Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2381 ggr
Lamina
2012-07-15 03:34

Helt lost...

Fyllde år igår och fick en sprillans ny Samsung Galaxy Ace av mina systrar (ja, jag har världens bästa systrar!). Självklart är jag jätteglad då jag förut hade en riktigt gammal Sony Ericsson som man inte ens kunde se siffrorna på knapparna längre. (Får mig att tänka på reklamen där dom någont företag skulle ge bort smartphones och killen undrar varför alla är så sjukt provocerade av hans gamla telefon Skrattande)

Men jag känner mig helt lost, är inte teknisk för fem öre. Jag lyckas iofs lista ut en del användbara funktioner med mobilen. Men jag skulle bra gärna vilja sura på den också. Men det kräver ju att man har abonnemang eller kontankort med fri surf. Abonnemang kommer inte på fråga, så jag har gett mig ut i kontantkortsdjungeln och letat runt. Men det tycks som att jag måste tanka minst 300 i månaden för att få fri surf? Finns det inget billigare?

Jag letade runt lite, och det tycks som att man kan få ner priset om man inte surfar för så mycket MB varje månad. Men jag har ingen aning om hur man vet hur mycket MB man surfar för. Hur mycket går det åt att ha telefonen uppkopplad dygnet runt t.ex? Jag är helt lost på dethär, kan ingen hjälpa mig..? ObestämdOskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[Nathalie62]
2012-07-15 14:19
#1

Det är bara när man laddar ner något som det kostar (oftast), så man bara surfar kan man vara ute jättemycket. telia har års kort för en fast kostnad men jag råder dig att ringa och prata med dom hur det fungerar och så. Jag har för mig dom ska ha halv års kort också.

[Nathalie62]
2012-07-15 14:20
#2

När du tryckt på länken så välj "mobilsurf" Skrattande

ingann
2012-07-15 22:35
#3

på Comviq räcker det att tanka 195 kr kompis för att få 0,2 mb mobilsurf. Därefter 99 öre/mb fast de första 100 mb´en kostar 6 kr.

Jag har 0,5 mb ingår i mitt telefonköp och jag har aldrig lyckats överskrida det iaf så jag vet inte hur långt 0,2 räcker. Jag är ute på fb en del, spelar wordfeud, skickar/tar emot mail och överför en väldig massa bilder till datorn.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Lamina
2012-07-15 22:45
#4

#3 så om jag överskrider 0,2MB så kostar det mig 6 kr at fortsätta surfa..? 6kr/MB då eller? Och dras det från mitt kontantkort då?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ingann
2012-07-15 23:17
#5

#7 Nej, 99 öre/mb skrev jag ju Flört Använder du mycket, som tex 100 mb på en dag så betalar du 6 kr/dag för det. Skrev lite luddigt där.

Här kan lu läsa:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-07-16 00:02
#6

#5, Det är kanske mycket bättre tips än det jag skrev he he, bra där ingann och tack. Skrattande

Annons:
Ladydragon
2012-07-16 02:39
#7

det bästa är att helt enkelt leta upp hemsidorna till dom olika operatörerna och sedan jämföra kontantkorten

om man googlar så tror jag även det finns sajter där man kan jämföra kontantkorten

personligen så rekommenderar jag Comviq kontantkort dom har tilläggstjänster med mobilsurf i olika storlekar som man sedan betalar en månadsavgift för som dras från kontantkortet 
själv har jag mobilsurf medium kostar 49 kr i månaden och då ingår 1 GB surf per månad

för att hålla reda på hur mycket man har surfat för så brukar oftast operatörerna erbjuda någon tjänst så man kan se hur mycket man använt/har kvar
hos Comviq när man kollar saldot så kan man även välja alternativ så man smidigt kan se hur mycket man har MB man har kvar

på Google Play finns det även olika appar man kan ladda ner för att ha koll den bästa som jag tycker är 3G Watchdog

slutligen sluta säg jag kan inget ta för dig och lär dig mer det finns tidningar olika websajter m.m där man kan lära sig hur mycket som helst….

Upp till toppen
Annons: