Annons:
Etikettövrigt
Läst 3275 ggr
[Älskamig]
2012-08-29 18:32

Jeilbreka Xperia.

Hur gör man? :'o Om det ens går o.o Hade en i min förra klass som ändrade looken på hela mobilen..

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-29 18:36
#1

Det finns en app som heter Go Locker och via den kan man byta tema, skal, ikoner ja hur mycket som helst i mobilen om det är en sådan du menar. Förutsättningen är att man har Android dock.

kissidor
2012-08-29 19:26
#2

eller menar du roota telefonen och sen ev flasha in ett annat os i den älskamig?

jail break är väl termen för iphone och för android säger man roota - vilket betyder att man ger sig själv administratörsrättigheter till telefonen.

det är rätt så komplicerat om man inte redan är på en ganska hög "nörd"-nivå, och det finns också vissa risker med det. hur stor risken är att du rentav sabbar din lur med proceduren för en xperia vet jag inte, det varierar med olika märken och modeller nämligen. men i vilket fall så ska du också veta att garantin gäller i princip inte längre när du gjort detta, sen vet jag inte hur hårda sony är i praktiken om du får ett hårdvarufel som rimligen inte kan ha att göra med att du mixtrat med mjukvaran.

men när du pratar om att ändra "looken" så undrar jag om det verkligen är nåt sånt du öht egentligen är ute efter, nåt sånt som nathalie nämner kan kanske vara nog för att göra telefonen både snyggare och mer praktisk.

det finns flera såna att ladda ner från google play. men hur är det nathalie, räcker det med go locker eller är den bara nåt slags plugin till go launcher, så man måste börja med att ladda ner go launcher?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-29 20:51
#3

#2, Nei det räcker inte bara med God Locker för till exempel teman, dom får man installera om man vill ha men ikoner och byta hela layouten finns i appen. Sen kan man då också använda sig av Go store, där finns det väldigt mycket att piffa upp sin telefon på.

Men om det är root älskamig menar så är det något jag inte rekommenderar för vet man inte vad man gör så kan hela telefonen vara förstörd.

MichaelE
2012-08-29 21:27
#4

Jag kan rekommendera launcher pro som ger dig möjligheten att ändra utseendet för din mobil samt att du kan plocka bort appar så att de inte syns. Men om du har en mobil vara garanti har gått ut samt att det inte kommer komma fler uppdateringar till den då kan jag rekommendera att roota mobilen och installera Cyanogen mod. Viktigt! Du måste läsa på dig om detta minsta tio gånger om innan du börjar eller be en kunnig om det. Om ni undrar så har jag själv gjort det, körde ICS på xperia 10 Mini!

kissidor
2012-08-29 21:51
#5

nej som sagt, det är visserligen att roota telefonen som jail break betyder, men jag tvivlar starkt på att det är det du egentligen vill eller bör göra.

(jag har visserligen också rootat min, men dels är det en ovanligt "lättrootad" sort, och dels läste jag på som en skållad råtta innan jag gjorde det - och man ser ändå om man googlar om saken att det går åt skogen för en del fast de tycks ha gjort precis som andra som det har gått bra för. så ta inte heller risken om du inte kan ta smällen ekonomiskt ifall du skulle bli tvungen att köpa en ny telefon.)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-29 22:50
#6

#5, Det hade jag aldrig vågat hur mycket jag än hade läst på Tungan ute Gick det bra för din del ?

Annons:
kissidor
2012-08-29 22:55
#7

Jadå för mig gick det bra Nathalie, men som jag sa i en annan tråd förut, hade det gällt en spritt ny sgs3 hade jag nog inte riskerat de pengarna ;-) och nu har jag inte gjort något mer dramatiskt än att lägga in JB i den, men när den börjar bli lite äldre tror jag nog jag testar lite mer grejer, och lär mig mer när jag riskerar ett mindre värde

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-29 22:56
#8

#7, Nei det förstår jag, skulle nog inte ens ge mig på det med en gammal lur he he, skönt att det gick bra för dig där.

kissidor
2012-08-29 23:02
#9

jag borde ha skrivit nytt istället för att lägga till, om du tittar ovanför dig Nathalie ser du att jag lagt till ett par rader i det senaste inlägget du svarade på

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-30 02:53
#10

#9, Läste det nu Skrattande Jag villockså ha JB i min men jag väntar tills den släpps he he, är du nöjd med JB för övrigt ?

kissidor
2012-08-30 07:26
#11

ja det är jag nathalie, men du kan gott vänta - det är ingen revolutionerande skillnad mot ics som ju är bra nog Glad.

och dessutom så dröjer det ju lite innan alla apputvecklare hängt med och buggfixat gentemot ett nytt os, så egentligen finns det ingen särskild poäng i att vara allra först ut med ett nytt os, det är bara att man tycker det är lite roligt för att man är lite nördig SkämsSkrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-08-30 14:43
#12

#11, Det har du rätt i Skrattande

Ladydragon
2012-08-30 15:25
#13

1# nej det heter Go och sen namnet Launcher,Locker,Weather, tangentbord m.m

länk till deras hemsida här

jag använder själv dom flesta av deras apps och jag är väldigt nöjd

T.S jag tror du menar att personen har bytt Launcher helt enkelt med en Android så kan du göra så mycket mer än med en Iphone

mitt tips är att du kan prova att ladda hem Go launcher den är rätt så enkel och lätt att förstå sig på

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-30 16:37
#14

#13, så du menar att det bara heter Go? he he

[Älskamig]
2012-08-30 16:51
#15

Ville mest bara byta utséende :J Så har laddat ner en Go Locker nu.. Men ehm.. Så fort jag ska öppna själva appen så står det bara: "Notice: GO Locker installed, please download"

Ladydragon
2012-08-30 19:12
#16

15# Go locker byter ut låsskärmen alltså första skärmen man ser när man tänder mobilen

jag är inte säker men kan vara så att du behöver ha installerat Go launcher ex för att kunna använda Go locker Obestämd

14# kolla länken….

[Älskamig]
2012-08-30 19:30
#17

Funkade inte ._. Står att jag måste gå in på ett annat program, sen när jag trycker mig dit så står det att sidan inte kan visas.

[Nathalie62]
2012-08-30 21:47
#18

Troligen behöver man Go launcher ex för att får dom andra att fungera.

#17, prova avinstallera och ladda ner go launcher ex och när det är klart så prova ladda hem go locker igen.

[Fröken P]
2012-08-30 21:47
#19

#13 men apparnas namn börjar ju på GO, det ingår väl i namnet? Är inte riktigt med på vad du menar.. #1 har ju skrivit namnet på appen hon menar korrekt.

[Nathalie62]
2012-08-30 21:53
#20

#19, Så uppfattar jag det också som men i vilket fall är det trevliga och roliga appar Flört

Annons:
[Fröken P]
2012-08-30 22:12
#21

har faktiskt inte kollat upp dem, men jag ämnar göra det :) Jag har haft en skitvecka på ren svenska, med huvud- och nackbesvär så jag har inte suttit vid dator och nalle så mycket.

Jonsson9
2012-08-30 23:07
#22

GO Launcher EX, är det korrekta namnet som ni kanske kommit fram till. Hehe Tungan ute

Efter man har installerat GO Launcher EX kan man sedan lägga till de olika tilläggen som heter GO *** (tex Locker, Notification och massa widgets).

Har själv använt tillägget på min förra telefon, Xperia Arc.
Min uppfattning är att det segar ner hela systemet ganska mycket, beror ju helt på vad man har för telefon såklart.

Att roota telefonen är absolut en värd sak att göra, och att tex köra den extremt populära CyanogenMod istället.

Aldrig hört att man kan förstöra telefonen så att den aldrig skulle gå att få igång igen. Det är klart man kan bricka den, men det finns väl alltid utvägar för det med? (Rätta mig om jag har fel)

Är man intresserad av att roota så ska man utan tvekan bege sig till den absolut största sidan och de duktigaste utvecklarna som håller till på xda-developers. Sök upp enheten i deras forum, så finns där oändligt med information och guider.

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-08-30 23:40
#23

#22, Jag rekommenderar inte alls att roota en telefon men klart har man en iphone blir man antagligen mer eller mindre tvungen då den är låst till de mesta men för lurar är som har android är det inget som anses nödvändigt eller värt att göra. Om du aldrig hört talas om någon som fått problem efter root så gå in på swedroid eller någon annat forum.

Det är riktigt att det heter Go Launcher ex för att kunna ha tillgång till de andra apparna. Jag har använt det på 4 olika telefoner och inget jag har märkt segat ner dom så det beror nog på vilken lur man har.

Jonsson9
2012-08-31 00:13
#24

Har man tillräckligt mycket kunskap så är det klart att root är värt att göra. I de flesta fall när en lur blir bricked så kan man flasha in en ny rom. Man bör dock förlita sig till utvecklarna på xda och inte hemmafixarna på swedroid då. ;) För nybörjare kanske det inte är att rekommendera, men läser man bara på och sätter sig in i det hela så har man oerhört mycket att vinna på det.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-08-31 07:09
#25

det var det jag menade med min fråga i #2 nathalie, om man måste ha go launcher (jaja, EX då Skrattande) i grunden.

den ligger väl på hela tiden och använder RAM va? så har man dåligt med det så är det klart att det blir segt.

jag tycker det både ser bra ut och funkar bra som det är i ICS och JB, så jag avinstallerade den ganska snabbt.

jonsson9, det är väl det att om man inte från början alls ens vet vad root är, och klantar till det pga att man inte läst på tillräckligt - för att man lyssnat på de som vet hur man gör och säger att det är skitenkelt för att de helt ärligt tycker det - då klarar man nog inte själv att rädda den från brickat tillstånd heller.

så det finns nog goda skäl att avråda från det i största allmänhet, de verkligt intresserade kommer att ta reda på vad de behöver veta och göra det ändå - kanske rentav därför att nån säger att man ska låta bli Skrattande.

sen beror det väl på vad man har för lur och för os från början om det är värt mödan och risken, eller om de potentiella förbättringarna är mindre än vad normalanvändaren upptäcker

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-08-31 07:59
#26

#25 Hållet med om att det kanske inte är något som en nybörjare bör ge sig på. Men man måste börja nånstanns. Det jag reagerade på var att nathalie62 bara rakt av inte ansåg det nödvändigt eller värt att göra. Det får ju helt bero på vilken typ av användare man är. För mig är det tex en självklarhet att pusha telefonen till det yttersta när man betalat så mycket för den.

Vänlig hälsning, Martin

[Fröken P]
2012-08-31 08:02
#27

#26  jag håller med Nathalie62 där faktiskt. vad är det som är nödvändigt med ett jailbreakande? en kul grej kanske, men nödvändigt?

Annons:
[Fröken P]
2012-08-31 08:03
#28

Lite OT, har det kommit en ny sajt, Android iFokus? det var mer än jag visste Flört

kissidor
2012-08-31 09:41
#29

tja iofs, lite "kul grejer" är ju också nödvändigt - "människan lever inte av bröd allena" Skrattande.

sen är ju just att roota och flasha och hålla på i sin telefon inte en uppseendeväckande kul grej för de flesta, men har man det intresset så är det ju bara att grotta ner sig så mycket man bara orkar och köra på det. det är väl till stor del lite av en sån där "men varför vill du göra det?!" "för att jag kan!"-grej

själv tycker jag det är halvkul, hade jag varit yngre hade jag säkert nördat ner mig mer i det - men jag märker ju hur otroligt ointresserade folk i allmänhet är av det, många vet knappt vad deras telefon heter, och än mindre vilka tekniska specar den har eller vilken androidversion de kör.

så de som har den kunskapsnivån som tex du jonsson9 anar nog inte riktigt vilken forngrekiska ert snack är för nästan alla andra, bara att tränga igenom det och lära sig vad vissa grundläggande begrepp innebär kräver en hel del påläsning och xda skulle nog inte jag rekommendera som en lämplig första anhalt för nybörjaren Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-08-31 09:55
#30

förresten, ang sajten android iFokus ja, som jag inte heller visste om att den fanns - vart tog den plötsligt vägen? jag ser den inte i sajtlistan och nu ser jag inte ens länken i dina inlägg jonsson9 Förvånad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-31 09:58
#31

Jag var inne på den sajten och tjuvkikade ;) det blev väl ett litet olycksfall i arbetet att signaturen hamnade där ;)

Jonsson9
2012-08-31 09:59
#32

#27 Finns många fördelar, så som att kunna installera en "ren" version av android och tex slippa Sonys, HTCs eller Samsungs "egna" appar som är installerade från början. Och vilket också göra att allting också flyter lite bättre. Såklart beroende av vilken custom rom man hittar också.

#28 Wooops, får kanske inte göra reklam för den än. Flört

#29 Okej, kanske borde hålla mig till vad de flesta kan och vet. Är väl överkurs för de allra flesta. Bara jag själv som grottar in mig i det som det teknikfreak jag är. Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-08-31 10:28
#33

#32:

ren version skriver jag under på jonsson9, har en nexus själv och blir irriterad varje gång jag använder nåt annat på allt konstigt junk i de lurarna - även om det förstås finns en och annan bra grej också

aha, den är på gång - nå men det var ju klart trevligare än att den plötsligt upphört Flört

man får förstås nörda loss hur mycket man vill var man vill - men det kan ju vara enklare att göra sig rätt förstådd genom tänka till på vilken publik man talar till Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
2012-08-31 11:21
#34

#32  det är skillnad på nödvändigt och fördelar Flört

Annons:
Jonsson9
2012-08-31 11:36
#35

#30 & 31:

Ja, en liten olycka, men håll ut! ;)

#34:

Ja, men om man köper en lur för 4-5000 så vill iaf jag kunna utnyttja den till fullo och vill inte ha några spärrar av nåt slag.
Men vi är alla olika, en del är supernöjda med telefonen så som dom köper den.

Som ni säger, TS bör kanske iaf starta med en launcher.
En vacker dag kanske han utvecklar och håller till på xda. FlörtTungan ute

Vänlig hälsning, Martin

[Fröken P]
2012-08-31 11:45
#36

#35  jag behöver inte hålla ut, det är bara att gå in och läsa, men det är nog en för teknisk sajt för mig, så jag håller mig kvar här på mobil Flört

Lycka till med den iaf!

kissidor
2012-08-31 11:48
#37

jag har hela tiden föreställt mig TS som en hon Glad. men hursomhelst så tror jag nog TS och alla vi andra är ense om att en annan launcher är det rätta i det här fallet.

sen om man ska vara rättvis så har ju inte jonsson9 sagt att det är nödvändigt att roota, det var nog det här "värt att göra" eller ej som meningarna går isär om.

jag tycker ni har rätt båda två - nathalie så tillvida att för de allra flesta så är det inte värt mödan och risken - och jonsson med att har man verkligen intresset så är det i högsta grad värt det. för det handlar ju inte bara om små eller stora förbättringar i telefonens prestation eller anpassningar till hur man själv föredrar att ha det, utan det handlar också om de kunskaper som man tillägnar sig på vägen dit - det blir ju lite av en hobby också.

#36 - men ser du den fortfarande? det gör inte jag nämligen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-08-31 12:23
#38

#36:

Okej, du är iaf välkommen att diskutera vad som helst som har med android att göra där.

#37:

Förlåt TS, han/hon!

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-08-31 16:06
#39

Jag medger att det var lite felformulerat gällande ordvalen ovan men jag avråder ändå folk att roota en lur om man inte är säker på vad man gör, det kan nämligen gå fruktansvärt fel även om man följer instruktionerna noga, jag påstår inte att swedroid är ett etablerat forum som bör följas alla gånger, man får ta det mesta med en nypa salt men det är bara ett bland många forum som just skriver om hur dom har misslyckats med det. Säkerligen har xda betydligt mer kunkap men det kan ändå gå fel oavsett.

Men nu ville ts bara byta utseende på mobilen och då räcker det gott och väl med Go Launcher ex och det behöver man inte (tack och lov) roota en mobil för Skrattande

[Nathalie62]
2012-08-31 16:11
#40

#35, Det beror på, köper du en Iphone så har dom ju i princip spärrat allt i luren och då blir man kanske mer eller mindre "tvungen" att låsa upp för att få bättre tillgång till allting men inte annars, min S3:a till exempel kostade 6000 kr och den har inga spärrar och kan använda den fullt ut.Flört

[Älskamig]
2012-08-31 17:08
#41

Har inga pengar på min mobil, men har hittat den nu och ja.. :/ KOstar 7 kr, så kan inte ladda hem.. Tyvärr…

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-31 17:27
#42

#41, Vilken är det som kostar 7 kronor ?

[Älskamig]
2012-08-31 17:32
#43

#42: Go Launcher eller vad den heter. O.o Men sen hittar jag inte bara "Go launcher EX" utan kommer massa andra namn som Windows före osv.. :/

[Nathalie62]
2012-08-31 17:35
#44

#43, Du har det här och det kostar ingenting det var därför jag blev fundersam.

[Älskamig]
2012-08-31 17:37
#45

#44: Problemet är att jag inte kan ladda ner det på min Android. Jag får fram något liknande, med den ikonen o så.. Men det står att jag behöver gå in på en annan sida. Så då trycker jag "ok" , men så står det bara att websidan inte kan visas.

[Nathalie62]
2012-08-31 17:41
#46

#45, Prova starta om telefonen och se om du finner appen, den brukar hamna på startsidan.

[Älskamig]
2012-08-31 17:42
#47

#46: Hjälper inte :/

[Nathalie62]
2012-08-31 17:43
#48

Vad är det för sida den ber om som du behöver gå in på förresten ?

Annons:
kissidor
2012-08-31 17:49
#49

älskamig, har du google playbutiken eller har du en äldre androidversion som kör android market? tänkte om det möjligen kunde vara en orsak till att det ser annorlunda ut hos dig

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Älskamig]
2012-08-31 17:51
#50

#48: Det står bara den texten jag skrev till er innan. Så klickar jag på "ok" .. Men det är ändå på Android, men på en annan sida. :s

#49: Det är en gammal version, vilken vet jag inte :/

[Nathalie62]
2012-08-31 17:52
#51

Det är märklgit om du inte kan lyckas ladda ner om det nu inte är så som kissidor nämner. Jag hade inga som helst problem när jag tog hem den.

[Älskamig]
2012-08-31 17:53
#52

#51: Jag har en äldre version av Android, och där kommer det inte upp :/

[Nathalie62]
2012-08-31 17:54
#53

#50, En annan sida ? Det var väl via den länk jag angav nyligen som du testade ?

[Nathalie62]
2012-08-31 17:56
#54

#52, Där har vi nog problemet varför det inte funkar, kan du uppdatera till den nyare versionen ?

[Älskamig]
2012-08-31 17:57
#55

#54: Och hur tusan gör jag det? Måste jag uppdatera hela telefonen då?:O

Annons:
kissidor
2012-08-31 17:57
#56

ok, då är det väl därför. jag tror det är från och med 2.3 bara som man har fått uppdaterat till play-butiken. exakt vad heter din telefon älskamig?

go launcher ex är kanske den allra mest populära appen av launcher typ, men det finns andra som också har sina anhängare. du kan ju prova att söka på launcher och se om du hittar en annan som går bättre att ladda ner?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Älskamig]
2012-08-31 18:04
#57

#56: Jag har en Sony Ericsson Xperia X8. Ehm.. Har väl haft den i 2 år nu och aldrig uppdaterat den (har aldrig funkat!) ..

[Nathalie62]
2012-08-31 19:31
#58

#57, Kanske läge att byta till en mobil som är lite nyrare nu Flört annars kan du prova söka efter någon annan och se om du finner något som funkar på din lur precis som kissidor råder.

kissidor
2012-08-31 19:48
#59

älskamig, jag hade en x10 mini som min första Android, och den var ett h-e att uppdatera :'( ! så det förvånar mig kort sagt inte att du haft problem med det… kolla under inställningar/ om telefonen/ Androidversion så ser du vad du har, är det lägre än 2.3 så kan du tyvärr räkna med att stödet för din version inte längre är så stort. har man en Android som har ett par år på nacken så är det troligt att man kan få tag i en ny som är bättre för en ganska överkomlig peng. dvs även om du skulle köpa en budgettelefon nu så är den säkert bättre än din gamla telefon, så du kanske ska fundera på att byta till nåt nyare

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Älskamig]
2012-08-31 20:16
#60

Tyvärr är det inte att bara att byta för mig. Handlar om att jag måste ha kontantkort i så fall och ja, det kostar skjortan än att kanske bara betala några kr i månaden. Nu håller jag på att spara till en lägenhet till nästa år, så… Jag tänker inte köpa en ny mobil. Mina föräldrar vägrar att lägga ut pengar på en ny mobil, har alltid fått köpa mina mobiler själv! 

Så.. Jag får vänta. Tack ändå för all hjälp.

[Nathalie62]
2012-08-31 21:06
#61

#60, Det går att få tag på en billig lur som man kan ha som kontantkort, har du 400 kr kan du få köpa en samsung mini om du vill. Skrattande

[Älskamig]
2012-08-31 21:13
#62

#61: Vet inte hur priserna ligger här i Norge, tyvärr… :/ Så håller mig nog till min nuvarande mobil. Använder egentligen bara kik och sms ändå..

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-31 21:21
#63

#62, Okei, hoppas du kan få en ny i julklapp Skrattande

kissidor
2012-08-31 21:35
#64

Ja som sagt älskamig, du kan få en väldigt billig telefon som ändå är bättre än din gamla, men om du sparar och har bestämt dig för att avstå alla utgifter som inte är helt nödvändiga så ska jag verkligen inte försöka övertala dig till nåt annat, jag tycker du är duktig och klok som håller på din föresats att spara allt du kan till lägenheten! hoppas du hittar en launcher som funkar med din telefon så länge :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-09-01 00:11
#65

#40: Det beror ju fortfarande helt på vad du själv ser som "spärrar" och vad som är "fullt ut" för dig.

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
2012-09-01 00:23
#66

TS: Din Androidenhet har stöd för Google Play (uppdateringen efter Android Market). Den borde uppdateras automatiskt när du går in i Android Market. (Kanske beror på om du uppdaterat till senaste Androidversionen eller inte också)

Det som snarare sätter käppar i hjulen är din androidversion, som körs på den telefonen. Den släpptes med Donut (1.6) har jag för mig.
Men den bör gå att uppdatera till minst 2.1.

Lyckas du med en uppdatering så borde du också kunna köra Go Launcher EX då den kräver minst Android 2.0.

Vad är det som inte fungerat när du försökt uppdatera?

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-01 00:26
#67

#65, Självklart är det ju olika vad man tycker Skrattande

kissidor
2012-09-01 09:05
#68

jomen det är androidversionen vi pratar om jonsson Glad. åtminstone är det det jag pratar om i #49, 56, 59.

jag tror man måste ha minst 2.3 för att få android market uppdaterad till google play-butiken, för dottern har 2.2 i sin surfplatta och den har fortfarande android market - vilket skulle kunnat förklara varför det ser annorlunda ut i älskamigs telefon. men jag testade att ladda ner go launcher ex från android market och det var ingen skillnad, det gick så bra så.

så antagligen är det tom dessutom som du säger att h*n har en ännu äldre version, det är det jag ber älskamig kolla i #59: "kolla under inställningar/ om telefonen/ Androidversion så ser du vad du har"

jag minns som jag också skrev i #59 vilket elände det var att uppdatera sin androidversion i min gamla x10 mini. det var ju inte alls frågan om nån ota-uppdatering utan man fick koppla in den till datorn och installera en massa grejer och hoppa runt bland olika sidor och olika steg för att göra backup, själva uppdateringen, och lägga tillbaka backupen. och det tog hur lång tid som helst (=timtal) och det hela bara avbröts innan det var färdigt ett par tre gånger så jag höll på att få totalt psykbryt Skrikandes.

därför kan jag förstå om älskamig fortfarande sitter med sin gamla version som kanske tom är 1.6 ja. och då är det ju som sagt en hel del grejer som inte funkar med den versionen nej Rynkar på näsan.

älskamig om du ändå en dag bestämmer dig för att du måste kosta på dig en ny lur - om det nu är så att telefonerna är dyrare i norge så tror jag nog många svenska nätbutiker kan skicka dem till dit utan problem

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Älskamig]
2012-09-01 10:02
#69

#68: Först och främst. Jag ska tillbaka till Sverige om ett år, så satsar på en ny telefon då..
Ang. uppdateringen, så är det precis det jag också har. :o Måste installera allt annat och sen avbryts det. Svinjobbigt! Skrikandes

Annons:
Jonsson9
2012-09-01 10:29
#70

#68: Jag pratar ju också om Androidversionen?

Google Play Supported Devices

X8 är med i listan av enheter som stöds av Google Play. Högsta uppdateringen till X8 är väl 2.1 tror jag.
Men Android Market eller Google Play, det borde kvitta egentligen då det enda relevanta är androidversionen.

Go Launcher EX har stöd ner till 2.0.

TS verkar dock ha tappat intresset för att försöka uppdatera enheten? Rynkar på näsan

Vänlig hälsning, Martin

[Älskamig]
2012-09-01 10:52
#71

#70: Jag har inte tappat intresset, det är bara det att det faktiskt inte funkar att uppdatera varken android eller själva mobilen överhuvudtaget! Det är precis så som #68 förklarar.. Och jag har inte tid att sitta i timtal och uppdatera en telefon, tyvärr… 

Så någon får gärna låsa tråden! Tack för all hjälp i alla fall.

Jonsson9
2012-09-01 10:55
#72

Testat att följa denna videon?

För det är ju klart att det måste gå att uppdatera.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-09-01 10:58
#73

jo jag vet att du pratade om androidversionen jonsson, men jag hade fått intrycket att du kanske inte sett att jag också gjorde det Flört

men är det alltså nåt annat än androidversionen som styr om man kan få uppdateringen till playbutiken? eftersom som sagt dotterns surfplatta med 2.2 inte har det medans x8:n ska kunna ha det med 2.1? jag bara förutsatte att det berodde helt och hållet på androidversionen :what2:.

och vad jag hade förstått av vad vi diskuterat förut här på sajten så verkar det som att alla appar som finns i playbutiken inte finns på android market - folk som suttit med android market har iaf inte kunnat hitta vissa appar, men det kan ju förstås vara så att de misstagit sig.

tja, eftersom det tydligen är lika struligt att uppdatera x8:n som jag minns att det var med x10 minin så kan jag förstå om man ger upp… men visst är det synd! älskamig du kanske kan försöka bara en gång till? vem vet de kanske har fixat lite med proceduren så det går liiite enklare nu? eller framförallt att det öht går Obestämd. det hade väl varit halv-ok om det hade tagit den tiden men iaf funkat, men just de där avbrotten då allt bara hängde sig och sen var det bara tillbaks till ruta ett igen… Skrikandes

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Älskamig]
2012-09-01 10:59
#74

#72: Ja, jag har testat att utgå ifrån den. Men problemet är inte att det går att uppdatera.. Utan när jag väl ska göra det måste jag koppla den till datorn, sen måste jag installera all annan skit, sen ska man påbörja själva uppdateringen och då går det väl 1/4.. Sen tas det stopp och klickas ner.. Det tar hundra år innan den är uppdaterad. Så nja, jag har inte den tiden tyvärr.. 
Har prövat att starta om själva mobilen och uppdatera flera gånger, men var gång är det såhär. Så nu ger jag mig!

kissidor
2012-09-01 11:01
#75

ok, du har provat många gånger - ja då hade jag iaf lite mer tur. hade väl också gett upp till slut om det inte hade gått på tredje-fjärde försöket…

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-09-01 11:24
#76

#73: Ja, troligen något annat som styr då, vad är det för surfplatta?

Bara för att man har Google Play så innebär det ju inte att man kan se alla appar. De appar som helt enkelt inte är kompatibla med den Androidversion som körs visas ju inte överhuvudtaget.

Skulle också tippa på att både Android Market och Google Play kan visa exakt samma appar, bara man har rätt Androidversion så att säga.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-09-01 11:51
#77

hon har en billig kinaplatta, den fanns inte med på listan du länkade till - men jag vet inte om det innebär att det absolut inte skulle gå med google play, den kanske kan laddas ner som apk-fil och det kanske skulle gå hur bra som helst.

men så viktigt är det ju inte, det funkar bra ändå.

ok, så är det nog Glad.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-01 15:34
#78

Självklart är det upp till dig älskamig hur du vill göra, tycker det är jättebra att du sparar en buffert, kanske har du råd med en ny mobil när du kommer tillbaka till sverige om ett år.

Jag kan mycket väl förstå hur det känns när man ska uppdatera det och det blir en massa strul varje gång, man tappar glädjen att göra det då.

Önskar dig i alla fall lycka till.Skrattande

Jonsson9
2012-09-02 11:37
#79

Jag vet att rootning inte var av intresse men ville ändå visa er vad som är möjligt med en så pass gammal telefon som Xperia X8. (bara för skojs skull) 4.1 Jelly Bean till Xperia X8 http://www.xda-developers.com/android/naa-jb-kernel-and-minicm10-rom-for-the-xperia-x8/

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-02 11:49
#80

#79, Förstår hur du tänker Jonsson och kanske är det värt ändå eftersom det var en rätt gammal modell hon har men jag personligen tror dock inte jag hade vågat ändå he he Tungan ute

kissidor
2012-09-02 15:34
#81

hehe, ja det är rätt coolt faktiskt Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: