Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3892 ggr
[Fröken P]
2012-08-07 21:59

Skillnader på upplösningar

Använder en Galaxy Ace i ett par dagar nu, och jösses vilken hemsk upplösning det är på denna skärm! Jag får verkligen ont i ögonen då det är oskärpa mot min Galaxy W. På den har jag 480*800 och det är bra skärpa då. V vad har du för upplösning på din telefon?

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-07 22:46
#1

Det vet jag inte, var ser man det ha ha ? Tungan ute

kissidor
2012-08-07 23:18
#2

nathalie du har 720x1280 på din s3:a Glad, vilket då det är en pentilematris enligt de som vet ska motsvara ca 590x1050 "på riktigt". (jag har detsamma i min nexus.)

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
2012-08-07 23:28
#3

Precis.. var ser man det? Förvånad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
2012-08-07 23:37
#4

hehe, ingen aning - i telefonen alltså Skrattande. men man får väl leta upp den tekniska specen på sin lilla lur antingen hos tillverkaren eller återförsäljare, prisjakt, swedroid eller nåt Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-07 23:38
#5

#2, Tack Tyst Jag kunde ju ha läst "om telefonen" på nätet så hade jag säkert fått veta det där men kan man se det i telefonen också ?

ingann
2012-08-07 23:43
#6

#4 tack:) 480x800 har jag:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Fröken P]
2012-08-08 08:15
#7

Det är konstigt att man inte har mer kunskap om det, eller att man tittar på det innan köp. Jag använde Acen och surfade på i tio minuter igår, och jag har fortfarande ont i ögonen, det är en makalös skillnad! Tänk när jag hade Galaxy Mini, det är ju sämre upplösning!

Jag ska erkänna att jag inte har tittat speciellt på det innan telefonköp, utan det är andra siffror som jag tittat på. Däremot när det gäller datorer så tittar jag på allt som finns att jämföra Flört

kissidor
2012-08-08 08:18
#8

jag tittar ärligt talat inte heller på uppgifter om upplösningen - det säger mig inte så mycket. däremot tittar jag på vad andra tycker om skärmupplevelsen i stort, och räknar med att om det duger åt en massa experter och totalsmartphonenördar så duger det nog åt mig med Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-08 08:28
#9

#8  det är allt något jag tittar på i fortsättningen, inget som jag kommer att lyssna på vad andra tycker. Jag har haft Ace tidigare stadigt, och fick en aha-upplevelse när jag köpte W, det blev knivskarp text! Och nu när jag gick tillbaka, så är det en hemsk oskärpa, jag kan absolut inte surfa med den. Kanske därför jag hade mycket huvudvärk förut.. jag är väldigt känslig vad gäller ögonen, köpte nya glasögon för en månad sedan, men hade huvudvärk konstant sen dess, av olika grad, men när det var som värst så började jag använda de gamla glasögonen, och vips så var huvudvärken borta!

så idag ska jag till optikern för undersökning igen. (jobbigt, usch). ursäkta för lite ot Flört

men det jag vill säga är iaf att det som duger åt andra, behöver inte duga åt mig, det är individuellt Cool

kissidor
2012-08-08 08:37
#10

visst är det delvis individiuellt - men man vet ju ungefär hur kräsen man brukar vara på vissa saker jämfört med andra ändå. och det jag menar är då att det som duger åt de kräsnaste av de kräsna duger även åt mig då det gäller detta med skärmen. sen finns det ju ingen skärm som är perfekt på alla sätt, och då får man försöka ta reda på vilka svagheter och styrkor den har och då kommer helt klart olika individer att prioritera och välja olika. de bästa recensionerna brukar ju inte heller bara säga "bra" eller "dålig" utan ingående redogöra för vilka fördelarna resp nackdelarna är så man får en så bra bild av det som bara är möjligt om man inte har telefonen i sin hand.

och för mig som bor och jobbar så att jag inte har möjlighet att åka till affärer annat än i nödfall så är det en grundförutsättning att jag först läser på ordentligt allt jag kan hitta om det på nätet, och självklart då också recensioner och omdömen från andra. då är jag ju mycket bättre förberedd när jag kommer till affären och vet vad jag ska titta efter.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-08 12:31
#11

Sony Xperia Go har upplösning, 480*320 och det märktes, det var inte skarpt.. Det var ett av skälen till att jag sålde den ;) ändå sades det i reklamen att den är knivskarp..

[Nathalie62]
2012-08-08 18:39
#12

Jag håller nog med kissidor faktiskt men självklart är det väldigt individuellt, när jag sen hört/läst mycket om en telefon så åker jag till Media Markt och testar men själva uplösningen i sig är inte min starka sida även om jag märker en markant skillnad på denna lur jämfört med den jag hade innan, dock inget jag brydde mig så nämnvärt om Tungan ute

[Fröken P]
2012-08-08 18:45
#13

#10  så tänker inte jag, att om nåt duger åt andra, så duger det åt mig med.

jag gör som du, läser på om en vara, men sen när jag får den i handen så behöver det inte överensstämma med vad jag läst och då blir det en retur. Elektronik läser jag alltid på om, och mycket innan köp, men jag blir ofta besviken ändå. Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: