lådan sen krafsar han som en galning för att sprida ut det sen haha Det ser jättekul utTungan ute

Plockar bajs och kissklunpar gör jag varje gång jag själv går på toaletten om det finns något att plocka:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/21/12, 3:44 PM
#74

hanen är jättenoga i lådan, han gräver en fin grop om han ska göra nr 2, är alltid noga med att krafsa över både 1 och 2. har hon slarvat, så gör han jobbet. har något hamnat utanför, (det kan fastna i baken och trilla ner på golvet), då krafsar han, och försöker dölja det. jag har sandlådan mittemot toastolen, han sitter alltid med huvudet mot stolen, hon med baken emot.. så jag vet vem som gjort vad i lådan Flört

en bra sand är A och O, och vad det är, det är ju väldigt individuellt.

[Fröken P]
7/21/12, 3:47 PM
#75

börjar få ont i huvd och nacke efter gårdgens dust med kattsandspåsen. först skulle den bäras in från förrådet, typ 20 meter totalt, sen hällas i en låda. det räcker, sen har jag ont i några dagar. tråkigt att vara så klen, det påverkar humöret och det sociala Rynkar på näsan

ingann
7/21/12, 3:53 PM
#76

Nu åker jag!

Ha en underbar vecka allihopaKyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
7/21/12, 4:05 PM
#77

#72, Jag använde alltid pellets till mina djur, tyckte det var så synd att sanden ofta fastnade mellan tassarna och tyckte också det luktade mindre.

#76, Ha det nu så trevligt vännen så hörs vi när du är tillbaka, ta hand om dig, Är det något speciellt vet du vart du kan få tag på mig FlörtKyss

[Nathalie62]
7/21/12, 11:12 PM
#78

Ikväll blev det grillat med hemmlagad potatisgratäng, så himla gott ! Skrattande

[Fröken P]
7/22/12, 7:30 AM
#79

idag åker jag inte ut och fönstershoppar, jag får motionera hemma med hushållsarbete istället, men hur kul är det på en skala från 0-10? minus fem.. nåja, jag måste börja med damning och tvättvikande, sen åker dammsugaren fram och katten ska också dammsugas. sen är jag väl slut hela eftermiddagen, det är tur att man har netbooken så man kan sitta bekvämt tillbakalutad i soffan eller sängen, och ha den i knät och jobba, ett toppenköp!

Bamse 08
7/23/12, 10:53 AM
#80

Min mobil är helt knäpp!

Ena sekunden funkar den andra är den helt död. Obestämd

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
7/23/12, 10:57 AM
#81

#80, Det låter som att det är något galet med den, kan du inte skicka in den ?

Idag blir det en långpromenad i det fina vädret Skrattande

Bamse 08
7/23/12, 11:01 AM
#82

#81 Ska göra det idag. Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
7/23/12, 11:06 AM
#83

#82, Lycka till, uppdatera gärna hur det går och vad som orsakade felet.

Annons:
Bamse 08
7/23/12, 2:30 PM
#84

#83 Tack Glad

Har lämnat in den nu, hoppas det inte tar lika lång tid som datorn.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Fröken P]
7/23/12, 6:09 PM
#85

har urtråkigt, sitter med netbooken i knät och surfar runt lite.. ska väl titta på Glamour som jag spelar in och sen ta mig en kall dusch, det är ju så varmt inomhus, pust och flämt!

Blir även irriterad på folk som svarar på annonser och drar valser i hopp om att få köpa prylar till skampriser.

[Nathalie62]
7/23/12, 10:10 PM
#86

#85, Sådant är SÅ irriterande och galen blir man på människor som gör så.

Imorgon bär det av till zoo i köpenhamn, ska bli trevligt och se alla djur dom har he he.

[Fröken P]
7/24/12, 3:12 AM
#87

Ja att skylla på att man är sjuk, har ett litet barn och jag vet inte allt. imorgon måste jag ut i förrådet och hämta ny kattsand, har kommit på att det är hanen som halvsitter och pinkar, och det har han inte gjort förut. Jag har samma sandmärke, så jag har inte bytt, de gjorde om sanden lite, och jag tog en äldre säck sist, det kan vara det som stör. hoppas att han kan pinka som vanligt om jag byter sand, annars blir jag konfundersam.

[Fröken P]
7/24/12, 8:41 AM
#88

äter min goda frukost, hemmagjord havregrynsvälling, som bomull för magen! ska snart åka till doktorn och det är lika oroligt inför varje läkarbesök, blir jag sjukskriven eller inte? och det andra orosmomentet, blir intyget godkänt av fk eller inte? suck. Rynkar på näsan

[Fröken P]
7/24/12, 4:46 PM
#89

tittar på repriser av wife swap, tycker att de programmen är kanonbra! brukar tänka på att jag skulle vilja göra något sånt, skulle vara kul att prova på ett lite mer händelserikt liv Flört

[Nathalie62]
7/25/12, 12:12 PM
#90

#88, Hoppas dom godkänner ditt intyg Fröken P om du blir sjukskriven.

Hade en mycket trevlig dag i Danmark igår, så många fantastiska djur Skrattande

Annons:
[Fröken P]
7/25/12, 12:39 PM
#91

jag blev sjukskriven på heltid till sista september, jag tror inte det ska vara något problem med att få det godkänt, men vi får se Glad

[Nathalie62]
7/25/12, 1:04 PM
#92

#91, Håller tummarna att det blir bra. Skrattande

[Fröken P]
7/25/12, 6:43 PM
#93

#92 tack!

tur att det blir svalare väder imorgon, gillar inte att det är så här varmt, svetten flödar och jag känner mig otroligt ofräsch, det spelar ingen roll om man skulle duscha tio gånger.

ska gå ut och sätta mig i skuggan en stund och vänta på lite svalare tider Flört

[Fröken P]
7/25/12, 7:06 PM
#94

säger bara blä för Överskottsbolagets hundbajspåsar, de går ju bara sönder! ungefär var fjärde påse på rullen går sönder och det är inte ok, de ska hålla trots att de är billiga. hädanefter så köper jag påsar på djuraffären, dyrare men de håller i alla fall Flört

[Nathalie62]
7/26/12, 2:25 PM
#95

#94, Håller med dig fullständigt, påsarna på ÖB köper jag aldrig. Tungan ute

Ska ut och gå en sväng nu i det fina vädret, mina smärtor är inte hälften så intensiva när det är så här varmt, kanske skulle flytta dit solen alltid lyser Mr. Green

[Fröken P]
7/26/12, 4:44 PM
#96

den här värmen tar musten ur mig. ska ta med mig en nackkudde och sätta mig ute i skuggan en stund. skulle faktiskt behöva ha en ny relaxstol, ska fjäska lite för den jag delar tv med, han kan gott köpa en åt mig Flört

[Nathalie62]
7/26/12, 7:37 PM
#97

Snart ska jag äta kinamat Skrattande

Annons:
[Fröken P]
7/26/12, 10:04 PM
#98

är gottesugen, så jag mumsar Willys goda mazariner, glasyren ska först petas bort, och så ska de ju tas direkt ur frysen!  Flört

[Fröken P]
7/27/12, 10:20 AM
#99

Dagens garv: en bekant som är hörselskadad hade annons ute på en vara, fick ett svar där denne ville bli uppringd, men bekanten svarade då via mail att denne var hörselskadad. Efter ett tag kom svaret: Krya på dig.. Glad

[Fröken P]
7/27/12, 10:21 AM
#100

Asch, jag kan lika gärna göra inlägg nr 100 med och säga att jag har varit till frissan och ser ut som en igelkott i huvudet, men skönt är det! Cool

[Nathalie62]
7/27/12, 12:38 PM
#101

#99, Ha ha Tungan ute

#100, Tror jag inte en sekund på att du liknar en igelkott i huvudet Skrattande

Startar en ny ot tråd nu.

Upp till toppen
Annons: