Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1948 ggr
[Fröken P]
2012-08-10 03:31

OT: Tar du panten själv eller skänker du den?

På många pantstationer så kan man välja om man vill skänka bort panten, eller behålla den. Jag behåller den. Hur gör du?

Annons:
gulzebra
2012-08-10 03:39
#1

Jag behåller. Pantar bara om jag behöver pengar :P Om jag ens har pant, köper inte läsk så det blir enormt sällan.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[WickedAlly]
2012-08-10 03:44
#2

Behåller, pengarna som blir räcker nästan alltid till mjök och bröd den dagen :)

[Fröken P]
2012-08-10 07:14
#3

det är lätt att trycka fel, det gjorde vi en gång, naturligtvis hade vi massor av pant då, nästan 150 kr. så de gick upp i rök. det blev läropengar, för nu tittar man noga innan man trycker på en knapp Flört

kissidor
2012-08-10 09:26
#4

jag kommer ihåg första gången jag såg en sådan knapp, det var rätt många år sen och jag var "ung och pank" och hade gjort mig stora planer för panten på de under lång tid träget ihopsamlade burkarna och petarna - tänkte festa loss med en serietidning och en påse pepparchips, no less Tungan ute! sen när jag såg den där knappen kunde jag bara inte behålla pengarna själv, kände mig tvungen att skänka dem - tänkte att nån annan behövde mat och vatten mer än jag behövde pepparchips. men sur och besviken var jag…Rynkar på näsan

numera har jag råd att bjussa på panten, men hos oss har det blivit så att svågerns ungar får våra burkar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
2012-08-10 13:36
#5

Här är det sonen som pantar när han gjort slut på sina pengar och är sugen på något så han behåller dem själv.

Däremot säjer han att när han blir fotbollsproffs ska han skänka en del av kontraktspengarna till välgörenhetFlört Men det får bli efter jag fått mitt hus i Spanien som han lovat mig sen han var liten och började sparka boll hehe

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-08-10 16:39
#6

Jag sparar den alltid, det kan bli rätt mycket av det, sist hade jag närmare 400 kronor he he.

#5, Fotbollsproffs är han ju nu ingann.Tungan ute

Annons:
ingann
2012-08-10 17:17
#7

#6 proffs är man när man tjänar pengar på detSkrattande än spelar han ju bara i juniorerna eftersom han är 16 baraFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-08-10 17:37
#8

#7, Jo jag vet men tycker redan han är ett proffs he he Skrattande

Bamse 08
2012-08-11 20:06
#9

Vi sparar oftast panten.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Fröken P]
2012-08-12 08:21
#10

jag har frågat några bekanta också för skojs skull, och det jag reagerat på är att alla liksom behöver/vill förklara varför de tar panten själva, och det är ju tråkigt om man känner så, precis som om det vore snålt att ta den själv, men det är det ju inte, det är ju pengar som vi redan betalt och får tillbaka, inget fel alls i det! Cool

[Nathalie62]
2012-08-12 10:36
#11

#10, Så sant Skrattande

ingann
2012-08-12 10:48
#12

#10 hade jag inte behövt spara den till sonen så hade jag aldrig sparat den alls eftersom jag har dåligt med förvaringsutrymme. Då hade nog grannbarnen fått den istället:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
2012-08-12 10:57
#13

nej det är det ju inte fröken P, men den där knappen talar ju till våra dåliga samveten precis som böss-skramlarna utanför affären eller telefontiggarna - och jag har skitsvårt att stå emot sånt där! för jag tycker ju att visst borde man ge åtminstone nån skärv till de riktigt olyckligt lottade ibland - det är bara det att man vill ju helst välja själv hur och när… Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: