Annons:
Etikettövrigt
Läst 3578 ggr
[Nathalie62]
7/25/12, 1:15 PM

OT-Presentation

Tänkte vi kunde presentera oss om vilka vi är här, det är trevligt när man vet lite mer om medlemmarna Skrattande

Annons:
[Fröken P]
7/25/12, 1:42 PM
#1

Sajtvärden kanske kan börja? Cool

[Nathalie62]
7/25/12, 2:20 PM
#2

Ha ha, det har du rätt i Tungan ute

Är en tant på snart 50 år och bor i kristianstad, mina intresse är tamillrar men just nu äger jag inga. Jag tar ofta hand om olika djurslag som fart illa på olika sätt och har dom hos mig tills dom är redo att flytta till ett nytt hem, detta sker privat så har alltid foder och pellets hemma. Behövs det vård så är det en självklarhet att bekosta det också.

Annars är mina intressen att vara ute vid fint väder, surfa och annat som kan förgylla vardagen.

Lever med ständiga smärtor varje dag och försöker se positivt på det mesta även om ens liv blir begränsat.

Det var en del om mig Skrattande

[Fröken P]
7/25/12, 5:40 PM
#3

Och jag är en tjej av årgång 1965, bor i en liten håla i mellansverige i villa med sambo, dotter samt två katter. Mina intressen är katterna då, elektronik, främst datorer och jag älskar att prata med folk om ditten och datten!

Känner att jag stått och trampat i samma fotspår i många år nu och vill göra något nytt i livet nu när ungen är vuxen, men det är långt dit, det tar sin tid att tjata och argumentera för min sak.

jag har smärtproblematik i stort sett hela kroppen och speciellt då axlar, nacke och händer så har jag svårt att hitta något som jag kan göra på fritiden, därmed så har jag tyvärr ett begränsat socialt liv också, och inte blir det bättre av att vara sjukskriven, jag får nästan lappsjuka! Flört

Det är tur att man kan prata lite med trevligt folk här på iFokus i alla fall!

MartinO
7/25/12, 9:19 PM
#4

Fröken P blev helt plötsligt tio år yngre när jag gick från lillplattan till laptopen. Där ser man nackdelen med små skärmar. Flört

Jag är femtioplussare och förutom att vara Medarbetare här, driver jag Foto och fågelskådning på iFokus. Har jobbat som fotograf, men lagt ned rörelsen och gått tillbaka till min livsuppgift. -Cyklar. Bor tillsammans med icke RUT-avdragsgodkänd kvinna i Malmö.
Förutom de intresse jag har i ämnena på iFokus är jag Vespafanatiker och tillbringar mycket fritid i min kombinerade verkstad/hobbygarage.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Fröken P]
7/25/12, 9:25 PM
#5

10, år yngre låter inte som en nackdel ;)

kissidor
7/26/12, 9:53 AM
#6

det kryllar inte direkt av tonåringar härinne mao, som man kanske annars skulle kunnat tro med tanke på forumets ämne Oskyldig.

delar av min presentation är ganska lik fröken p:s - tjej född 1966, bor i en håla i villa med sambo, en dotter, två katter. fast min dotter är bara 8 och vi bor tom utanför vår håla Skrattande. fast hålan (knivsta) ligger å andra sidan i tättbefolkat område annars, mellan uppsala och stockholm.

jobbar i sthlm och sitter i bilköer mån-fre, morgon och kväll Skrikandes. är ingenjör och jobbar på ett ganska stort anläggningsföretag (dvs vi bygger vägar, broar, grundlägger för hus etc).

jag jobbar (och pendlar Obestämd) lite för mycket och min stora bristvara är fritid och inte minst egentid. de stunder jag har (just nu tex har jag semester och resten av familjen trynar än Flört) tycker jag om att hålla på med hantverk (glasfusing eller pärlsömnad), läsa böcker (fantasy, sf eller deckare) och inte minst att surfa (söka inspiration och information till hantverket, leta bra priser på hantverksmaterial, böcker och hemelektronik Tungan ute, hänga lite på forum för trevligt och givande utbyte med andra som delar nåt av ens intressen Flört).

mitt surfande är ju det som har lett mig till mitt relativt stora intresse för mobiltelefoner, surfplattor och sånt - jag är ingen enorm tekniknörd och har framförallt inte tid att grotta ner mig och vara det, men jag har alltid tyckt om att ha bra grejor och tyckt att det är skitkul om man kan vara med lite i teknikutvecklingens framkant

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Fröken P]
7/26/12, 12:42 PM
#7

Det låter bättre att skriva vilken årgång man är, det ser skrämmande ut att skriva sin ålder! Flört jag känner mig inte så gammal..

Bamse 08
7/26/12, 5:49 PM
#8

Jag är en tjej på 11 år, fyller 12 i september.

Rider på ridskola en gång i veckan, har ridit i 1 år så till terminen ska jag börja i en P2 grupp. Rider ponnysar men vill gärna rida lite större hästar eftersom jag bara kan rida ungefär 3 ponnysar.

Har en kanin som heter Bamse. Han är 4 år gammal och är en liten buse!

What doesn't kill you makes you stronger.

flisan708
7/26/12, 8:55 PM
#9

Tänker berätta om mig såhär: Kön: Kvinna Född: 1974 Civilstånd: Ensamstående utan barn Yrke: Sjuksköterska Fritid: Umgås med vänner å familj, träna på friskis, virkning, resa- gillar att upptäcka nya platser, inredning, sömnad, elektronik intresserad - medel- glad när de funkar och förenklar ens liv. Vill gärna ha bra grejer, läser gärna på innan köp. Personliga egenskaper: Snäll, ärlig, nyfiken, vetgirig, envis, ordningsam. Husdjur: Noll, drömmer om en hund. Gillar: Vardagsglamour!

ingann
7/28/12, 12:34 PM
#10

Jag kör på flisan708´s modell som var lätt när man inte orkar tänka så mycket samtidigt som man kollar på OSGlad

Kön: Kvinna
Född: 1965

Bor: I ett litet samhälle i Värmland sen 8 år men född/uppvuxen i Uppland.
Civilstånd: Ensamstående med barn (19 och 16 år)
Yrke: Sjukspensionär sedan 12 år
Fritid (som är jämt): Självklart barnen i första hand och gärna yngste sonens fotboll, vänner, pyssla på gården i den mån armen vill vara med.
Personliga egenskaper: Snäll, ärlig, nyfiken, vetgirig, envis, ordningsam men ändå slarvig, glad för det mesta.
Husdjur: Hund, Åskar (papillon/yorkshire terrier/dvärgpudel) och katt, Tut (brittisk korthår/maine coon).
Gillar: Det mesta utom idioter, krig, sjukdomarSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Betleguise]
7/29/12, 4:16 PM
#11

Hej hopp alla!

Som mer eller mindre den nyaste medlemmen bör det vara på sin plats att presentera sig liteGlad

Jag är av årgång 78 så är lite mindre än mellanlagrad men har ändå hunnit med en del genom årens lopp. För närvarande residerar jag, ensam, i Skåne och därtill de nordvästra delarna. Jag liksom alla andra (eller många) drömmer om familj och barn men det ser inte helt lätt ut. Å ju mer åren går desto svårare blir det.

I mitt yrke huserar jag runt med en massa hormanstinna tonåringar då jag arbetar som lärare på gymnasiet. Mitt mål är dock annorlunda och jag hoppas hitta en plats där jag trivs bättre på. Skulle tiden och ekonomin visa sin ljusa sida har jag en idé för ett eget företag men där måste planerna filas lite på.

Min fritid ägnar jag åt datorn, romanskrivning, poesi, musik, läsning, fotografi och ja, faktiskt en hel del blandad kompott.

Jag gillar en lat dag med vännerna och ett gott glas vin till, (inte nu dock när jag kör Skaldemans) eller varför inte en tur till fladdermössens boning och Tykarpsgrottorna? Om allt fallerar tar jag blocket med mig till HBG och sätter mig på däcket, stirrar ut på havet och skriver!

Inga husdjur men har haft både kisekatt och hund.

Något jag har svårt att leva utan är de brittiska komediserierna, de får en att skratta trots att man sett dem hundra gånger Skrattande

/Betleguise

[Nathalie62]
7/29/12, 5:58 PM
#12

#11, Välkommen hit Skrattande

Upp till toppen
Annons: