Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2184 ggr
[Fröken P]
7/22/12, 3:55 PM

Opera

Jag laddade ner Opera och testar den just nu, inte dum alls! iFokus mobila version fungerar bättre också, och jag upplever sen lite snabbare än Google som jag kört förut. Vad tycker ni om Opera?

Annons:
[Nathalie62]
7/22/12, 7:24 PM
#1

Jag kör med Opera mobil för gillar den bäst, den formar ju texten efter skärmens storlek som ingen annan webbläsare gör och visst är den snabbare än google, sen kan man få bort all reklam via adblock så man slipper sen den också, så med andra ord, den är suverän Skrattande

[Nathalie62]
7/22/12, 7:26 PM
#2

Kör du med opera mobil eller opera mini förresten ?

[Fröken P]
7/22/12, 7:44 PM
#3

Opera mobil. Den fnattar inte alls när man använder mobilversionen av iFokus, och jag behöver inte starta upp alla sidor som jag har uppe när jag avslutar internet. Det funkar bra än så länge!

[Nathalie62]
7/22/12, 7:52 PM
#4

#3, Okei, nej det gör den inte men tycker dock att den vanliga versionen är bättre så använder den istället he he.

[Fröken P]
7/22/12, 7:59 PM
#5

Webbversionen är väldigt seg i mobilen, laddar upp sidorna väldigt långsamt, ytterst irriterande!

[Nathalie62]
7/22/12, 9:20 PM
#6

#5, Oi det gör det inte för mig, det går jättesnabbt

Annons:
[Fröken P]
7/22/12, 9:27 PM
#7

Knepigt ;)

kissidor
7/23/12, 9:22 AM
#8

Jag brukar också använda den vanliga versionen normalt sett, men nu är jag på åland och kör mobilversionen för att snåla med mb:na :-). Men med min gamla telefon kunde jag inte alls använda webb-versionen så det hänger väl mycket på telefonens prestanda, men också på nätverket förstås. Med antingen wifi eller hyfsat 3g är web-versionen mer lättanvänd

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
7/23/12, 10:49 AM
#9

#8, Jag använder mig oftast av wifi och har testat det på flera olika mobiler men det har väl varit bra prestanda på dom då för det funkar väldigt bra här.

För den som vill få bort reklam på webbsidorna kan jag rekommendera att följa dessa instruktionerna, om ni inte förstår så förklarar jag gärna Skrattande

[Fröken P]
7/23/12, 11:42 AM
#10

jag kör ju bara på wi-fi när jag är hemma, men webversionen är såå seg att ladda upp! riktigt tråkigt faktiskt.

[Nathalie62]
7/23/12, 12:53 PM
#11

#10, Det är ju jättekonstigt.

Ladydragon
7/23/12, 10:01 PM
#12

min misstanke är lite att det kan vara låg hastighet som gör att Fröken P har problem med webläsaren

Fröken P har du provat att kolla hastigheten med www.bredbandskollen.se

shälv testade jag Opera för nåt år sen men jag va inte riktigt nöjd minns inte riktigt andledningen nu

själv använder jag Dolphin tycker den passar mig bäst

[Nathalie62]
7/23/12, 10:07 PM
#13

#12, Aha, det kan ju klart ligga något i det för som skrivet så har jag aldrig haft broblem med seghet på mina modeller så tycker det är konstigt att det går så segt för henne, synd för det är en bra webbläsare enligt mig. Dolphin gillade jag inte heller men i och för sig så är jag rätt kräsen också he he.

Annons:
[Fröken P]
7/24/12, 3:01 AM
#14

Så kan det vara, att det är för låg hastighet, men allt annat funkar bra. Nu måste jag faktiskt börja klaga på Opera, för det är inte helt tiptop som jag trodde, men jag provar ett tag till.

[Fröken P]
7/24/12, 3:07 AM
#15

6-8 mb/s (skriver man så?) betalar jag för bredband via adsl.

Ladydragon
7/24/12, 5:32 AM
#16

15# jodå så skriver man

det jag funderar över får du verkligen ut den hastigheten?

[Fröken P]
7/24/12, 5:47 AM
#17

6 mb/s får jag ut. Nu kör jag google igen ;) men jag undviker mobila iFokus på telefonen.

Upp till toppen
Annons: