Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1585 ggr
[Fröken P]
8/12/12, 7:31 AM

Mobilbanken

Använder du mobilbanken i din telefon? Jag har Swedbank, så jag kan inte jämföra med andra banker, hur de fungerar. Jag tycker att det är perfekt att ha detta i telefonen, och att kunna göra ärenden direkt utan dosa och dator. använder du mobilbanken?

Annons:
kissidor
8/12/12, 8:47 AM
#1

har också swedbanks mobilbank, och så mobilt bank-ID - sååååå praktiskt Glad! önskar bara att det även gick att lägga till nya mottagare med mobilt bank-ID, då vore friheten total!

sen har jag bankdroid också, och har på så sätt superbekväm koll på vad som händer på även mina andra konton, och sambons också (jo han har också en android - motvilligt för han är konservativ. men inte så konservativ att han inte surfar på den, men han drar gränsen vid att ladda ner appar Skrattande)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
8/12/12, 10:34 AM
#2

Nej det gör jag inte, föredrar att använda internetbanken på datorn Skrattande

kissidor
8/12/12, 10:59 AM
#3

nathalie jag brukar ju inte betala räkningarna på telefonen i normalfallet precis - men jag tycker det är toppen att man kan det när det nån gång ibland behövs eller iaf vore bra Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
8/12/12, 1:31 PM
#4

#3, Det är olika vad man tycker men nog kan det ju vänta tills man kommer till sin dator och fixa det då men det är bara min personliga åsikt Skrattande

[Fröken P]
8/12/12, 2:42 PM
#5

Jag föredrar datorn, men jag gillar att ha möjligheten att fixa nåt via mobilen om det krävs. Har betalt räkningar en gång då jag kom på att det var sista betalningsdag och jag var tvungen att fixa det före kl 13, och jag skulle inte hinna hem för att göra det. Det gick snabbt och smidigt, över förväntan.

kissidor
8/12/12, 2:53 PM
#6

kommer inte på nåt exempel på rak arm, men jag vet att jag har haft nytta av det ett par gånger iaf Glad. det kan ju gälla en överföring eller betalning som det finns skäl till att den absolut helst ska gå in på det kontot samma dag, och då är det ju bra att det finns möjlighet att fixa det vilket man inte hade kunnat om det bara var på datorn som det gick.

guben vill ibland också åka och kolla på nåt nytt som kommit upp på blocket direkt efter jobbet och ha pengarna i handen så han kan göra upp affären direkt innan nån annan hinner smita emellan, då ringer han och ber mig föra över från sparkontot så han kan ta ut.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
8/12/12, 5:30 PM
#7

#5, Visst är det bra att möjligheten ändå finns för dom som behöver det Glad

#6, Då är det väldigt praktiskt i och för sig Skrattande

Ladydragon
8/13/12, 9:44 AM
#8

jag har oxå Swedbank och jag är riktigt förtjust i den nya möjligheten att man kan öppna appen skaka mobilen och så ser man direkt hur mycket pengar man har kvar på kontot Glad det underlättar massor för mig som har svårt att hålla ordning på pengarna men oxå minnas hur mycket pengar jag har kvar på kontot

använder ibland oxå funktionen att ladda kontantkortet till mobilen

betala räkningar tycker jag är enklast att göra via datorn då jag alltid behöver göra budget och fundera över vilka räkningar är det mest akut att betala…

Bankdroid har jag valt bort speciellt eftersom bankerna tycker det är en säkerhetsrisk och att man istället ska använda deras appar

[Nathalie62]
8/13/12, 4:22 PM
#9

#8, Det lät ju kul med en sådan finess, öppna en app och skaka så ser man ens belopp på kontot he he.

[Fröken P]
8/13/12, 5:02 PM
#10

Jag gillar inte den finessen att man kan se saldot med en skakning, det är för enkelt för andra att se. Vill jag veta vad jag har på kontot, så går det snabbt att trycka sig fram.

[Nathalie62]
8/13/12, 7:06 PM
#11

#10, Skulle aldrig vilja ha det själv men tyckte det lät kul ändå he he.

Ladydragon
8/13/12, 8:09 PM
#12

kan tillägga att funktionen är inaktiverad när man installerar appen och man får själv sen välja om man vill använda den eller inte 
funktionen ligger under inställningar i appen

Upp till toppen
Annons: