Mjukvara

Opera

2012-07-22 15:55 #0 av: [Fröken P]

Jag laddade ner Opera och testar den just nu, inte dum alls! iFokus mobila version fungerar bättre också, och jag upplever sen lite snabbare än Google som jag kört förut.

Vad tycker ni om Opera?

Anmäl
2012-07-22 19:24 #1 av: [Nathalie62]

Jag kör med Opera mobil för gillar den bäst, den formar ju texten efter skärmens storlek som ingen annan webbläsare gör och visst är den snabbare än google, sen kan man få bort all reklam via adblock så man slipper sen den också, så med andra ord, den är suverän Skrattande

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-22 19:26 #2 av: [Nathalie62]

Kör du med opera mobil eller opera mini förresten ?

Anmäl
2012-07-22 19:44 #3 av: [Fröken P]

Opera mobil. Den fnattar inte alls när man använder mobilversionen av iFokus, och jag behöver inte starta upp alla sidor som jag har uppe när jag avslutar internet. Det funkar bra än så länge!

Anmäl
2012-07-22 19:52 #4 av: [Nathalie62]

#3, Okei, nej det gör den inte men tycker dock att den vanliga versionen är bättre så använder den istället he he.

Anmäl
2012-07-22 19:59 #5 av: [Fröken P]

Webbversionen är väldigt seg i mobilen, laddar upp sidorna väldigt långsamt, ytterst irriterande!

Anmäl
2012-07-22 21:20 #6 av: [Nathalie62]

#5, Oi det gör det inte för mig, det går jättesnabbt

Anmäl
2012-07-22 21:27 #7 av: [Fröken P]

Knepigt ;)

Anmäl
2012-07-23 09:22 #8 av: kissidor

Jag brukar också använda den vanliga versionen normalt sett, men nu är jag på åland och kör mobilversionen för att snåla med mb:na :-). Men med min gamla telefon kunde jag inte alls använda webb-versionen så det hänger väl mycket på telefonens prestanda, men också på nätverket förstås. Med antingen wifi eller hyfsat 3g är web-versionen mer lättanvänd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2012-07-23 10:49 #9 av: [Nathalie62]

#8, Jag använder mig oftast av wifi och har testat det på flera olika mobiler men det har väl varit bra prestanda på dom då för det funkar väldigt bra här.

För den som vill få bort reklam på webbsidorna kan jag rekommendera att följa dessa instruktionerna, om ni inte förstår så förklarar jag gärna Skrattande

Anmäl
2012-07-23 11:42 #10 av: [Fröken P]

jag kör ju bara på wi-fi när jag är hemma, men webversionen är såå seg att ladda upp! riktigt tråkigt faktiskt.

Anmäl
2012-07-23 12:53 #11 av: [Nathalie62]

#10, Det är ju jättekonstigt.

Anmäl
2012-07-23 22:01 #12 av: Ladydragon

min misstanke är lite att det kan vara låg hastighet som gör att Fröken P har problem med webläsaren

Fröken P har du provat att kolla hastigheten med www.bredbandskollen.se

shälv testade jag Opera för nåt år sen men jag va inte riktigt nöjd minns inte riktigt andledningen nu

själv använder jag Dolphin tycker den passar mig bäst

Anmäl
2012-07-23 22:07 #13 av: [Nathalie62]

#12, Aha, det kan ju klart ligga något i det för som skrivet så har jag aldrig haft broblem med seghet på mina modeller så tycker det är konstigt att det går så segt för henne, synd för det är en bra webbläsare enligt mig. Dolphin gillade jag inte heller men i och för sig så är jag rätt kräsen också he he.

Anmäl
2012-07-24 03:01 #14 av: [Fröken P]

Så kan det vara, att det är för låg hastighet, men allt annat funkar bra. Nu måste jag faktiskt börja klaga på Opera, för det är inte helt tiptop som jag trodde, men jag provar ett tag till.

Anmäl
2012-07-24 03:07 #15 av: [Fröken P]

6-8 mb/s (skriver man så?) betalar jag för bredband via adsl.

Anmäl
2012-07-24 05:32 #16 av: Ladydragon

15# jodå så skriver man

det jag funderar över får du verkligen ut den hastigheten?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.