Annons:
Etikettövrigt
Läst 5026 ggr
monstermash
2012-08-23 15:31

Dags för ny mobil, men vilken?

Min HTC Wilfire S gick nyligen sönder, vilket faktiskt var ganska skönt. Tyst Det är min första HTC, och den var seg, internet försvann i flera månader (nästan ett år) helt utan anledning, jag kunde inte öppna mms, sjukt segt internet och jättedålig batteritid, fick ladda två-tre gånger om dagen… I slutet fungerade inte toutchen ordentligt heller. Så nu är jag inte så jätteintresserad av att införskaffa mig en ny HTC igen, även om jag eventuellt kan göra det om jag hittar någon som verkar grymt bra.

Annars funderar jag på iPhone, men har samtidigt hört att de är överskattade och det känns ju onekligen som varenda en har en iphone numera.

Jag vill kunna ha många appar på mobilen, och någelunda snabbt internet. På min HTC tog det flera minuter att få fram något internet, och kompisar med samma mobil har lika segt internet… Dessutom vill jag ha touch (INTE tangentbord!) och bra ljudkvalité. Obestämd Ett krav som jag tror är väldigt svårt att få vore ju onekligen bra batteritid också.

Så har ni något mobilmärke/mobil att rekommendera mig? Det spelar inte så stor roll vilken prisklass vi pratar om, och den behöver inte ha allt jag frågar efter, kan ju åtminstone titta in mobilen iallafall. Ska jag satsa på iphone istället?

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-23 17:22
#1

Jag tycker du ska satsa på en samsung s3, den har dom önskemål som du frågar efter och är själv supernöjd med min Skrattande

kissidor
2012-08-23 18:48
#2

ja en sgs3:a låter absolut som nåt du skulle kunna bli nöjd med (bara du inte tycker den är åt helskotta för stor), när nu priset inte heller är ett problem Glad. den kommer ju också att vara lättsåld i andra hand under lång tid framöver ifall du mot förmodan skulle ångra dig.

men om bra batteritid vore ett väldigt stort plus skulle du nog ta en titt på motorola razr maxx som är helt outstanding i det avseendet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1231819 . den har ju inte fyrkärnig processor som sgs3:an, men tvåkärnig iaf vilket är gott nog, tror knappast den luren segar heller Skrattande

iphone är nog bra och har varit det länge, men android har kommit ikapp och enligt mångas mening förbi Flört. härinne har väl de flesta av oss androider tror jag, så vill du hellre bli övertalad att välja en iphone så är det väl bäst att du frågar på iphoneiFokus Skrattande.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-23 18:50
#3

#2, Mycket bra inlägg kissidor. Skrattande

[Fröken P]
2012-08-24 21:11
#4

Jag använder både iphone och android (samsung galaxy w). Iphonen är suverän att surfa och fota med bl.a. Samsungen är bättre att använda när jag messar, jobbar med bilde och överföringar mm. Jag vill faktiskt inte vara utan någon av dem nu, men om jag var tvungen att välja, så blev det samsungen. Men nu väntar jag på iphone 5, för att se om den kan vara något, om den har nya funktioner, den kommer nog ut i oktober.

monstermash
2012-08-29 14:02
#5

Tack för tipsen! Jag ska kolla in mobilerna snart. :)

[Nathalie62]
2012-08-29 18:31
#6

#5, Lycka till och uppdatera gärna vilken det blev Glad

Annons:
kissidor
2012-08-29 19:26
#7

precis, vi är nyfikna på vilken det ska bli Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Moalinn
2012-08-30 12:11
#8

Wildfire S har inga bra recensioner, iallafall inte utav de kompisar som jag har som har den. Men jag själv har en Sensation, mina systrar Incredible S och innan hade jag en Tattoo och det fungerade helt felfritt. Men just Wildfire är inte helt felfri från det jag har hört.

Vet inte hur stor mobil du letar efter, men sensation är en bra mobil, hade jag fått bestämma hade jag köpt en XL men så blev det inte. HTC one verkar även vara en bra mobil.

Hoppas att du hittar vad du letar efter! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

monstermash
2012-09-01 15:11
#9

Självklart ska jag uppdatera om vilken mobil det blir!

#1 - Samsung Galaxy S3 är det du menar va? Vilken skum mobil. Tyst "den håller skärmen tänd så länge du tittar på den eftersom den känner av dina ögonrörelser" hittade jag som information på en av recesionerna…

#2 - Motorola Razr Maxx fångade mitt intresse däremot! Gillar starkt batteritiden och att den har snabbt internet. Ska försöka ta mig in till stan någon helg och känna på en sån.

Förövrigt trivs jag bra med Android, känner som sagt att alla verkar ha en iPhone nu för tiden, så kör hellre på något annat.

#8 - Jag ska kolla in HTC Sensation, Incredible S och Tattoo då. Som sagt, kan tänka mig en HTC bara den har bättre recensioner än Wildfire, men det kan ju inte vara så svårt att hitta… Tungan ute Tack för tipsen!

[Nathalie62]
2012-09-01 15:22
#10

#9, Ja det är en sådan jag menade men den funktionen kan man stänga av om man tycker det är jobbigt. Flört

monstermash
2012-09-02 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hahaha, måste ju visa vad det är för någon jag har sprungit omkring med ett tag nu… Skrattande Har fått otroligt mycket kommentarer om den, "men oj… vad är det där för mobil?" "är det en sån mobil du endast kan smsa med?" "har den några funktioner alls?" Skulle skicka ett snabbt sms på lektionen också, men när halva klassrummet vände sig om och tittade på mig gav jag upp den idén… Flört

Men, jag hade faktiskt en kompis som tyckte den var riktigt cool. Så cool att hon ville byta den mot sin iPhone 4 i en hel vecka… Det funkade inte med våra nummer osv, men att hon ens övervägde denna framför en iphone. "Den är ju hur häftig som helst, åh vad jag saknar att ha en knapptelefon!" … Flört

monstermash
2012-09-02 15:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Idag fick jag dock denna mobilen (begagnat), som jag ska ha tillfälligt tills jag köper en ny mobil… Lite snyggare Flört

kissidor
2012-09-02 15:54
#13

hehe, ja att ringa måste man ju medge faktiskt var enklare med knapptelefonerna Skrattande. det kommer säkert nån retrogrej när gamla knapptelefoner blir rena dyrgriparna - ungefär som tex kobra-telefonerna om ni minns dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
monstermash
2012-09-02 17:24
#14

Kobra-telefonerna måste vara före min tid. Foten i munnen

kissidor
2012-09-02 17:52
#15

säkert monstermash, jag hade en när jag var liten på sjuttiotalet ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-02 18:11
#16

#11, He he, det var rätt extremt att vilja byta med en iphone 4 med den där även om det bara var under en vecka Skrattande

#15, Ha ha kobra telefonerna var ju inget vidare Tungan ute

kissidor
2012-09-02 18:32
#17

Nej det var de säkert inte, men de såg ju såpass speciella ut att de fick viss kultstatus :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-02 18:33
#18

#17, Det fick den men idag undrar man hur man kunde med att ha en sådan en ha ha ha Tungan ute

kissidor
2012-09-02 19:08
#19

jag var 10 när jag fick den, en egen telefon :O, på DEN tiden :O! och den var röd - så jag klagade verkligen inte :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-02 19:29
#20

#19, Ha ha ja på den tiden var det hur stort som helst och man var jättelycklig Tungan ute

Annons:
monstermash
2012-09-02 21:42
#21

#15 - Då var det ett tag före min tid! Jag är 90-talsbarn. Flört

kissidor
2012-09-03 06:44
#22

hehe, tänk så unga människor det finns Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

monstermash
2012-09-03 11:05
#23

Flört

Det är så underbar stämning här inne! På många andra forum inne på iFokus är de så stela, men hit in känner man sig alltid välkommen. Stor eloge till er. Kyss

kissidor
2012-09-03 11:55
#24

tack monstermash å oss forumaktivas vägnar - vilken fantastiskt fin komplimang till forumet, eller vad säger du nathalie Glad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-03 15:02
#25

#23, Tackar så mycket för den undebara komplimangen, den värme långt in i själen Kyss Det är viktigt att alla känner sig välkomna på ett forum och jag förstår precis vad du menar monstermash, vårt mål är inte bara att hjälpa och stötta folk utan också att dom känner att dom mer än gärna återvänder hit igen för här är vi omtänksamma och har hjärtat på rätt ställe. Och jag är nästan säker på att det har hjälpt till mycket sen kissidor kom med i gänget PDT_Love_07 du är enastående.

[Nathalie62]
2012-09-03 15:09
#26

#12, Hur går det med din beganade telefon ? Är det inte klumpigt att ha tangentbord så där Hur fungerar det egentligen ? Man måste väl alltid ha luren på sned då ? Kanske är det bara jag som är ovan he he.

OskarJ
2012-10-01 21:07
#27

#26 haha det är ett tangentbord man fäller in under telefonen eller vad menar du? Glad

Annons:
monstermash
2012-10-02 13:49
#28

#26 - Missade visst att svara på ditt svar. Flört Nej, det är inte klumpigt. Du fäller ju in tangentbordet under telefonen och kan skriva på touch-skärmen vilket jag numera oftast gör. Men använder du tangentbordet får du ha skärmen sne, ja.

kissidor
2012-10-20 17:21
#29

ja titta monstermash, här var ju din gamla tråd - och här fick vi ju också se både din nuvarande lur och den föregående Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

monstermash
2012-10-20 21:20
#30

Jajjemen Skrattande

monstermash
2012-10-20 21:24
#31

Jag har fortfarande inte hittat vilken mobil jag vill ha däremot. Skrikandes

Står kvar vid att den ska ha:
Att den gärna ska ha bra batteritid
Bra internet
Bra ljudkvalité
Bra med utrymme (många appar etc)

Michaela-N
2012-10-21 11:33
#32

#31 Minneskort kan du ju oftast köpa till i den storlek du behöver.

monstermash
2012-10-21 11:37
#33

Jo jag vet.

kissidor
2012-10-21 11:47
#34

fast minneskort hjälper ju inte mycket för att få plats med appar! de flesta appar vill ju ligga i internminnet, och om man kan få dem att ligga på minneskortet så blir de ju slöare. nej så jag tycker du tänker rätt i att du ska ha ett rejält internminne också.

bra batteritid är en knepig en monstermash - förutom razr maxx jag nämnde förut så finns det ju ingen vad jag vet som har uttalat riktigt bra batteritid. då tycker jag du kan tänka såhär istället om du nu inte vill ha den, att det är viktigt med utbytbart batteri och så har du alltid ett i reserv med dig i väskan Flört.

sgs3 kanske inte vore helt fel för dig? hur bor och vistas du, har du bra 4G-täckning där? i såfall kanske du skulle satsa på en telefon som har stöd för det. sgs3 kommer väl i en sån variant snart tror jag att jag sett. nej vänta, nu ser jag att den redan ska vara ute! fast jag hittar den inte på prisjakt.nu än. där ser jag däremot att sgs 3 finns i 32GB och 64GB varianter nu också. kostar ju därefter förstås, 16 GB räcker ganska långt och en vanlig sgs3 med 16GB och utan LTE har ju sjunkit rätt bra i pris.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-21 14:48
#35

#31, Då tipsar jag på en Sg3, den har dom önskemål du strävar efter, kostar en del men jag personligen tycker det är värt varje krona, jag är själv supernöjd med min Flört

monstermash
2013-09-06 12:29
#36

Nu är det nästan ett år sedan vi skrev i denna tråden, och jag har fortfarande mobilen i #12. Ärligt talat är jag rätt nöjd, den håller iallafall. Det blir nog en ny mobil i vinter, men det finns viktigare saker än att köpa en ny mobil så länge denna fungerar så det blir inget akut köp om man säger så… Trodde jag aldrig jag skulle säga. 😃

Och jag har fått en avundsjuk tjejkompis som också vill ha min mobil… Det trodde jag inte heller var möjligt. 😃

[Nathalie62]
2013-09-06 17:20
#37

#36, Så länge den fungerar bra så lider man ju ingen nöd monstermash 😉

[Gladamarsvin]
2013-09-06 19:57
#38

Kan varmt rekommendera en samsung galaxy s3 då jag har en själv älskar den :)

monstermash
2013-09-06 20:38
#39

#37 - Batteritiden är förjävlig däremot, men det låtsas vi inte om. 🎧

#38 - Tack för tipset! Nu är jag inte särskilt intresserad av att köpa en mobil för tillfället dock. Det finns viktigare saker än en mobil som fungerar perfekt, så medans denna fungerar hyfsat står jag fast vid den. :)

[Nathalie62]
2013-09-07 11:57
#40

#39 🤫😃

bamse6311
2013-09-07 18:24
#41

Tycker också att du skall titta på en SGS3 med 4G.

Nu är det inte enbart för 4G utan också för att dem har 2 GB Ramminne till skillnad från den vanliga SGS3 som har 1 GB Ram.

Dessutom så kan man ju både byta batteri i de där lurarna samt sätta in SD-kort vulket jag tycker är ett problem med dagens flaggskepp att man inte kan.

Angående "kobran" så om man har en röd sådan liggande någonstans hemma så sitter man på en liten dyrgrip men det skall alltså vara den röda.

Kobran i andra färger har inte hänt med i den prisutvecklingen som det är på dom röda.

monstermash, efter som du tydligen trots allt gillar HTC så kan man ju inte bortse från flaggskeppet HTC ONE som fått så jäkla bra kritik flera olika tester och HÄR en av de testerna.

Dock så är den ju betydligt dyrare än en SGS3.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
monstermash
2013-09-07 18:51
#42

Tack för tipsen!

Kobran? :)

Det spelar som sagt ingen roll vilken prisklass det ligger i, jag har inte ont om pengar om man säger så. Jag har bara haft en HTC som var skitdålig (#0) så kan inte påstå att jag kan märket, så jag har ingen åsikt faktiskt. Alla mobiler är av intresse så länge de passar mina krav just nu.

Upp till toppen
Annons: