Övrigt

Spotify i mobilen!

2012-07-31 20:56 #0 av: SimsBrooke

Jag har en liten fråga angående Spotify i mobilen.

Jag har inte skaffat premium ännu men vill gärna göra det. Men min undran är: Kan man lyssna på Spotify utan att internet är igång på mobieln?

Hoppas ni förstår vad jag menar :D

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2012-07-31 20:58 #1 av: [Moa-]

Du kan ställa in Spotify både i mobilen och på datorn i "offline läge", då spelar du från dina tidigare synkade listor... =)

Anmäl
2012-07-31 21:03 #2 av: SimsBrooke

#1 Men vad innebär det då?

Anmäl
2012-07-31 21:15 #3 av: [Moa-]

Att du kan lyssna på låtar du tidigare "laddat hem" utan att mobilen drar hem data (den kräver ej internetuppkoppling)...

Synkning rekommenderas över WiFi, så slipper du slösa på dataförbrukningen på telefonen.

Anmäl
2012-07-31 21:29 #4 av: [Betleguise]

#3 Nu har jag visserligen inte Spotify i mobilen men visste faktiskt inte, eller jag hade kanske vetat om jag kollat upp det, att det gick att synka den musik du redan lyssnat på i offläge.

Faktiskt värt att checka så tack för tipset!

Anmäl
2012-07-31 21:31 #5 av: [Moa-]

Jo, så länge du har "premium" versionen så fungerar det utmärkt, väldigt smidigt när du ofta lyssnar på samma playlists...

Anmäl
2012-07-31 21:36 #6 av: SimsBrooke

#3 Ladda hem? Jag har inte laddat hem några låtar. Bara lagt dem i olika listor.

Anmäl
2012-07-31 21:45 #7 av: [Moa-]

SimBrooke; lägg låtarna i playlist (antingen genom att använda datorn eller mobilen) och välj sedan playlists offline (eller liknande) och klicka sedan i vilka av dina playlists som du vill synka och sedan kunna lyssna på i offlineläget.

Anmäl
2012-07-31 22:10 #8 av: SimsBrooke

#7 okej. Får testa det i helgen eller så och köpa Prenium =)

Anmäl
2012-07-31 22:29 #9 av: [Nathalie62]

Mycket bra tips där Moa Skrattande

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-07-31 22:38 #10 av: [Moa-]

SimsBrooke; jag är mer än nöjd, klart värt 99 kr/månad att kunna lyssna på musik vart som helst utan reklam! =)

Natalie62; vet inte hur mycket "tips" det var, men jag rekommenderar Spotify just på grund av att det fungerar i mobilen, på datorn finns motsvarande i gratisversioner... =)

Anmäl
2012-07-31 22:43 #11 av: [Nathalie62]

#10, Alla tips mottages varmt så det är bara trevligt när någon rekommenderar något bra Skrattande

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2012-08-01 21:24 #12 av: MartinO

Jag kör Spotify premium. Jag kör allting online, pga att jag har stor datatrafik i mitt abb. Om man har en androidtelefon/platta kan man använda Google Music. En tjänst som bara finns i Usa, men man kan regga sig via en proxy. ;) Man får tillgång till ett utrymme på 20000 låtar. Hela mitt musikarkiv finns där :) Funkar superbra.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.