Annons:
Etikettmjukvara
Läst 5425 ggr
[Nathalie62]
8/6/12, 7:03 PM

Synd om kunderna

Äntligen har Tele2 erkänt. Tele2 säljer oanvändbara abonnemang utan att informera sina kunder om det. Operatören har svårt att växla mellan 3g och 4g-nätet, vilket gör att en mobil som befinner sig i ett område med både 3g- och 4g-täckning kan få stora störningar i röstsamtalen. Problemen uppenbarar sig genom att samtal bryts eller att det varken går att ringa till eller från mobiltelefonen. Här går det att läsa mer om det.

Tekniska problem gör 4G oanvändbart

Annons:
ingann
8/6/12, 7:17 PM
#1

Fast det är väl inte riktigt sant? Det hade varit problem i juni vilket var åtgärdat efter 2 veckor.

Det som han beskriver om att de han pratade med inte hörde honom och att rösten blir hackig händer mig ganska ofta trots att jag endast har 2/3g.

Det har även varit såna störningar på min fasta telefon.

Samma sak händer för min son som har 2/3g via Telia så det är inget specifikt problem just för Tele2.

Tekniska problem händer överallt där det finns teknik.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/6/12, 7:21 PM
#2

#1, Dom har i alla fall erkänt nu att det förekommer problem med 4G telefonerna. Jag är en av dom som hade samma problem, för kundernas skull hoppas jag det är åtgärdat nu men det satt långt in att erkänna det från början.

ingann
8/6/12, 10:03 PM
#3

#2 Som jag fattade det så säjer de att det förekom störningar i nätet, inte i telefonerna. De sa ju att han kunde låsa den till 2/3g-nätet vilket betyder att det är själva nätet som har problem. Jag och stora sonen har ju samma problem (comviq och telia) och vi har inte 4g.. vi har 2/3g.

Jag tycker istället att det är stort av dem att erkänna att nätet inte är perfekt. Det har jag inte hört från någon annan operatör trots att det förekommer hos allaFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

flisan708
8/6/12, 10:19 PM
#4

Tänk, jag blir förvånad! Jag har alltid haft Tele2, haft fastpris abonnemang sen de började med det, har nu 4g - jag har aldrig haft problem. Jag är nöjd med dem!

[Nathalie62]
8/6/12, 10:25 PM
#5

#3, Precis det är i nätet och detta är inte riktigt samma problem som du nämner om eftersom detta hände/händer hela tien med avbrutna samtal och det är ju ingen vits med att ha en 4g telefon om man måsta stänga av det helt, jag bara hoppas på att det är åtgärdat nu för dom som har en sådan telefon.

ingann
8/6/12, 10:41 PM
#6

#5 Jag glömde tydligen skriva om de avbrutna samtalenFörvånad Det händer mig med både på mobilen och hemtelefonen titt som tätt så visst är det samma problem.

Jag och flera kompisar (med abonnemang som 3, telia, tele2) har dessutom stora problem med att överföra bilder.

För mig är den största skillnaden på han i artikeln och oss andra att vi inte går ut i tidningen när vi får problemGlad Hade det varit ett så stort problem som han gör gällande så hade vi läst om det i tidningarna för länge sen och Ekberg/Aschberg hade tagit upp det i sina granskande tv-programFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
8/6/12, 10:46 PM
#7

#6, Men dom ville ju inte erkänna det tidigare, lite svårt att sprida något då, det står också överallt på flera forum hur stort problemen är/har varitFlört

ingann
8/7/12, 12:26 AM
#8

I tv så behöver inte någon bekräfta något, då säjer de bara att bolagen inte vill ge någon kommentarFlört

Men fortfarande så gäller problemen alla operatörer så för mig blir det helt galet att peka ut ett enda bolag.

Det är ungefär som att säja att Telia säljer oanvändbara iphones då de inte fungerar på vissa ställen pga täckningen. Hemma vid min syster fick Kim gå ut till landsvägen, 1,5 km från huset, för att kunna ringa sin tjej.

Killen i artikeln hade ju bara problem där 3 och 4g korsades.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/7/12, 4:25 PM
#9

#8, Jo men 4g byggs ju upp överallt och även i storstan är/var det problem he he. Dom lämpade också över ansvaret till samsung från början och när man ringde samsung så skickade dom en vidare till tele2.

Tror vi har lite olika åsikter här sötnos för jag tycker det är skillnad Tungan ute

ingann
8/7/12, 6:28 PM
#10

#9 Jag har frågat runt lite idag bland dem jag känner med 4g och det verkar som de har problem till och från trots att ingen av dem har Tele2.

Min lillasyster bor i en mellanstor stad mitt i Sverge och har Telia 4g. Hon får brutna samtal och "fladder"-ljud då och då.

Min systerdotter bor i Sthlm och har 3´s 4g och har väldigt mycket problem med nätuppkoppling, brutna samtal och ljud som försvinner.

Så jag håller fast vid att det är inget specifikt för Tele2Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/7/12, 7:11 PM
#11

#10, Telia och tele2 använder ju samma 4g nät (master) så det är ju inte så konstigt om/att det är samma problem där he he.

ingann
8/7/12, 9:34 PM
#12

#11 Och hur förklarar du 3´s problem då?Flört Min systerdotter är den som haft mest problem av dem jag pratat med;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/7/12, 10:49 PM
#13

#12, Det relevanta var att tele2 har erkänt att dom har/hade problem som dom ville tysta ner från början Skrattande

Annons:
ingann
8/7/12, 11:20 PM
#14

#13 Jo, men inlägget börjar med "Äntligen har Tele 2 erkänt". Det låter för mig som att Det bara är tele2.

Vidare så står det att de säljer "oanvändbara" abonnemang vilket inte är sant. De har haft problem under en period av ca 2 veckor med 4g-täckningen. Till resten är det inget problem. Abonnemangsinnehavaren kunde med lätthet använt sig av 2/3g under den tiden samt att resten av funktionerna i telefonen/abonnemanget fungerat.

Sen framgår det inte av artikeln var människan bor (han kanske bor i ett område med dålig täckning), inte något direkt citerat eller kopierat från mejlet från Tele2 så i princip allt i artikeln är baserat på hans egen uppfattning.

Så för mig är den här artikeln i tidningen ungefär som när jag hittade en halv lösnagel i en coca cola-flaskaFlört Olyckor kan hända men är inget specifikt just för coca-colas tillverkning/försäljningSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/7/12, 11:34 PM
#15

#14, Detta problem har pågått i flera månader och det gäller LGE (4g) telefoner så det är inget fenomen som bara existerat i 2 veckor och det är tele2 som erkänt att problemet låg i 4g nätet men med rubriken sagt så betyder det inte att andra bolag inte har samma problem men dom har åtminstone erkänt nu och det var på tiden. Skrattande

ingann
8/7/12, 11:40 PM
#16

#15 fast av artikeln så säjer tele 2 att det pågick under ca 2 veckor. det står heller inget om märke på telefonen. är det så att det är just det märket så är det ett tillverkningsfel och ligger utanför tele2´s kontrollFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/7/12, 11:51 PM
#17

#16, Jag vet att det har pågått mer än 2 veckor ingann, har ju själv haft en sådan telefon och vet många med mig. Det är inte märket utan 4g nätet det handlar om. Vi tycker helt enkelt olika här och vi står båda fast vid vår ståndpunkt så tror vi ska sluta nu Flört

ingann
8/7/12, 11:57 PM
#18

haha lika bra det för jag är envis som en röd gris när jag är övertygad om att jag har rättFlört då går det bara att motbevisa mig med exakt fakta direkt från tillverkare/operatörSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/8/12, 12:00 AM
#19

#18 Ha ha ha röd gris, min är grön Tungan ute men du kan ju alltid ringa dom och fråga och hoppas på ärligt svar med fakta Flört

ingann
8/8/12, 12:03 AM
#20

#19 jo, jag ska göra det:) eller rättare sagt gå upp till grannen och be henne ringa sin bror som jobbar på tele2. vet inte han så borde han kunna få korrekt info eftersom han är anställd:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
8/8/12, 12:27 AM
#21

#20, Lycka till imöra ha ha, ska bli intressant och höra vad han säger Flört

ingann
8/8/12, 12:40 AM
#22

Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/8/12, 12:48 AM
#23

#22, Kyss

Upp till toppen
Annons: