Annons:
Etikettövrigt
Läst 3432 ggr
[Fröken P]
7/28/12, 1:23 PM

OT: annonsering på Blocket mm.

Jag undrar hur ni andra gör..

Själv så sätter jag aldrig ut telefonnummer på annonser längre, jag tillämpar inte heller avhämtning i hemmet, utan jag betalar hellre frakten istället (schenker oftast). Detta kommer sig av att jag har fått mycket märkliga och otrevliga svar på annonser så jag vill helt enkelt inte ha hem folk.

det negativa med detta är dock att en del kan bli lite fundersamma,men då försöker jag förklara om jag tycker att det är värt att göra det Flört

dessutom så är det ju så att jag helst vill ha pengarna på konto och inte i handen, så förskottsbetalning gäller (precis som på tradera ex.vis) detta har funkat bra, när rätt köpare har dykt upp, efter mail och ev. telefonsamtal, men jag vill ha mailsvar först och välja köpare efter det helt enkelt. Ibland så blir jag nästan chockad över hur en del kan skriva till någon de inte känner, och det dras snyfthistorier för att få saker billigare mm.

men hur gör ni när ni annonserar?

Annons:
gulzebra
7/28/12, 1:55 PM
#1

Aldrig telefonnummer, vill inte att folk ringer upp mig.
Aldrig namn heller. Körde förnamn ett tag men slutade när det dök upp köpare som sökte upp mig via förnamnet och ringde… Vilket stör som fan, jag skippar ju telefonnummer av en anledning liksom och vill inte bli uppringd - dels pga telefonskräck, dels pga sömnstörning, dels för att jag helt enkelt inte vill prata med främmande i tid och otid. Numera skriver jag något annat istället för namn när jag annonserar på blocket.

I övrigt inga konstigheter, en del prylar hämtas här och andra möter jag upp för att lämna. Jag är lat och slipper gärna greja med möte, och en stor del av det jag sålt har bestått av bla burar som jag inte vill släpa runt på över halva stan.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ingann
7/28/12, 1:58 PM
#2

Jag köper eller säljer inte så mycket via annonser men de gånger jag gör det vill jag att kontakten sker via mail fram tills jag hittat rätt köpare. Köper jag själv hämtar jag oftast.

Drar de snyfthistorier för att få sakerna billigare? Oj, varför inte bara fråga om man kan gå ner i pris?

När jag sätter in annonser så lägger jag på en liten summa över det jag absolut inte vill gå under så att jag har en prutmån. Pruta är för mig lika stor del av ett köp som själva köpetSkrattande

Jag prutar överallt utom i mataffären haha.  Min DVD på elgiganten till exempel skulle kostat 1199 kr men jag fick den för 850 + en extra scartkabel på köpetFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/28/12, 2:34 PM
#3

Pruta är helt ok, det får man räkna med, men att dra historier för att betala långt under utsatt pris är inte ok.

ingann
7/28/12, 2:38 PM
#4

#3 Nej, varför ljuga, om det nu är det de gör? Skulle historierna mot förmodan vara sanna, så vad har en främmande människa med det att göra?

Sen tycker jag ju att kan de inte betala mer än extremt långt under priset så får de väl vara utan tills de har rådFlört Skulle nån göra så mot mig skulle jag nog höja priset iställetOskyldig

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
7/28/12, 2:45 PM
#5

Det roliga är att jag kan få svar av samma person på två annonser, i det ena svaret har personen enbart x antal kronor pga en orsak, i det andra svaret så finns det mer pengar att betala och då anges ingen orsak alls, och det gäller då ganska lika produkter. Låter lyte luddigt kanske, men jag försöker förklara utan att avslöja för mycket om spekulanten ;)

ingann
7/28/12, 2:55 PM
#6

Haha Ja, då kan man ju inte annat än att dra slutsatsen om att det är båg alltihopaFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Fröken P]
7/28/12, 2:57 PM
#7

Ja, det ser man på svaren faktiskt Cool

[Nathalie62]
7/28/12, 5:34 PM
#8

Jag lägger aldrig ut nummer utan folk får maila om dom är intresserade, jag föredrar att varan hämtas på plats och få kontant betalning, om inte det går skickar jag via posten efter inbetalning på mitt konto.

[Fröken P]
7/28/12, 6:22 PM
#9

För några år sedan hade jag inga som helst problem med avhämtning, men när man får knepiga svar och i många fall, rent oförskämda, ja, då drar jag öronen åt mig. nuförtiden så är det ju inte så lätt att sätta in pengar på banken  heller, det är trist.

[Nathalie62]
7/28/12, 8:10 PM
#10

#9, Hur skulle det vara svårt att sätta in pengar menar du ?

[Fröken P]
7/28/12, 8:29 PM
#11

Jag har inga bankkontor i närheten som hanterar kontanter.

Pelle Långlös
7/29/12, 8:54 AM
#12

Nu annonserar jag varken på Blocket eller Tradera då jag inte bor i Sverige. Det finns en lokal internetmarknad och där skriver jag mitt namn och lämnar ut mobilnumret. Har inte haft problem. Jag lämnar ut numret så det syns i annonsen ifall någon vill ringa och inte behöva vänta på att jag skall svara på mejl.

Har flera annonser ute just nu och folk är lite roliga och säger att "Jag ringer på din annons i marknaden". "Öhhh vilken, jag har flera. " Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Nathalie62]
7/29/12, 3:20 PM
#13

#11, Jag tänkte att man bara föra över på internetbanken, då behövs ju inget kontor Tungan ute

Ha ha, en del är verkligen roliga Skrattande

Annons:
[Fröken P]
8/1/12, 12:10 PM
#14

Konstigt folk det finns. Istället för att fråga vänligt varför avhämtning inte går, så låtsas de skriva från Polisen! Nästan så man har lust att anmäla det. Det är väl inte undra på att man inte vill ha folk springande hemma när man får såna svar?

kissidor
8/1/12, 12:16 PM
#15

OMG Förvånad

jag tror inte jag orkar ge mig på att sälja nåt på blocket… Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
8/1/12, 12:22 PM
#16

Haha vad skulle polisen göra med det? Det var nog det mest korkade jag hörtSkrattande

Du har ju fog för en anmälan där, det är förbjudet att utge sig för att vara någon man inte ärGlad Du kanske skulle svara att du anmält mejlet som urkundsförfalskning?Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
8/1/12, 12:24 PM
#17

Det är värre än nånsin, man får så många knepiga och ofta rent otrevliga svar så man tappar hakan. Men det verkar bero på vad man säljer. Möbler mm, inga problem, men när det handlar om mobiltelefoner, kameror, och annan hemelektronik, då kan vad som helst dimpa ner i mailkorgen :)

ingann
8/1/12, 12:52 PM
#18

Haha jag visste väl att det fanns en anledning till att jag inte säljer nåt via blocketFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
8/1/12, 1:58 PM
#19

Det är ganska olustigt faktiskt. Jag kan inte förstå hur man kan bete sig på detta vis.

[Nathalie62]
8/1/12, 2:46 PM
#20

Det är tragiskt att det finns sådana människor, dom kan inte ha något innanför pannbenet Skrikandes

Annons:
[Fröken P]
8/1/12, 2:53 PM
#21

Precis Obestämd

[Nathalie62]
8/1/12, 2:57 PM
#22

#22, Det är bara att beklaga att du råkat ut för det, jag har ofta sålt på blocket och har aldrig hänt mig att dom beter sig så. Det minsta man kan begära är ju åtmisntone att vara ärlig och trevlig tycker man.

[Fröken P]
8/1/12, 3:24 PM
#23

Det är som sagt just när det gäller hemelektronik, inte annars.

[Nathalie62]
8/1/12, 7:48 PM
#24

#23, Var också det jag tänkte på. Glad

Upp till toppen
Annons: