Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1639 ggr
MichaelE
8/20/12, 8:13 PM

Förenkla din vardag med On{x} (Android)

Jag blev helt såld när jag upptäckte den här appen från Microsoft.

Med denna app kan man ställa in vad som helst - t.ex. att mobilen skickar ett sms till sin käraste så fort man har slutat på jobbet, eller skicka ett sms när någon ringen medan man är på möte.

Det finns mycket som kan ställas in på mobilen och detta gör att man kan radera en app eller två från mobilen.

Hemsida

Annons:
[Nathalie62]
8/20/12, 8:20 PM
#1

Det var ju lustigt he he

MichaelE
8/20/12, 8:35 PM
#2

Har precis skapat mig två "rules" som gör att:

  1. När klockan är efter 23, och innan 11 dagen därpå, stänger av 3G och Wifi för att spara på batteriet (samtidigt som min mobil är ljudlös). Detta gäller enbart ifall min mobil inte har varit aktiv den senaste timmen.
  2. Om klockan är efter 7 på morgonen och jag låser upp mobilen så kommer den automatiskt aktivera 3G och Wifi trots förra regeln.

Får se ikväll ifall detta kommer fungera Skrattande

[Nathalie62]
8/20/12, 8:54 PM
#3

#2, Måste säga att jag blir lite fundersam men ändå lite nyfiken, orkar du förklara mer specifikt hur den fungerar ? Wifi och 3g kan man ju själv stänga av annars eller det är jag som begriper dåligt ? (Har rätt svårt med engelskan och hoppas du har överseende med att man inte förstår riktigt) Tungan ute

MichaelE
8/20/12, 9:19 PM
#4

Visst kan man stänga av sådant själv, men en Smartphone ska ju vara smart, eller?

Det jag gör är en liten kodbit som jag laddar ner till mobilen via den här appen On{x} och mobilen kommer då utföra de saker som jag har satt upp. Jag är en person som ofta glömmer stänga av Wifi och 3G orkar jag aldrig att stänga av (omständigt).

Men skapar man regler, som detta heter, så kan mobilen utföra allting utan att man själv tänker på det.

Blev det klarare nu eller ska jag beskriva mer? Skrattande

kissidor
8/20/12, 10:06 PM
#5

aha, nu har jag läst lite om appen. den verkar rätt annorlunda och är säkert både rolig och bra för den som kan lite mer, men inte nåt för alla tror jag :-). fattar jag rätt så mer eller mindre programmerar man alltså appens funktioner från datorn?

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
8/20/12, 10:25 PM
#6

#5 Du kan göra det, eller använda de regler/funktioner sm redan finns tillgängliga.

Jag skapade inte mina från grunden utan kopierade av de som fanns och ändrade koden i dem så att funktionerna passade mig.

Annons:
[Nathalie62]
8/20/12, 10:45 PM
#7

#4, Jag förstår bättre nu tack Tungan ute men det är nog inget som passar mig tror jag Glad

Upp till toppen
Annons: