Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2018 ggr
MartinO
2012-08-02 20:11

I-landsproblem. Att vara först med det senaste.

Jag skulle köpa mig en Nokia 808 Pure View. Vid lanseringen i Sverige lade jag en order direkt. Tydligen var det bara en handfull telefoner som levererades. Ordern låg kvar och leveransdatum sköts fram hela tiden.

Efter nästan två månaders väntan tröttnade jag och annullerade ordern.

Letade på nätet och fann ett endaste exemplar i svart, som jag ville ha i landet. Beställd, betald och på väg till mig. Skrattande

Nu skall ni snart få en recension av värstingkameramobilen med 41 megapixels kamera! Skrattande

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-02 22:07
#1

He he, helt otroligt, förstår att du annullerade din order Flört

Ska bli spännande och läsa om den sen Skrattande

[Fröken P]
2012-08-03 08:27
#2

vad kostar en sådan, och har man verkligen nytta av 41 mpxl? många fotografer säger ju att det inte hänger på hur många mpxl man har, och ser man på systemkameror så ligger de ofta på 16 mpxl.

MartinO
2012-08-03 20:14
#3

#2 Du har helt rätt i ditt påstående. Pure View-tekniken innebär att man använder delar av sensorn för att zooma. Detta gör att man slipper optisk zoom, vilket hade varit omöjligt i en sådan liten enhet som en telefon.

Har precis fått hem den och måste återställa viktig programvara och information, innan jag kan testa kameran.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Denna kommentar har tagits bort.
Dipsie'n'Poo
2012-08-03 23:04
#5

41 Megapixel?! Häftigt! Jag som tyckte min med 5 mpxl var mycket. Tungan ute

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

MartinO
2012-08-04 09:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är första testbilden. endast redigerad i telefonen.
Jag är inte riktigt överrens med ljusmätningen. Det tar nog lite tid innan man fått kläm på allt.

Fick förminska den duktigt för att kunna ladda upp den. Gråter

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
Bamse 08
2012-08-04 10:32
#7

Snyggt! Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[Fröken P]
2012-08-04 11:05
#8

Motivet är det inga fel på, men det är lika bra bild som på många andra mobiler ner till 5 mpxl. Flört

[Nathalie62]
2012-08-04 15:04
#9

#6, Jag ser inte mycket skillnad på denna bild och på andra med mindre mpxl eller är jag blind ? Obestämd

[Fröken P]
2012-08-04 15:11
#10

kikade in på Nokias hemsida, här kan man läsa mer om telefonen, priset ligger på ca 4900 kr som billigast.

kissidor
2012-08-04 15:20
#11

nå, han har ju faktiskt förminskat den Glad. jag begriper mig inte ett dugg på fotografering själv, men just därför litar jag blint på alla experter som säger att den här nokian har en kamera som helt saknar motstycke. (en bra kamera är det minst viktiga med mobilen för mig, så därför gör det mig personligen inte ett dugg att kameran i min nexus anses ganska sopig - jag är däremot skitnöjd för att den tar bilden supersnabbt så folk och fä inte hinner ändra sina miner och positioner innan man hinner fånga dem Glad)

men som sagt alla de där 41 megapixlarna är ju inte avsedda att öka bildkvaliteten utan de är ju till för att skapa en effekt av zoom

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-04 15:29
#12

jag är tvärtemot väldigt skeptisk till att en mobil ska ha så många mp, och jag trodde då att telefonen skulle vara väldigt dyr, men så var det inte, så nu är jag ännu mer fundersam över vad dessa 41 mp ska vara bra för. locka kunder?

och när ska man ha nytta av hela 41 mp?

teknik är inte lätt att begripa sig på Flört (hade för övrigt aldrig hört talas om denna telefon förrän nu, man lär sig nåt nytt varje dag Cool)

MartinO
2012-08-05 18:14
#13

Jag behöver några dagar till på mig att utvärdera, innan jag kan recensera telefonen. Det är onekligen en intressant teknik, som ger tokskarpa bilder, i en sådan liten enhet, som en telefon.
Det som imponerar mest, är att autoläget på kameran fungerar så pass bra, något jag som fotograf inte är van vid.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
Upp till toppen
Annons: