Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 6340 ggr
Ellenfyrkant
2012-08-27 11:21

Skaffa Rubbet?

Funderar på att skaffa halebop rubbet, har alltid tidigare hållt mig till kontantkort. Har en telefon jag är nöjd med så är bara ute efter själva abonnemanget. Känner någon till hur det funkar bindningstid? Någon med erfarenhet av detta abbonemang? Funkat bra/ dåligt? Något annat man ska passa sig för som abbonnemangsanvändare rent generellt?

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Ellenfyrkant
2012-08-27 11:24
#1

En till fundering… Använder idag appar som t.ex. Viber. Det säger telia att de kan stoppa i abbonemanget. Fine, kommer inte ha slut på pengar med halebop rubbet och därmed inte ha någon användning för rubbet. Men om jag senare avslutar mitt abonemang och återgår till kontantkort (telia) kommr jagdå kunna få t.ex. Viber tillbaka?

Mvh Ellenfyrkant

kissidor
2012-08-27 14:36
#2

nån bindningstid borde du ju inte behöva acceptera om du inte får nåt med på köpet med ditt abonnemang - men se upp så att du inte antar nåt erbjudande som finstilt visar sig innebära bindningstid. det kan ju gällar nåt annat än en telefon, tex en tjänst som spotify premium eller nåt.

nu vet jag inte hur det funkar med halebop, men som det är hos telia iaf som är värt att ha i åtanke är ju att man har tre månaders uppsägningstid på abonnemanget, så även om man har en bindningstid och den går ut säg 1/12 - då måste jag säga upp abonnemanget den 1/9 om jag vill avsluta det när bindningstiden går ut.

de av familjens abonnemang som jag är inblandad i brukar jag lägga in en kalenderpåminnelse på 3 månader innan bindningstiden går ut så jag kan bestämma om jag ska avsluta, förlänga, byta abonnemangsform eller vad jag vill göra.

om jag fattar rätt det jag läser om att telia sätter p för viber och skype så skulle du inte få tillbaka viber om du återgår till kontantkort, det står att befintliga kunder inte drabbas så gör du dig av med ditt kontantkort och sen vill ha ett igen så lär nog viber tyvärr ryka. så fattar jag det iaf

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2012-08-27 18:28
#3

#0 Jag har kompis som har det och är jättenöjd! Alla abonnemang har sina för och nackdelar, man får prova sig fram. Hoppas du blir nöjd.

[Nathalie62]
2012-08-27 18:43
#4

Jag förstår det också som att viber kommer försvinna på telia och precis som kissidor nämner så är det bra att ha i åtanke vilka regler som gäller och läs det finstilta noga.

Ellenfyrkant
2012-08-27 19:33
#5

Så alternativet för att kunna behålla tex viber skulle då vara att skaffa abonemang på ett nytt nummer antar jag?

Mvh Ellenfyrkant

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
kissidor
2012-08-27 19:45
#7

det blev dubblettinlägg ellen, så jag tog bort det ena Glad

jo precis, det är väl det. eller så finns väl än så länge alternativet att byta till kontantkort hos en annan operatör som inte stoppat viber. fast jag vet ju inte om de andra kommer att haka på

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-27 19:58
#8

#7, Tack för att du är uppmärksam ! Skrattande

#5, Du kan ju höra med någon annan operatör om fallet är så att dom stoppar viber ? Dom borde ju kunna svara på det i så fall tycker man.

Ellenfyrkant
2012-08-28 15:54
#9

Trivs med telias nät dock. :)

Pratade lite med min mamma, hon verkar tycka det är meningslöst meed abbonemang när jag inte binder det till en telefon. Då min mor ser abonnemang som en anledning att ha råd med en flashigare telefon genom uppdelad betalning. Och så kan det ju vara. Men känns som att Halebop Rubbet är en ganska bra deal? Även dör den som inte binder upp på en telefon. Som det sett ut senaste året har jag annars betalat 500:- för 0,5 gb/ månad i ett år. Samt tankat 200:- på kontantkortet ca var 40:e dag.

Mvh Ellenfyrkant

kissidor
2012-08-28 22:45
#10

jo det är ju många som utnyttjar abonnemang på det sättet, för att skaffa sig en telefon de inte har råd att casha upp hela summan för på ett bräde. men det betyder ju inte att det inte kan vara förmånligt med ett abonnemang istället för kontantkort, det beror ju helt på hur du använder telefonen Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-28 23:07
#11

#10, Håller helt med dig, det beror ju på hur mycket och på vilka sätt man använder mobilen och det kan då vara förmånligare med ett abonnemang.

Upp till toppen
Annons: