Annons:
Etikettoperatörer
Läst 5923 ggr
flisan708
2012-07-19 09:10

Kontantkort kontra abonnemang

Vad föredrar ni?

Byter du ofta abonnemang eller kontantkorts bolag eller väljer du att behålla samma hela tiden?

Fördelar och nackdelar med kontantkort/ abonnemang?

Varför har du valt att ha det du har idag?

Annons:
[Nathalie62]
2012-07-19 12:11
#1

Jag brukar behålla samma bolag och föredrar att köra med kontant men när min nuvarande operatör hade en superbra kampanj för ett par månader sen så valde jag att skaffa ett abonnemang.

Fördelen med kontant är ju att man inte är "låst" och att man bara fyller på med pengar när det är slut, nackdelen är att det blir dyrt i längden om man använder telefonen dagligen.

Fördelen med abonnemang är att det är en fast kostnad varje månad och man behöver inte bry sig men nackdelen är att man är låst till det.

[Sjöholm i Hålan]
2012-07-21 08:16
#2

Kom på det för 5 år sedan,billigare för mej med kontantkort men 3 operatörer :-) ……… Men nu i dagsläget har jag bara en leverantör,som har kanon med 0 :- till allt och alla…….Men jag ringer för ca 30-50 :-/månaden !!!!!!!!

MartinO
2012-07-21 17:29
#3

Min telefon går bokstavligt talat varm, så ett abb med flatrate är enda alternativet. Använder den mycket i jobbet. Resultatet blev att jag skrotade hemtelefonin, som jag nästan enbart hade till faxen. Numera är det email med bilagor som gäller.
Till den andra luren har jag ett oregistrerat kontantkort, som jag använder till annonser.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
2012-07-21 23:11
#4

#3, Vad är ett abb med flatrate för något ?

MartinO
2012-07-22 07:25
#5

Flatrate är kanske lite fel uttryckt. Flatrate innebär fast månadskostnad. Det abonnemang jag har, har så mycket samtalsminuter, sms, mms och datatrafik att jag omöjligen kan överskrida limiten. Därför kallar jag det lite slarvigt flatrate.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

flisan708
2012-07-22 11:25
#6

Själv har jag också ett abonnemang med fast månadskostnad, då ingår 3000 minuter samtalstid, 3000 sms, 3000 mms samt 4GB surf. Haft det sedan det tele2 började med det, så det börjar bli några år nu. Innan det hade jag höga räkningar då alla jag känner har olika operatörer. Tycker det är jättebra.

Det enda negativa med det är att jag har några vänner som ringer en signal och förväntar sig att jag ska ringa upp direkt. De tycker jag ringer gratis vilket inte är sant. I höst går mitt abonnemang ut och jag funderar på om jag ska behålla det jag haft i alla år eller om jag ska välja deras nya med hög volym. Det är samma sak men en tia billigare.

Måste i alla fall förlänga det för att slippa slippa alla telefonförsäljare som vill erbjuda en massa andra abonnemang. För snart två år sedan höll jag på att bli galen då visst alla andra bolag visste att jag inte hade förlängt det, utan lät det rulla på. Vet inte om jag är ensam som upplevt detta men samma hände min väninna.

Annons:
[Nathalie62]
2012-07-22 19:31
#7

#5, Okei, då förstår jag.

#6, Tack och lov så slipper jag telefonförsäljare eftersom mitt nummer är dolt och det är skönt att slippa.
Lite dåligt tycker jag att dina vänner förväntar sig och tar för givet att det alltid är du som ska ringa upp, om jag vore dig skulle jag sagt det till dom och helt sonika slutat ringa upp om dom inte lyssnade.

flisan708
2012-07-23 07:47
#8

#7 Har provat den taktiken med å hamnat i onödiga gnäll. Brukar dock rekommendera denhär typen av abonnemang. Kan berätta en kul grej som hände igår. Var på ett köpcentra igår å vips hade jag bytt till "hög volym" - exakt lika det jag har men jag ville inte ha ny telefon. Fick då istället en surfplatta - Samsung Galaxy tab2 7,0" wifi. Det jag får betala är 99 kr för inträdesavgift på 99 kr samt en engångsavgift på 250. I slutet av veckan ska jag hämta ett sd minneskort på 32gb, då de var slut som ingick. Kul med ny leksak samt bra sak att ha med på resor.

[Nathalie62]
2012-07-23 10:56
#9

#8, Dåligt av dom måste jag säga.

Så trevligt med en surfplatta, det är först nu jag fått upp ögonen på dom lite he he, det var ju rätt billigt, hur mycket kan du surfa för det priset ?

flisan708
2012-07-23 12:28
#10

#9 I abonnemanget hög volym ingår 5gb surf. Plattan har inget abonnemang, använder wifi. Dethär med platta är helt nytt för mig med, men tror jag kan få bra med användning för den.

Bamse 08
2012-07-25 14:55
#11

Jag har kontantkort.

Jag ringer och sms:ar inte så mycket därför är det bra med kontantkort eftersom jag inte använder så mycket pengar i månaden som det brukar vara på abonemang.

Plus att man kan tanka när som helst.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
2012-07-25 17:14
#12

#11, Då räcker det ju mycket väl med bara kontant Skrattande

Upp till toppen
Annons: