Annons:
Etikettsurf-och-läsplattor
Läst 5212 ggr
flisan708
8/1/12, 7:48 AM

Behöver lite hjälp

Jag behöver lite hjälp!!!

Jag skulle vilja synkronisera ihop min kalender från min surfplatta med den jag har i mobilen. Hur gör man?

På surfplattan (Samsung galaxy tab 2 7") använder jag "S Planner"

i mobilen (HTC Sensation XE) heter den "Kalender"

Har försökt få till det men, jag lyckas inte.

Kan någon hjälpa mig? Gärna steg för steg!!!

Tack på förhand!!!!

Annons:
kissidor
8/1/12, 8:24 AM
#1

jag är ingen expert på det där själv, men det funkar för mig iaf - så jag har dock två grundläggande frågor. för det första vad är det för kalenderkonto du ska synka, är det ett gmail-konto eller? och för det andra, har du kontrollerat att bägge de kalenderapparna och mobilen och plattan stöder synkning av den typen av konto vilket det nu är?

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
8/1/12, 8:28 AM
#2

Jag har ett gmail konto.

Hur kollar jag att jag att mobilen och plattan stöder synkning?

kissidor
8/1/12, 8:38 AM
#3

om det är ett gmail-konto så gör de absolut det. beträffande andra kontotyper så ser man ju när man går in på konton och synkning under inställningar för att lägga till ett nytt konto vilka olika kontotyper man kan välja mellan. jag tror tex inte alla mobiler stöder synkning av exchange-konton.

vart är det det går fel då? du har lagt in synkningsinställningarna för gmail-kontot och sen bara funkar det inte ändå, är det så det är?

och är det från mobilen till plattan eller tvärtom eller bådadera som inte funkar?

nu bara spånar jag att testa olika grejer för att försöka spåra problemet, men har du provat i bägge kalenderapparna att lägga in en händelser och sen kolla ditt gmail-konto på datorn för att se om de händelserna blir synkade där?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: