Annons:
Etikettteknik
Läst 3506 ggr
NaDa...
2012-08-26 17:06

Sugen på en ny mobil

Börjar nu känna att jag kanske ska hänga med i min åldersgrupp och skaffa mig en lite modernare telefon..

Har just nu en Nokia 7230 som jag haft i 2 år. Den har börjat 'bete' sig konstigt och kan inte bli ljudlös utan ändrar istället messingnal/ringsignal. Ibland börjar skärmen lysa och går inte att stänga av.

Jag vill ha en telefon som är relativt snabb på internet och så vill jag ha plats med mycket musik. Har även ett krav på att den ska finnas på Elgiganten, då jag har ett presentkort på 2000 kr dit. Och då ska den helst vara runt 2000 kr (Kan tänka mig att gå till 2500 kr).

Efter att ha kikat på deras hemsida så hittade jagen LG Optimus L7 P700
som skulle vara i perfekt prisklass (1990 kr).

Vad har ni för erfarenheter av den? Är den värd att köpa?
Om inte, vilken telefon skulle ni kunna rekomendera? :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-26 17:53
#1

Dom flesta vet nog vilken jag föredrar men den kostar ju en del Flört
Har aldrig haft någon LG telefon så är osäker på hur den är, Om du kollar runt lite på nätet vilka omdöme den har och om den är värd priset så får du en liten hum om den, prisjakt är ett bra ställe och kolla på annars hoppas jag någon här har en sådan lur som kan ge dig ros och ris.

Kan också tippsa om Swedroid forum där dom har diskussioner om olika modeller, LG lur finns här

kissidor
2012-08-26 17:54
#2

jag tror du kan få tag i nåt rappare inom din budget faktiskt (åtminstone om du sträcker dig lite över 2000), som tex en samsung galaxy ace II med dual core-processor och större RAM-minne än denna LG.

eftersom det (LG´n alltså) inte är en så efterfrågad modell så fanns det inte så mycket recensioner på den, men de två jag hittade säger båda att den är seg, och det var ju inte vad du ville ha!

sen har du ju även sony xperia go med dual core processor under 2500, den är dessutom vatten och dammtålig.

dessa två skulle jag titta närmare på utifrån dina önskemål, men tänk på att du ska ha pengar kvar till ett minneskort också om du vill ha plats för riktigt mycket musik

Värd på Mobiltelefoner och Android

NaDa...
2012-08-26 18:00
#3

Okej..
Har haft lite dåliga erfarenheter med Sony, men kanske de har blivit bättre med åren.. :P

Jag har ett Microkort i min nuvarande mobil, om det passar i den nya vet jag ju inte.. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Nathalie62]
2012-08-26 18:02
#4

#3, När du kollar runt på olika telefoner så kolla gärna vilket Microkort den har så du inte råkar köpa någon som inte passar, det är så förargligt om man upptäcker det i efterhand Glad

Fridaaaa
2012-08-26 18:15
#6

Samsung galaxy S2 eller S3 ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2012-08-26 18:31
#7

frida det är bra förslag annars, men köpbudgeten räcker inte till dem Glad

nada, nej det var inte den utan den här: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/ST27IWHITE/sony-xperia-go-st27i-smartphone-vit

men du har ju rätt i att xperia u har också dual core. men annars får jag erkänna att jag tycker som du om sony och skulle också dra mig för att köpa en - så vore det jag skulle jag nog snegla mer på den jag sa först, samsung galaxy ace II: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/I8160BLACK/samsung-galaxy-ace-2-smartphone-svart.

men annars är det ju också precis som du säger, de kanske har blivit bättre och man ska kanske inte grotta ner sig i sina gamla fördomar hur länge som helst - bägge de sony-telefonerna har skapliga omdömen och recensioner.

ett bra ställe att börja jämföra olika modeller och filtrera efter olika krav man har är som nathalie säger prisjakt.nu, där finns det även kundomdömen och länkar till expertrecensioner.

det ska väl inte vara nåt problem att få rätt sorts sim-kort från din operatör tycker jag, men eftersom jag inte har behövt byta sort själv törs jag inte svara på om vissa av dem tar betalt för det. men hursomhelst så kan du ju inte gärna välja nåt så viktigt som en ny mobil utifrån det Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2012-08-26 18:32
#8

#7 Tänkte mest om hon tog abonnemang :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2012-08-26 18:34
#9

ok, jag utgick från att det inte var ett alternativ eftersom hon inte nämnde det själv Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-08-26 18:37
#10

åååhhh, nu fattar jag - du menade sd-kortet nada Skäms! jag trodde du menade att du hade ett micro-sim, sorry… Skäms. ja micro-sd är väl vad du ska ha nu med, men sen är det ju frågan om hur många GB du har och så tror jag också det är olika snabbhet på dem, så har du haft det superlänge kanske det är dags att byta upp sig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

NaDa...
2012-08-26 20:27
#11

#10 Det är 8 GB, och har haft det lika länge som min nuvarande mobil, alltså 2 år. Så jag får nog plats md en del musik där i alla fall ^^

Tack för tipsen kissidor! Har för mig att en av mina kompisar hade en sån där samsung förut, men hon bytte ganska direkt till en annan.. Fast.. i mina ögon ser alla mobiler likadanna ut så.. :P

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
2012-08-26 20:29
#12

#11 Ok hur kommer det sig at hon bytte? För det är en kanontelefon! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
2012-08-26 20:35
#13

#12 Har ingen aning.. Som sagt, kan ha varit en annan också.. Alla telefoner ser likadanna ut nu för tiden xD

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Annons:
kissidor
2012-08-26 21:35
#14

men var det helt säkert just en samsung galaxy ace II alltså nada? för det finns ju ganska många samsung-modeller, och denna i "mellansegmentet" är nog riktigt hyfsad skulle jag tro även om det förstås finns bättre om man kan hosta upp mer pengar, men samsung har ju också flera rena budgetmodeller och de är förstås aldrig alltför roliga oavsett tillverkare.

var det nyligen hon hade den och bytte? för denna modell är ganska färsk, har inte funnits ute särskilt många månader alls tror jag.

men om du kommer åt att fråga henne vad hon hade, varför hon bytte, vad hon bytte till, och om hon är nöjd Skrattande - så det är väl bra Flört

åh men vad bra att du redan har ett 8GB kort, det räcker ju ganska långt Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

NaDa...
2012-08-27 14:04
#15

#14 Var nog förmodligen en annan då, för det var väll 1,5 år sedan hon skaffade den.. :)

Mne tack för alla tips! Ska kolla in Samsung mobilen. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Nathalie62]
2012-08-27 18:43
#16

#15, Lycka till Skrattande

NaDa...
2012-09-22 18:22
#17

Hejsan igen, tar upp detta forum igen om det är OK.
Har nu fått erbjudandet att få köpa en Nokia lumia 800 hyffsat billigt.

Vad tycker ni om den?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

kissidor
2012-09-22 18:48
#18

klart det är ok Flört, vi tycker bara det är roligt att få höra hur dina funderingar gått vidare sen sist Glad!

jag tror det är en utmärkt telefon nada Glad. det enda som är värt att ta en extra funderare på är väl det faktum att den inte har tillgång till riktigt samma utbud av appar som vare sig iPhone eller android, men skulle jag gissa så skulle jag gissa att de som finns gott räcker Flört. om du dessutom inte haft android förut och skaffat en massa appar där som du prompt vill ha kvar och kanske betalat för vissa av dem också så tror jag knappast det blir ett problem.

vore jättekul om du ifall du köper den kikar in igen och talar om vad du tycker Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

NaDa...
2012-09-22 18:53
#19

#18 Tack så mycket!

Tror då att det blir en sådan då, känns skönt att fåt frågat folk om olika telefoner och inte bara gå in i affären och köpa en som ser bra ut (som jag gjorde med min nuvarande telefon)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Nathalie62]
2012-09-22 18:59
#20

#17, Självklart är du välkommen igen Nada, bara trevligt och veta hur det går Skrattande

Det är klart värt en telefon om du känner att den passar dina önskemål och är anpassad till det som du mest tänker använda den till, du kan ju åka till Media markt också och testa den så du blir riktigt säker innan du råkar göra ett köp som blir helt fel sen.

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-24 07:40
#21

Blev det en Nokia lumia 800 Nada ? Skrattande

NaDa...
2012-09-24 15:02
#22

#21 Har inte kommit iväg till Elgiganten ennu.. Så snart.. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Nathalie62]
2012-09-25 09:28
#23

#22, Skrattande

Upp till toppen
Annons: