Annons:
Etikettövrigt
Läst 3255 ggr
JTphoto
2012-08-01 20:51

HJÄLP! Spåra?

Jag undrar vilka telefoner man kan spåra? Min kusin bor hemma hos oss och igår försvann hon. Vi får ingen kontakt med henne. Hon har en "vanlig mobiltelefon". Alltså inte någon Iphone eller så.

Om en telefon, iphone, smart phone, vilken som helst, är avständ går det då att spåra dem? Eller måste de vara på?

Sista händelsen på hennes telefon var igår kväll. Kan man spåra var hon var då?

Polisen är inkopplad och hon har nu varit försvunnen i mer än 24 timmar.

Tacksam för svar.

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Annons:
[Nathalie62]
2012-08-01 21:31
#1

Önskade att jag kunde hjälpa dig bättre men tyvärr har jag ingen aning hur man lyckas spåra en person så, jag tror dock att den måste vara på i så fall, bra att ni kontaktat polisen och jag hoppas verkligen att ni finner henne välbehållen.

JTphoto
2012-08-01 21:40
#2

Tack, ja det börjar bli lite spänt. Hon har stuckigt iväg förut men aldrig såhär länge. Men jag har också för mig att de måste vara på och tyvärr så är den inte det :/

Tack

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



[Nathalie62]
2012-08-01 22:24
#3

#2, Lider verkligen med er alla i omgivningen, önskade att jag kunde hjälpa mer Obestämd, kanske låter dumt men kanske ska ni säta upp lappar med bilder på henne kring där ni bor och eftersöka henne så också ? F¨år jag fråga hur gammal hon är ? (du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill)

JTphoto
2012-08-01 22:27
#4

Hon är 17. Asså historien är långt till varför hon gör såhär. Väldigt speciella omständigheter. Lappar man ju sätta upp men det får ju bli senare. Polisen vet ju om det i alla fall. Tack för hjälpen.

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



[Nathalie62]
2012-08-01 22:27
#5

Sista händelsen på hennes telefon var igår kväll. Kan man spåra var hon var då?

Skulle inte polisen kunna spåra vart hon befann sig då med deras avancerade teknik ? När man sett på efterlyst har man ju hört att dom kunnat spårat människor med att se fakta från mobilen.

JTphoto
2012-08-01 22:29
#6

Joo den kanske dom kan. Men frågan är om de använder sådan avanserad teknik efter "bara" ett dygn. Om du förstår vad jag menar.

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Annons:
[Nathalie62]
2012-08-01 22:29
#7

#4, Det är absolut inget du behöver gå in på varför, nu är det så här och man får ta det därifrån och hoppas hon kommer tillrätta igen på något vis, du måste lova mig att uppdatera hur det går, man blir ju lite orolig när man vet att någon är försvunnen.

[Nathalie62]
2012-08-01 22:30
#8

#6, Jag hade minsann frågat dom redan nu ändå, på ett dygn kan ju mycket hända !

JTphoto
2012-08-01 22:34
#9

Ja det kanske man skulle. Men eftersom det var bara 1 timma efter hon hade setts sista gången kan vi räkna ut vart hon skulle då hon hade sagt det. Hennes cykel stog också där. Vi fattar lixom inte hur hon kan ta sig nån stans för hon har inga pengar eller busskort med sig.

Men vi kommer säkert gå vidare med detta. Ganska mycket i omlopp. Försöker då tag på pojkvänen som vägrar samarbeta, likaså pappan o.s.v. Lite omtumlande :S

Visst kan jag uppdatera :)

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



[Nathalie62]
2012-08-01 22:35
#10

#4, Jag hade satt upp lappar redan nu också, även om polisen är inblandad kan man göra mycket själv också, tror inte jag hade kunnat förlåta mig själv annars om det skulle hänt något, vill känna att man själv gjort vad man kunnat, vänta skulle inte varit min starka sida i det läget och hade nog struntat i om polisen bett oss avvakta och så vidare.

[Nathalie62]
2012-08-01 22:38
#11

#9, Ja man får ju mycket senarior i huvudet och spekulationerna far runt, hade inte brytt mig om det "bara" varit en timme, förstår verkligen att ni är oroliga nu.

Bamse 08
2012-08-02 13:00
#12

Kan tyvärr inte heller något om spårning.

Men hoppas verkligen att ni hittar henne.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
2012-08-04 00:36
#13

Om någon känner igen Agnes eller vet något annat så finns det kontaktuppgifter här

Annons:
kissidor
2012-08-04 15:11
#14

det här är så fruktansvärt - önskar jag kunde göra nåt, håller alla tummar och tår för att ni snart får hem henne

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
2012-08-05 00:22
#15

Är man myndig så anses man försvunnen efter 3 dygn, är man omyndig är det 24 timmar, för mindre barn så ska sökandet ske omedelbart.

Detta är information jag fått av polisen i Örebro län när jag ringde om min son. Honom letade de dock efter direkt och hittade pga att han är autistisk.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

JTphoto
2012-08-05 12:30
#16

Hon är inte myndig. Men polisen misstänker inget brott så de gör ingenting…

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



ingann
2012-08-05 12:56
#17

#16 Nä, men de ska leta ändå. Iom att hon inte är myndig ska de söka. Jag skulle tala om för polisen att om de inte sätter fart så anmäls det till jk. Flera polismyndigheter har fått stark kritik av jk just pga deras slapphet med saknade personer.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

JTphoto
2012-08-05 13:07
#18

Vi har skrikit, "hotat" och gjort allt vi kan men utan resultat. vi är helt slut. min pappa har suttit och skrikigt i telefonen på kvällarn á och han blir bara kopplad vidare och får förklara allt från början för att sedan åter igen bli kopplad vidare

jusst nu vill vi lägga fokus på att hitta agnes inte attbråka med polisen

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



ingann
2012-08-05 13:18
#19

Då rekommenderar jag att ringa eller skicka ett mail till jk´s kansli direkt.

Det är bättre att tala sakligt med myndigheter och lägga fram sina krav lugnt men bestämt. Ofta har inte polisen den kunskap om sina skyldigheter som de borde ha tyvärr:(

Jag har delat missing peoples länk på fb iaf ;) Hoppas verkligen hon kommer hem oskadd snart!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

JTphoto
2012-08-05 13:31
#20

Vad är jk?

Försök att förstå vår situation och att vi gör allt vi kan. Att vara lungt, saklig men bestämd det har vi varit. Men eftersom inte polisen gör vad dom ska fungerar det ju uppenbarligen inte att vara lugn, saklig och bestämd. Då blir man tillslut förbannad. Vi får ingen hjälp, inget stöd och ibland går det inte ens att nå polisen. De svarar inte. Vi orkar inte lägga en massa energi på polisen eftersom de jobbar emot oss.

Polisen vet vad de ska göra, de slingrar sig och hittar lösningar för att slippa göra det.

Tack

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Annons:
ingann
2012-08-05 14:06
#21

JK=JustitsieKanslern. De har hand om översynen av polismyndigheter bland annat.

Jag förstår precis hur ni känner det! Jag har bråkat med otaliga myndigheter och har bittert lärt mig att de vill att man ska bli upprörd för då är det lättare för dem att avfärda någon. Det är oerhört svårt att behålla lugnet när man bara blir avspisad..

Men släng iväg ett mejl till JK, det kan ju inte bli värre av det iaf.

E-post till jk:  registrator@jk.se

Här kan du läsa lite mer om hur ni kan klaga.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-08-05 16:12
#22

Jag förstår exakt hur ni känner, jag tycker det är för jä** att dom bara skiter i det och hon är bara 17 år, lider verkligen med er ska du veta. Skänker dig en styrkekram och hoppas hon snart kommer tillrätta.

#21, Jättebra ingann att du delade med dig av den informationen. Hoppas sen JK kan sparka polisen där bak så någonting händer.

[Nathalie62]
2012-08-05 16:32
#23

Agnes är nu funnen och välbehållen !

kissidor
2012-08-05 16:52
#24

åh vad glad jag blir att läsa det Glad! hoppas nu ni slipper genomlida den här oron någonsin igen jtphoto med familj och vänner!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
2012-08-05 16:55
#25

Kanonskönt!!!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-08-05 16:58
#26

Ja man blir så lättad när man hör att folk kommit tillrätta igen som varit borta så där.

JTphoto
2012-08-06 21:22
#27

Tack för all hjälp

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Annons:
Upp till toppen
Annons: