Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2679 ggr
[Fröken P]
8/20/12, 10:03 AM

OT: Dagens ros eller ris

Tänkte att man kanske kunde ha en ros- och ristråd?

Ros: Alla som jobbar med denna "braiga" sajt!

Ris: Butiker med dålig service, samt butiker som fuskar med reapriser!

Annons:
ingann
8/20/12, 3:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dagens ros går till alla gulliga människor som besöker och skriver på denna sajtKyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
8/20/12, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dagens ris går till socialkontoret i detta samhället jag bor iSkrikandes

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
8/20/12, 3:50 PM
#3

det var inte bra ingannRynkar på näsan, hur har de betett sig för att förtjäna detta? (om du nu vill berätta något om det dvs)

en ros till alla trevliga här kan jag också haka på Glad, men dagens ris för mig får jag hålla för mig själv, det lämpar sig inte för ett internetforum

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
8/20/12, 4:25 PM
#4

#3 sonen behöver egen lägenhet om ett steg i hans habilitering och att den yngre sonen ska få ett normalt tonårsliv, vilket han inte kunnat ha på 6 år, men de anser inte att våra skäl är tillräckligt starka för att bevilja en lägenhet till honom trots att de även har återkrav på allt hos fk och fått alla utrdningar, intyg osv om hur vi har det hemma utan något värdigt liv för någon av oss.  Enligt tanten så "är man skyldig att ta hand om och försörja sina barn hela livet när man sätter dem till världen".

Ändå känner jag 3 personer, alla yngre eller lika gamla som min son som fått lägenheter genom dem utan några dokumenterade skäl. 1 har ljugit om att de bara bråkade hemma och fick hjälp pga det (ändå sover/äter/umgås den med sin mor dagligen. De andra 2 bor utanför samhället och tyckte det var jobbigt åka buss in till kompisar och sånt jämt. Dessa 2 har föräldrar som arbetar i förvaltningenObestämd Alla 3 har fått stora 1or med kök och hög hyra medan vi söker för en liten 1a med kokkåp och under halva de andras hyror.

Så här är det att ljuga eller ha kontakter som gäller. Verkliga dokumenterade skäl struntas i.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/20/12, 5:53 PM
#5

Får också lämna ros till denna sajt och alla underbara medlemmar, är stolt över att det funkar så bra som det faktiskt gör och hoppas det forsätter på den vägen Skrattande

Ris vill jag ge alla som inte kan låta oskylidga djur, barn och äldre vara, som inte kan försvara sig, det är hemskt hur världen egentligen ser ut, man blir mörkrädd Rynkar på näsan

[Fröken P]
8/21/12, 11:36 PM
#6

Ris till dem som tycker att fastighetsskatten ska höjas!

Annons:
[Fröken P]
8/22/12, 7:51 PM
#7

Ros till den som uppfann Sumatriptan, det hjälper så bra vid migrän!

[Fröken P]
8/22/12, 7:59 PM
#8

Ris till mitt lönekontor som inte dragit rätt antal semesterdagar enligt min ledighetsansökan, och därmed åkte jag på en engångsskatt.. Det blir ett samtal till lönekontoret imorgon! Jag blev ca 1500 kronor fattigare pga detta.

[Fröken P]
8/23/12, 8:25 AM
#9

har pratat med lönekontoret, och har nu mailat min ag, jag ska återkalla mina dagar och spara på dem istället. jag har ju ändå till sista mars på mig Flört

kissidor
8/23/12, 9:07 AM
#10

vad bra att det gick att lösa Glad.

påminner mig om det året jag hade begärt jämkning inför decemberlönen, räknat ut hur mycket jag skulle få och räknat med det i hela vår planering för december och inte minst jobbiga januari. sen gjorde de nån liknande tabbe som den du nämner och jag gick över jämkningsgränsen med typ 200 pix och fick inte jämkningen, och i det fallet gick det inte att lösa Obestämd. det var ingen rolig jul det året Rynkar på näsan!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
8/23/12, 9:58 AM
#11

ja det är inte löst ännu, men snart hoppas jag Cool jag borde vara van, det är alltid nåt som krånglar, och planera, det ska jag absolut inte göra! men det gör jag ändå, jag bara är sån Flört

ingann
8/23/12, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Dagens ros går till min underbare 16-årige son som kom med frukost på sängen idag då jag hade sån yrsel att jag inte kom upp (åt nog lite dåligt igår så jag får skylla mig själv) Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
8/23/12, 2:40 PM
#13

#10 nepp det gick inte att lösa, men jag är inte ett dugg förvånad.. Bara lite småförbannad ;) #12 Så gulligt, själv har jag aldrig fått uppleva sån service de senaste 25 åren ;) här får jag fixa mitt själv ;) Och nu är det så illa att ingen hjälper till när jag har ont (har ont ofta) , så jag börjar tveka ang framtida operation, jag är inte säker på att jag får den avlastning jag behöver.. (ingen akut op)

Annons:
[Nathalie62]
8/23/12, 5:32 PM
#14

#12, Så rar han är din kära prins, härligt när man har någon som tänker på en när man inte mår bra.

#13, Förstår att du är sur.
Det är tragiskt när man inte har någon i ens omgivning som kan ställa upp men tyvärr är det många som bara tänker på sig själva, hoppas dom tänker om så du kan genomföra din operation.

Upp till toppen
Annons: