Annons:
Etikettövrigt
Läst 3015 ggr
gaabriellaaa
7/17/12, 11:19 PM

iphone låter inte när det ringer

Har skrivit detta på iphone iFokus också men jag provar här också.

För två dagar sen så tappade jag min iphone 4 i backen. När jag senare smsade på natten så funkade inte vibrationen alls men det var inget jag brydde mig speciellt mycket om då vibrationen en längre tid har knasat och ibland funkat och ibland inte, och ibland funkat fast då har den vibrerat "löst". 
När jag sedan drog på ljudet på morgonen så upptäckte jag att det lät inte när jag fick sms eller när någon ringde. Jag trodde då ljudet var sönder efter fallet men det går att lyssna på låtar osv, det låter bara inte när det ringer.
Knapparna på sidan av iphonen (höj/sänk knapparna) funkar inte heller alls utan om man t.e.x lyssnar på youtube så måste man höja/sänka på skärmen.

Vad tror ni, gick något sönder då jag tappade telefonen? Eller är det ett fel i själva telefonen som bara kommit? Jag tänkte på detta med att ljudet fakiskt funkar men inte när man ringer och att vibrationen en längre tid knasat. 

Om man lämnar in på lagning, hur mycket tror ni det skulle kosta ungefär? Har även haft en sprucken baksida på den i typ 1 år, är det värt att laga samtidigt? (tänkte om det skulle bli lite billigare då.) 
Jag har tyvärr ingen försäkring.

Tacksam för svar!

Annons:
Warney
7/18/12, 12:48 AM
#1

Förmodligen fel på hårdvaran, fråga hos en reparatör om pris.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

[Nathalie62]
7/18/12, 12:15 PM
#2

Om det fungerade innan så låter det ju mest troligt att det gick sönder efter du tappat den. Jag har ingen aning vad det kan kosta, jag hade kollat upp priset och om det är värt det annars hade jag nog köpt en ny.

gaabriellaaa
7/18/12, 2:08 PM
#3

tack för svar!

#2 jo exakt, men det konstiga är ju att högtalarna funkar ju. Det är ju bara sms och ringsignal som inte funkar och den har ju knasat mycket förr (som när vibrationen lägger av) så jag funderar ändå på om det är något fel i själva telefonen Obestämd men har ingen aning, det borde ju ha varit fallet som gjort det. Jag ska kolla upp det.

[Nathalie62]
7/18/12, 5:34 PM
#4

#3, Okei, det borde det vara ja men som sagt, kolla upp det och uppdatera gärna hur det går.

gaabriellaaa
7/18/12, 8:41 PM
#5

Det ska jag! Glad när jag har pengar till att göra något åt det dvs.. Tyst

Upp till toppen
Annons: