Annons:
Etikettteknik
Läst 19395 ggr
minaninar
8/26/12, 1:16 PM

Pilla ut SIM-kort ur Samsung Galaxy 3 på en söndag

Hallå!

Man är ny här på mif.

Man är också ny ägare av en Samsung Galaxy 3

Första i sitt slag för mig efter en gammeldags mobil.

Insåg att jag nog skulle behöva ta ut simkortet igen och stoppa det i den gamla och föra över mina kontakter, då jag misslyckats med att klura ut hur jag skulle kunna föra över dem till datorn?

Alltså:

Nu får jag inte ut sim-kortshelvetet och är lagom arg. Samsungs support har stängt. Och innan jag gör något överilat så tänkte jag kolla om det kanske är någon som vet vad jag pratar om och har ett tips.Tungan ute

Alternativt hur jag ska föra över adressbok från gamla sony ericsson  från förr till datorn. Försökt med masslagring, men hittade bara bilder, och sedan med att öppna den som mapp, men då hittar jag ingen adressbok?

Känner mig lätt affektlabil när allt inte ordnar sig direkt.Tungan ute

 

Annons:
kissidor
8/26/12, 1:46 PM
#1

hoppas Nathalie tittar in här snart, jag vet tyvärr inte hur sim-kortet sitter i s3:an men hon har en sån. hon är här varje dag så hon kommer nog snart :-). men rent allmänt så brukar det ju vara halvknöligt att få ut dem men med naglarna brukar det ju gå :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

minaninar
8/26/12, 2:03 PM
#2

#1 Tack! Löste det just själv, genom att förlora tålamodet och tog fram pincetten, eftersom jag ej har långa naglar. Det gick faktiskt vägen med lite försiktigt pill.. Men helt lätt var det inte, inte som med de gamla.Tungan ute

Nu sitter jag och försöker lista ut hur allt annat med samsungen fungerar.Tungan ute

 

kissidor
8/26/12, 2:41 PM
#3

men vad bra att du hade en pincett istället då Skrattande

ja det är mycket som är nytt förstås om det är din första android - men du kommer att bli nöjd när du vant dig Glad. eller dvs om man envist håller fast vid att ringa och på sin höjd sms:a är det enda man vill göra med sin telefon så blir man nog aldrig nöjd med en smartphone, för det är de ärligt talat lite knöligare till än en gammal hederlig knapptelefon.

men oooooohhhh, allt annat du kan göra med en bra smartphone - det är som en helt ny värld som öppnar sig Tungan ute!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
8/26/12, 3:18 PM
#4

Hej och välkommen till oss Skrattande

Jag får usäkta att jag inte kunnat svara dig tidigare så det var ju tur att du lyckades lösa det på egen hand, det är ganska "pilligt" att nå SIM-kortet men med försiktighet och tålamod så brukar man få upp det, jag har dock inga naglar och brukar få upp det med fingrana Glad

Det är mycket att ta in nu i början, bara kolla igenom alla inställningar som du kan tänkas hitta och lär din telefon, jag kan nästan lova att du blir helnöjd och kameran är jättebra också Skrattande

Grattis till ditt köp !

minaninar
8/26/12, 3:34 PM
#5

#4 Tack! Skrattande Jag är rätt nöjd redan även om jag inte hunnit komma så långt. Undrar redan vilka appar jag vill ha.Tungan ute

 

kissidor
8/26/12, 3:40 PM
#6

ja det tål att tänkas på, det finns så många underbara appar som gör livet enklare Glad. och i en sgs3 har du plats att ha ganska många av dem också Flört.

det svåra kan väl vara att välja när man inte har en aning om vad som finns ens, men du kan ju iaf börja med att höra med vänner och bekanta som har android vilka appar de aldrig mer vill vara utan Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
8/26/12, 3:51 PM
#7

#5, He he, det tar sin lilla tid men det är jätteroligt Tungan ute

#6, Det är en djungel med alla appar faktiskt ha ha, själv har jag till exempel Handcent sms, smart keyboard, väckarklocka extreme, Go locker, DS audio (då måste man i och för sig ha ett NAS) Detta är några som jag anser är mycket användbara.

Upp till toppen
Annons: