Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3029 ggr
Emmaab
8/20/12, 11:54 AM

Instagram?

Hej! Är det någon här som har instagram? Det är alltid kul att se! Följ gärna mig, jag följer alltid tillbaka!

På instagram heter jag: eemmaberntsson

Annons:
kissidor
8/20/12, 1:34 PM
#1

kan du tala om lite kort vad instagram är för nåt Glad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
8/20/12, 3:41 PM
#2

Instagram är ett fotoprogram i mobilen.

Inget jag skulle använda mig av då alla foton som fotas med det hamnar i deras databas och kan ses av allaObestämd

Det var en som sa till mig att det inte hamnade där om man gjorde inställningar att inte dela, hon gjorde inställningarna och fotade.. Några minuter senare hittade vi ändå kortet på instagram.com…

Jag vill välja själv vem som ska se mina foton.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
8/20/12, 3:45 PM
#3

huff Förvånad, nej så vill då inte jag heller ha det!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
8/20/12, 5:54 PM
#4

#2, Men fy så dåligt, inget jag heller tänker använda mig av då, tack för informationen ingann.

mylife00
8/21/12, 12:00 PM
#5

Jag heter Almalovebieber. följ gärna mig! följer alltid tillbaks:)

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Emmaab
8/21/12, 4:49 PM
#6

#5 har ansökt om att följa dig nu :)

Annons:
Caaassiiie
3/12/13, 5:28 AM
#7

Tar upp gammal tråd då ja! Följ mig gärna; cassandraholmbeerg
Följer tillbaka om du är tillräckligt aktiv/intressant 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




bamse6311
3/12/13, 8:46 AM
#8

Delar bilder på Instagram varje dag men det är också bilder som jag kan "stå för".
Bästa hälsningar,
Bertil

baaartil på Instagram

Snurpan79
3/12/13, 9:11 AM
#9

#8 Jag har slutat använda instagram sedan de ändrade rättigheterna. Det har inte att göra med att jag inte kan stå för mina bilder, utan att jag vill veta vart mina bilder tar vägen. Vill t.ex. inte hitta någon av mina semesterbilder i en reklamannons för ett resebolag utan att ha en aning om att instagram sålt min bild dit. Kan visst dela med mig av mina bilder, men jag vill veta vart de tar vägen och framförallt ska ingen annan tjäna stålar på mina bilder.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
3/12/13, 9:38 AM
#10

@Snurpan
Dom har ju ändrat på det där.
HÄR länk till deras senaste användarvillkor angående att sälja bilder.
Personligen så bryr jag min mindre om att de skulle sälja mina bilder men som sagt så har dom ändrat på det i användarvillkoren.
Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
3/12/13, 11:12 AM
#11

#10 Även om de ändrat tillbaka så vill jag inte stötta dem då de haft så dumma villkor och mycket väl kan ändra sina villkor igen när man minst anar det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
3/12/13, 11:42 AM
#12

@11 Snurpan

Det där bestämmer man ju själv.
Det var exakt samma resonemang kring facebook för något år sedan men ändå fortsätter människor att använda både facebook och numera även Instagram som för övrigt numera ägs av facebook.

Man gör som man själv vill bästa Snurpan men att säga att Instagram använder bilder hur de vill stämmer inte med åtminstone nuvarande användarvillkor.

Hur det blir i framtiden vet ju ingen om någoting om.
Skydrive, dropbox, google drive, flickr, photobucket osv kan ju alla ändra sina användarvillkor när helst de vill.

Det säkraste att inte få sina bilder publicerade är ju att inte ha dem någonstans alls, inte ens på hårddisken, även en hårddisk kan ju bli kapad så då bör man ju inte ha dem där heller.

Som sagt Snurpan så bestämmer man själv.

Jag har bilder både på Instagram, facebook, twitter, skype, dropbox, drive och photobucket och säkert någon sida till.
Dock så är det som sagt så är det bilder som jag kan stå för och om någon nu av någon outgrundlig anledning skulle vilja ha någon av de bilderna i ett kommersiellt syfte, så var så god.

Om någon vill sno dem, så helt OK för min personliga del.

DOCK så enligt Instagrams nuvarande användarvillkor så kommer de bilder som är där inte att bli sålda för vara sig kommersiellt eller personligt bruk.

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
3/12/13, 4:54 PM
#13

#12 Har aldrig sagt annat än att man bestämmer själv så du måste ha missförstått mitt inlägg. Delade bara med mig av min åsikt kring Instagram  som jag har då det tyvärr är det många småungar som använder appen och inte har minsta koll på rättigheter och därför tycker jag det är lågt att ha haft de användarvillkor man haft. 

Skulle t.ex. Dropbox som jag själv använder slaviskt börja med liknande villkor (vilket jag inte tror då det är en helt annan typ av tjänst) så skulle jag sluta använda den tjänsten också. Finns massa appar att välja mellan så jag ser inte det som något problem. Sedan kanske inte exemplet med att spara saker på hårddisk hör hit då det där med kapning är en helt annan diskussion. 

Oavsett vilken app det gäller egentligen så har många människor ingen koll på vilka rättigheter de ger vissa appar utan de tror att allt på Play Store är ok, vilket de inte är. Finns många appar som kräver skumma rättigheter och jag hoppas att man genom diskussion om detta kan få folk att bli mer medvetna. 

Men nu tycker jag att vi diskuterar något helt annat än det tråden skapades för så jag tycker Instagrams vara eller inte vara kan sluta här, alternativt skapa en ny tråd för den, så TS kan få roliga Instagramtips här istället för att läsa vår diskussion. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
bamse6311
3/12/13, 6:10 PM
#14

#13

Då skall TS få det.

Mitt namn på Instagram är baaartil precis som det är på min blogg där jag också har många bilder. Hur bloggers användarvillkor ser ut har jag ingen som helst aning om. Bilderna lagras ju på tiny.pic eller var det nu är men det bjuder jag på det också.

Bästaste och finaste hälsningar,
Bertil

http://baaartil.blogspot.se/

Upp till toppen
Annons: