Annons:
Etikettövrigt
Läst 3164 ggr
[Nathalie62]
2012-08-01 00:06

Surfa

Brukar ni surfa ofta när ni är ute ?

Jag brukar bara kolla om något viktigt dykt här inne annars skickar jag mest sms eller ringer Skrattande

Annons:
flisan708
2012-08-01 07:52
#1

Visst händer det att att jag surfar när jag är ute men då är det oftast för att jag behöver information av något slag. Surfar mest hemma på datorn eller på surfplattan. Tycker det är jättebra att ha tillgång till nätet när man är ute.

kissidor
2012-08-01 08:20
#2

jag surfar rätt mycket när jag är ute. dels av praktiska skäl, dvs man kollar tidtabeller, väder, restauranger och menyer, affärer, googlar för att kolla upp nåt som kommer upp i en diskussion. men sen har jag lite svårt att hålla mig ifrån att kolla mailen, aftonbladet och mina favoritforum också Skäms.

nexusen är rapp och med stor fin skärm vilket gjort att jag surfar mycket mer än med nån av mina tidigare androider. med dem var det inte riktigt mödan värt i samma utsträckning. faktiskt så surfar jag tom ofta hemma på den, tex framför teven i reklampauser istället för att masa mig ur soffan och gå till datorn Skäms. synd bara att batteriladdningen bara forsar ur när man surfar… Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-01 14:51
#3

#2, När du är hemma, kan du inte ta en förlängningskontakt och koppla i laddaren under tiden ? Då slipper den gå ur så fort och du kan sitta kvar i soffan Tungan ute

kissidor
2012-08-01 17:56
#4

Det skulle man kunna ha Nathalie, men jag upplever det egentligen inte som ett problem när jag är hemma, bara när jag är borta och inte vet när jag kommer åt att ladda nästa gång. Jag har också nyligen skaffat mig det lite starkare ersättningsbatteriet och den skillnaden är tillräcklig för att det ska kännas lite tryggare:-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ingo.*.Ted]
2012-08-01 18:23
#5

Min mobil e så gammal att man inte ens kan surfa med den! *lol* Därför längtar jag tills jag har pengar till en nya mobil… Flört

[Nathalie62]
2012-08-01 19:48
#6

#4, Tja det blir ju en aning bökigt om man måste ta med sig sådant när man är iväg he he. Trevligt att du åtminstone har ditt ersättningsbatteri, gör det mycket skillnad ?

#5, Ha ha, då är det snart hög tid att skaffa en lite nyare modell Tungan ute

Annons:
kissidor
2012-08-01 19:59
#7

Nathalie det var inte supermycket starkare, det är 2000mAh jämfört med originalets 1750mAh, men skillnaden är tillräcklig. Det finns ju icke samsung batterier upp till 3300mAh också, men då blir ju telefonen lite väl klumpig och vederstygglig :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ingo.*.Ted]
2012-08-01 20:20
#8

#6 Ja du! :D

[Ingo.*.Ted]
2012-08-01 20:20
#9

#6 Ja du! :D

MartinO
2012-08-01 21:16
#10

Mobilen har alltid facebookappen igång, dygnet runt, på mobilen. Spotify används också hanska flitigt på mobilen. Surfar på den, då någon av surfplattorna, av någon anledning är hemma.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
2012-08-01 21:33
#11

#7, Det är ju ändå det viktigaste om den är tillräcklig Skrattande

[Betleguise]
2012-08-03 14:55
#12

I början surfade jag ingenting. Men, min princip har alltid varit att en mobil ska användas för att bli nådd på och eventuellt ringa ut vid en krissituation.

Sen fick jag dock en Note och tja, tider förändras och likaså principer. Glad Jag använder fortfarande datorn mest men som nu när jag är av med mitt nät (Stambyte =avborrningar på de mest märkliga ställen genererar ibland vare sig el eller internet.) så använder jag mobilen rätt friskt även om det inte är på långt lika mycket som datorn.

Jag trivs bättre på datorn med stor skärm men Noten har ju ändå bra storlek så det funkar.

Bamse 08
2012-08-03 18:31
#13

Surfar aldrig på mobil av den enkla anledningen att jag har för stora fingrar för all text som ska klickas på när man surfar. Blir bara irriterad om jag klickar fel eller det inte alls går att klicka.

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
kissidor
2012-08-03 19:36
#14

Bamse är det knöligt att zooma in på din mobil?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Dipsie'n'Poo
2012-08-03 22:59
#15

Surfar nästan jämt när jag är ute och har tråkigt, annars låter jag mobilen ligga. Mest då Facebook. :P Googlar, TV-tabeller, vädret, ibland iFokus, ibland nyheter också (lite måste jag hänga med…), lite spel ibland, Instagram, skolmaten (när jag är i skolan alltså), bio, rix fm, youtube, wikipedia, translate och en bok-app. Det är sånt jag surfar in på. Glad

Sen finns det ju självklara som att smsa och ringa. Dock gör jag mest det när jag är hemma.

Har en Samsung Nexus S som jag är väldigt nöjd med. Stor skärm, dock lite trasig. :S

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Bamse 08
2012-08-04 11:00
#16

#14 Tycker det är jobbigt att zomma varje gång.

Men ja, ibland är det knöligt för de blir antingen för stort eller för litet.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
2012-08-04 15:05
#17

#16, Kan hålla med dig där, ibland är det rätt jobbigt att behöva göra det men det blir ju tyvärr ett måste på en mobiltelefon Flört

Upp till toppen
Annons: