Annons:
Etikettövrigt
Läst 3996 ggr
skotty
2012-08-11 21:36

Samsung eller Iphone?

Min mobil håller på och ger sig. Och jag håller på och kikar efter nya. Har bara haft skitmobiler hela tiden, men nu vill jag köpa en "riktig" som jag kan ha ett tag. Har funderat på en Iphone 4s eller en Samsung Galaxy S3 eller eventuellt en S2a..

Jag tycker egentligen inte om Apple, så en Iphone kanske inte är det bästa alternativet? Men dom säger ju att det ska vara en bra telefon. Hur är det med Samsung? Gillar inte dom heller direkt, haha. Har haft Sony Ericsson så länge jag kan minnas..

Är det någon större skillnad på S3an och S2an?

Gahh.. Beslutångest..

Annons:
kissidor
2012-08-11 22:29
#1

Man får tänka om helt enkelt, det går inte att jämföra Samsungs gamla telefoner med deras nyare toppmodeller på nåt vis, de har ingenting med varann att göra och både s2 och s3 är utmärkta telefoner. Föredrar du ett lite behändigare format så är ju s2 väldigt prisvärd nu, och den står sig nog ett bra tag till även fast den är nåt år gammal. Även fast s3 har bättre prestanda skulle jag nästan tro at skärmens storlek är den skillnaden man märker mest, och där är det ju lite en smaksak vilket man föredrar

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-12 06:48
#2

Jag kör både Samsung (Galaxy W) och iPhone 4. De är bra på olika vis, men skulle jag behöva välja, då tar jag lätt Samsungen, den har jag mer "nytta" av vad gäller funktionerna. iPhonen surfar jag med och knäpper nåt kort, men Samsungen, den använder jag mer till jobb, den är lättare (tycker jag) att texta med, då den har swype. För min del tycker jag inte att iPhone är en höjdarnalle, den slår INTE min Galaxy W! ;)) Nu svarade jag enbart på ts rubrik, Samsung eller iPhone.

[Fröken P]
2012-08-12 07:30
#3

#1  sen håller jag inte med det du säger, att samsungs gamla modeller (ja, de som inte är smartphones) inte har med de nya modellerna att göra. jag har haft en s2:a och den var inte helt olik äldre modeller, om jag jämför Galaxy Ace och Galaxy S2, inga större olikheter förutom upplösning och lite finesser.

jag är inget Apple-fan, men iphonen köpte jag bara för att den var billig och jag tycker det är kul med teknik. men som sagt, jag använder hellre samsungen faktiskt. iphonen är bara en leksak och en surfsak! Glad

kissidor
2012-08-12 08:54
#4

fröken P det var inte riktigt så jag menade, men jag fick fatta mig kort eftersom jag skrev från mobilen.

jag tänkte på gamla knapptelefoner där menyerna var mer tillverkarindividuella. nu är det ju mer så att android är android så begriper man sig på en så begriper man sig på en annan. i stort iaf, vissa tillverkarspecifika joxigheter finns ju, men inte alls som på den tiden då man tex kunde reta ihjäl sig på en motorola för att den hade så kassa och ologiska menyer. samsung var ju bättre än skräckexemplet motorola, men bäst trivdes man med logiken i sony ericsson och nokia.

kort sagt idag är nästan bara hårdvaran det viktiga, och samsung har många modeller med allt från bra till enastående hårdvara.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-12 09:43
#5

#4  okej, ja men det är ju klart att man inte kan jämföra smartphones och knapp-phones! Glad

kissidor
2012-08-12 09:56
#6

ja självklart men det är inte precis så jag menar heller, utan jag menar att man har ganska djupt rotade fördomar om vissa märken som är grundade på deras knapptelefoner. att man känner instinktiv skepsis mot vissa märken för att man har dålig erfarenhet av dem tidigare men detta är ju en helt annan produkt.

vem vet - samsung gör ju massor av saker, kylskåp och tv-apparater och faderuttan. en del kanske tom har dålig erfarenhet av tex en microvågsugn från samsung som de haft, och så säger deras ryggmärg åt dem att samsung det är minsann inga vidare grejor, och då gäller det att tänka till och övervinna det där. det jag menar är bara att oavsett hur mer eller mindre lyckade samsungs andra produktlinjer är och har varit så är det tveklöst så att de nu gör alldeles utmärkta smartphones Glad.

och orsaken till att jag överhuvudtaget gjorde en sån kommentar var ju att ts skotty säger att han egentligen inte gillar samsung nåt vidare och att han haft en sony ericsson så länge han kan minnas.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Fröken P]
2012-08-12 10:10
#7

det är bra om man har möjligheten att prova en iphone om man är nyfiken, man kan bli biten, eller så upptäcker man att den inte är så märkvärdig. men om man "bara" surfar, fotar och ringer med den, så är den ok.

[Nathalie62]
2012-08-12 10:33
#8

Jag föredrar ju hellre samsung än iphone, man kan göra så mycket mer med dom. Man är mer "låst" av en iphone. Lättare att få tag på appar till exempel. Jag tycker det är stor skillnad på S3 och S2 men ett tips är att du åker till Media Markt och provar dig fram, det går ju och testa dom där.

MarHai
2012-08-12 23:23
#9

Jag bytte nyss från iPhone 4 till Samsung galaxy S3 och jag är så nöjd med s3an! IPhonen var bra men saknade mycket funktioner, Android är mycket bättre.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Fröken P]
2012-08-13 01:09
#10

#9  håller med dig.

[Nathalie62]
2012-08-13 16:23
#11

#9, Trevligt att höra att du är så nöjd med S3 Skrattande

Upp till toppen
Annons: