Annons:
Etikettmjukvara
Läst 3050 ggr
[Nathalie62]
2012-08-26 15:53

Vilka appar föredrar ni ?

Tänkte starta en liten tråd om vilka appar ni tycker bäst om och som ni anser är bra att ha.

Kan vara bra för andra att veta om man har svårt att finna ut vad som kan tänkas vara användbart om man är ny på android Skrattande

Skriv gärna ut hela namn på respektive app så dom blir lätta att söka efter.

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-26 15:56
#1

Jag börjar Skrattande
I min lur har jag Handcent SMS, Go locker, väckarklocka extrem, DS audio (men då måste man ha ett NAS) Astro File manager.

flisan708
2012-08-26 20:04
#2

Jag har flera favoriter Backgrounds - fina bilder för alla smaker Mobislenote - anteckningar, checklistor Simple notpad - anteckningar Ritagissa - är vad det låter History eraser - mobil variant av ccleaner funkar även surfplatta ICE - Bra att ha i mobilen fall något skulle hända och jag själv inte kan kommunicera Hitta.se Tele 2+46 - ring hem gratis utomlands Aftonbladet Expressen SAOL -akademins ordlista SVT play SF bio Funny ringtones Funny sms tones Röda korset - första hjälpen, sjukdomar Har fler men dessa är bra.

ingann
2012-08-26 20:16
#3

Wordfeud-för regniga och tråkiga dagar

Colornote-så jag slipper tråkiga papperslistor till shoppingen

Loveframes-massor av fina ramar till fotona

Swype-tangentbord

kik-gratis chat/sms (kanonbra då man ser när ungarna läser sina meddelanden)

Runkeeper-håller koll på motionen

Facebook-så man kan uppdatera sig

Waterreflection-gör fina vattenspeglar av dina foton

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
2012-08-27 06:58
#4

jag har ganska många appar, så jag får begränsa mig lite - men här är några riktiga favoriter som gör livet enklare:

  • swype eller swiftkey 3 - tangentbordsappar som gör all textinmatning ungefär hundra gånger snabbare och enklare Skrattande
  • bankdroid - håller koll och och uppdaterar saldona på alla konton man har en internetbanksinloggning med kod till
  • swedbank internetbank - även om jag oftast betalar räkningar och gör överföringar vid datorn så är det sååå smidigt att kunna göra dem i mobilen
  • och så mobilt bank-ID till det så behöver man inte släpa med sig dosan för att kunna använda swedbankappen
  • en bra ficklampsapp är praktiskt och tryggt att ha, min heter "ficklampa" helt enkelt men jag vet inte om det är den bästa
  • out of milk - inköpslista som efterhand skapar ett register av varor du använt förut. kan man övertala sin sambo att också ladda ner appen så kan man trycka över listan till honom när han ringer och säger att han ska in på affären Flört
  • klart. se - väderapp
  • tv.nu - tv-tablå med larmfunktion
  • stopwatch - både timer och tidtagare
  • barcode scanner, skannar både streck- och qr-koder. qr-koder blir mer och mer användbart att kunna skanna för info, nedladdningar etc

och nu måste jag stänga av och åka till jobbet Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-27 18:55
#5

Roligt att läsa vad ni använder för olika appar. Är det bara gratisversioner eller mot kostnad ? Jag har bara köpt väckarklockan extreme resten har inte kostat något. Jag är försiktig när det gäller sådant.Tungan ute

kissidor
2012-08-27 19:04
#6

jag har köpt pro-versionen av några av mina appar ja, men jag undviker det också. många bäckar små blir så lätt mer pengar än man insåg och hade velat lägga ut på det om man hade tänkt sig för

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-27 19:10
#7

#6, Så sant, men så är jag en sådan så jag ska ju helst fundera ett par veckor först innan jag bestämmer mig för att köpa eller inte, läser allt jag kommer åt om appen, kollar in var den kommer ifrån, ja allt du kan tänka dig, jag är i valet och kvalet och köpa en men har fortfarande inte bestämt mig än he he.Tungan ute Jag är väl mer orolig att det ska vara något "fuffens" för koll på pengar har jag tack och lov Skrattande

kissidor
2012-08-27 19:49
#8

det finns ju oftast en gratisversion man kan testa först Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-27 19:56
#9

#8, Jag har använt den i ett par veckor nu men är så trött på reklam som dyker upp hela tiden men betalar man då för appen så slipper man det Tungan ute

kissidor
2012-08-27 20:34
#10

jamen dåså, då har du testat appen och är nöjd med den utgår jag från men vill slippa reklamen - i det läget kan man ju kosta på sig att betala för nåt man tycker är riktigt bra Glad. för man fattar ju att på ett eller annat sätt måste de flesta utvecklarna få betalt för arbetet med apparna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-27 22:15
#11

#10, Självklart, det är bara jag som är lite känslig när det gäller sådant he he. Är säkert gammalmodig också som tänker på alla eventuella "faror" när det gäller betalningar på internet.

Tar du förresten bort dina kortuppgifter när/om du köpt via google play ?

kissidor
2012-08-27 22:38
#12

nääää… Skäms men det borde man väl… men jag har pin-kod för köp åtminstone

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-08-28 19:31
#13

jag blev nyfiken på din väckarklocka nathalie och laddade hem den reklamfinansierade versionen för att testa. gillade skarpt inställningen där man måste mata in rätt svar på ett mattetal för att kunna snooza Skrattande! tror jag ska ladda ner den i dotrans telefon Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-28 20:09
#14

#13, He he, det var också det jag fastnade för och man kommer garanterat upp Tungan ute

kissidor
2012-08-28 20:15
#15

ja det lär man nog göra Skrattande! jag gillar ju matte till skillnad från många andra, men det innebär inte att jag kan spotta ur mig huvudräkning i yrvaket tillstånd utan att märka av det Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-28 20:43
#16

#15, Ha ha då kan vi ta varandra i hand för jag är likadan Glad

[Älskamig]
2012-08-31 18:21
#17

Mina appar jag själv har laddat ner är: Kik messenger, spotify, shoot bubble, google översättning, msn, latitude (dock aldrig använt), place (dock aldrig använt), memory (främst till syskonbarnen :P), sudoku free, wordfeud free :)

Upp till toppen
Annons: