Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2786 ggr
ingann
8/29/12, 7:51 PM

OT-Tråd nummer 8

Här går det undan med OT-inläggen. Redan på tråd nummer 8 Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
8/29/12, 8:40 PM
#1

Det var som sjutton, trevligt värre Skrattande

ingann
8/29/12, 10:40 PM
#2

Ja, det måste ju betyda att vi har mycket  att "tjöta" om Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
8/29/12, 10:51 PM
#3

#2, Ha ha, ja det måste det vara, trevligt att man kan prata om lite annat också tycker jag, annars blir det ju väldigt enformigt Tungan ute

[Nathalie62]
8/30/12, 2:54 AM
#4

Vaknade igen så gick bara in för och kolla läget, ska bege mig till kudden igen tänkte jag Tungan ute

ingann
8/31/12, 12:20 AM
#5

Är fortfarande dunderförkyld och har feber men börjar känna mig ordentligt rastlös nu. Jag klarar inte av för långa perioder inomhus utan att få ut och prommenera så i morgon tar jag mig en prommenad och möter nygamla grannen när hon ska hit och plocka i sin nya lägenhetSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
8/31/12, 7:14 AM
#6

låter kul att få tillbaks en gammal granne - om det var en bra granne dvs, och det antar jag eftersom du ska möta henne Flört

fortsätt krya på dig ingann!

igår fyllde dottern 9 då, och passade på att vara sjuk samtidigt så det blev lite hemmamysdag för oss, fast jag fick ju sitta vid datorn och jobba hela tiden. den kattpimpade nexusen togs mycket väl emot Skrattande, jag hade lyckats få henne att tro att det definitivt inte var aktuellt att få en ny telefon före allra tidigast jul Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Fröken P]
8/31/12, 8:00 AM
#7

är heltäppt i bihålorna så jag tog en rinexin och hoppas att det löser upp det hela.. hellre rinnsnuva än täppa med värk. idag ska jag åka till ikea och fylla på ljusförrådet, det går åt till hösten. ev en sväng till ÖB också, det beror på om jag orkar gå i affären, jag blir lätt snurrig när jag har huvudvärk Flört

måste köpa kaffe också, tog min sista tassimokapsel igår och fick dricka bryggkaffe imorse, äckligt var det då det var mellanrost och jag kör mörkrost på kapslarna. Skrikandes

[Nathalie62]
8/31/12, 4:25 PM
#8

Skönt att det är på bättreingsvägen ingann, så jobbigt när man är dålig, man orkar ingenting Obestämd

Har hämtat ett apotek idag så man klarar sig ett tag framöver. Glad

ingann
8/31/12, 9:49 PM
#9

Det kändes mycket bättre efter en lugn prommenad Skrattande Förkylningen känns bättre men hostan har satt in. Fast det brukar den göra i sluttampen på mina förkylningar.

Tack Fröken P för påminnelsen! Jag behöver också till ÖB och fylla på med en kasse ljus, har bara 1,5 förpackning kvar.  Såna här mörka kvällar går det ju åt en hel del Flört ca 100-150 ljus i veckan gör jag av med härFörvånad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
8/31/12, 10:12 PM
#10

Ja, här går det åt ca 20 om dagen på hösten, jag köpte 10 st 100-pack på ikea idag.. Det är lika bra, nästa gång jag åker dit så kan det vara slut ;) Köpte doftvärmeljus med, 9 st 36-pack, jag gör bara av med 4 såna om dagen, det får inte dofta för starkt, vaniljen är jag väldigt förtjust i.

ingann
9/1/12, 12:50 AM
#11

Det är ju så mysigt med ljus Glad Jag har nästan aldrig nån lampa tänd, förutom en 15 w utanför toan så man hittar dit på natten, utan jag kör bara med värmeljus..  Hängande i fönstren, stående på bord och hyllor och i takkronan hehe  Vårat ÖB  är ganska litet så de brukar säja när jag kommer "Är det ljusdags?" haha

Jag har plåtburkar med doftljus från Ica som är ganska stora som kostade 10 kr för 2 och de doftar jättegott. Favoriten bland dem är Gröna äpplen men vaniljen och skogsbär är också kanon Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/1/12, 12:56 AM
#12

#10 Ohh den med vaniljdoft tröttnar man aldrig på fröken p Skrattande

[Fröken P]
9/1/12, 4:43 AM
#13

jag har fastnat för ikeas ljus, de brinner bra, och ryker inte. bra priser med! Cool jag kan ju inte tända ljus i tid och tid, då kissemissarna inte har stenkoll på morrhår och svansar, men de har lärt sig att det är varmt.

Ja, Nathalie, vaniljen är god, men är jag förkyld, då blir det nemas dofter här, då ska det vara doftfritt. jag tyckte att det var lika bra att köpa på sig, det går åt framåt hösten när folk utifrån ex.vis åker dit och hamstrar inför jul mm. tur att man inte har långt dit, men jag måste komma ihåg att kolla lagerstatusen på varor via internet innan jag åker dit. kunde ju inte tänka mig att värmeljusen var slut då jag var där för några dagar sedan..

har köpt partylite ljus genom tradera ett par gånger, men de doftar för starkt och är för dyra, brinntiden är ju inte längre på dem. en enda gång har jag hittat en doft som passat både näsan och astman, det var kokoschoklad. den luktade mumma!

nu sitter jag här med mitt kaffe.. katterna väckte mig genom att kliva på allt som kan låta i sovrummet, med avslutning på on-offknappen på skrivaren. den låter så illa vid påslagning! så de blev utkastade från rummet, och väl i köket så hade ungen kommit hem efter nattens bravader, vi pratade lite, och sen var det ju kört.. nu kan jag lika gärna vara vaken någon timme, så somnar jag om bättre sen Glad

Annons:
kissidor
9/1/12, 9:14 AM
#14

mysigt med levande ljus på hösten, absolut Glad! jag mös dock lite i mesta laget i min gamla lägenhet och sotade ner hela taket med billiga ljus Obestämd. jag har jättesvårt för starkt elektriskt ljus, och hade tom en takkrona med levande ljus som jag använde istället för den vanliga taklampan.

numera myseldar vi mest i kakelugnen höst och vinter, och sena kyliga vår- och sommarkvällar myseldar vi utomhus i en gammal anskrämlig men ack så varm och go kamin. kom att tänka på den när du skrev om katterna fröken P, för vår hankatt som jag tror måste vara lite bakom flötet går alltid och snirklar med svansen, och han snirklar ofta in den i brasan Obestämd

jobbigt med katter som väcker en genom att leva rövare, men ganska mysigt med kaffe för sig själv när resten av huset är tyst och mörkt. själv sitter jag här med en gammal favorit nu - kylskåpskallt kaffe med mycket mjölk Tungan ute.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/1/12, 3:38 PM
#15

Dessa djur he he, dom är så härliga så Skrattande trevligt att bli väckt av deras framfart Flört När jag hade iller tidigare väckte han mig jätteofta för att stöka runt, han somnade ockå bredvid mig på huvudkudden varje kväll he he.

kissidor
9/2/12, 9:21 AM
#16

det är tur för dem att de är så söta, de kommer undan med mycket Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/2/12, 11:34 AM
#17

#16, Det gör dom och tror ibland dom vet om det också Tungan ute

[Nathalie62]
9/2/12, 8:23 PM
#18

Idag har det varit tårtkalas för hela slanten så nu är man mätt och belåten Skrattande

[Fröken P]
9/3/12, 4:31 AM
#19

Jag hade en välbehövlig slappardag igår.. På lördagen drack jag några cider, men var i säng redan vid kl 21, så kvällen blev kort ;) men fy vad ont i kroppen jag hade på kvällen och natten, jag låg sömnlös många timmar och väntade på att jag skulle kunna ta smärtstillande. Nej, nu dröjer det säkert ett halvår igen innan jag ens tittar åt en procenthaltig droppe! ;) Måndag idag, och nu börjar man fundera på kommande avstämningsmöte på onsdag. De brukar kännas som en mindre rättegång, jag får försvara mig mot arbetsgivaren.. Det värsta är att jag har lätt att ta till tårarna då jag blir arg, besviken och liknande. Högst irriterande!

kissidor
9/3/12, 6:43 AM
#20

håller tummarna för att du kan förbereda dig tillräckligt för att klara av avstämningsmötet bra fröken P!

har fått nån släng av nåt tror jag, hade rejäl magvärk som började redan i lördags och sen frossa igår. gick och la mig tidigt och sov som en gris under täcke och tre filtar. vaknade och svettades så jag var sjöblöt men försökte jag ta bort filtarna frös jag som en nakenkatt i göteborg igen. bättre nu men hade lätt kunnat sova en halv dag till, men då går det åt pepparn med jobbet så det är bara att pina sig iväg Obestämd.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
ingann
9/3/12, 1:14 PM
#21

Hoppas mötet går bra Fröken P!

Det lät inget vidare kissidorObestämd Hoppas du kryar på dig snabbt!

Här är det fortfarande förkylt men det värsta rinnandet har gått över, nu är det mer som nån slängt in en slime-burk i skallen haha och nån som står och kittlar mig i halsen för att få mig att nysa och hostaFlört Febern är i alla fall borta, man får vara glad för det lilla.

Nu ska jag gå till ica och se om de har något lätt att laga till lunch..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/3/12, 2:53 PM
#22

Hoppas också det ska gå bra för dig Fröken P.

Hör att det är många som är dåliga nu, det förklarar nog varför man käde sig konstig och la sig tidigt igår kväll, fick också feber och blev täppt i näsan på natten, nu har man hällt i sig ättika med vinäger halva dagen och det är redan på bättringsvägen, den kuren gör susen he he.

[Nathalie62]
9/3/12, 10:11 PM
#23

Nu blir det snart sängen, är trött ikväll också, man är gammal nu och orkar inte lika mycket längre, det märks Tungan ute

kissidor
9/3/12, 10:20 PM
#24

tack ingann Glad, det är ok - har lite värk i magen fortfarande och är trött bara men har iaf ingen frossa längre. hoppas du också fortsätter krya på dig - och du med fröken P!

ja jag skulle inte ha nåt emot att gå i bingen nu direkt efter csi, den saken är klar. men jag sitter uppe ett tag till och väntar på jobbmail.

vi ska lämna ett elektroniskt anbud senast 23:59 och det uppdagades vid 17-tiden idag att ett par dokument som skulle bifogas inte var upprättade än. han som skulle sätta sig och skriva ihop dokumenten visste inte hur man bar sig åt med själva anbudslämningen sen så jag lovade att fatta posto och fixa den detaljen. hoppas det inte dröjer till sista minuten innan han blir klar 24.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/3/12, 10:43 PM
#25

#24, Hoppas han fixar det snart så du kan lägga dig, jobbigt att behöva vänta in något när man är trött och bara vill sova.

kissidor
9/3/12, 10:54 PM
#26

yes, nu blir det nana kudden Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/4/12, 12:52 AM
#27

Tack för lyckönskningar inför mitt avstämningsmöte, jag behöver allt stöd jag kan få! ;) tyvärr så har jag ingen att ta med mig dit, men det får gå ändå. Har haft några sådana möten, man känner sig anklagad och har inga bevis som verkligen visar läget. Dock har jag lite bättre på fötterna än tidigare, men allt kan hända.. Tråkigt att många här känt sig dåliga, förkylning och feber är ingen höjdare precis! Jag har haft tur hittills *peppar peppar*. Igår fick jag hem mitt nya gåband, ska försöka få ihop det ikväll för lite test. Hoppas nu att det är något att ha, annars blir det väl Blocket ;)

Annons:
ingann
9/4/12, 1:39 AM
#28

Det är bedrövligt att man måste försvara sig mot alltObestämd Men jag håller tummarna för dig!

Det här är verkligen inte min höst! Idag när jag reste mig så knäckte det till i knät och sen har det svullnat mer och mer på utsidan precis under knäskålen och jag kan inte stödja på benetObestämd Alla jag pratat med gissar på minisken så det får väl bli minst tt samtal till sjkuhuset i morgon och kanske även ett besök där Rynkar på näsan

Nu ligger jag i soffan med ett isinpackat ben som är uppallat på en kudde och funderar på hur tusan jag ska ta mig till toaletten innan gäddorna simmar ur öronen på migOskyldig

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/4/12, 2:42 AM
#29

#27, Önskade att jag kunde följa med dig Rynkar på näsan stort lycka till imorgon och hoppas verkligen det går vägen och att dom ska tro på dig.

#28, NU är det hög tid att det vänder för dig också så du kan må bra och vara glad, det är ett elände när saker och ting drabbar en för jämt.

Kunde tyvärr inte sova i anlig ordning så dricker en kopp te nu och inväntar på att John Blund snart ska visa sig.

kissidor
9/4/12, 7:16 AM
#30

en sista lyckospark nu på morgonen fröken P! du är bra på att uttrycka dig och argumentera och nu har du ju lite mer fakta med dig också så behåller du bara lugnet så kommer det att gå bättre den här gången Flört

men vad har de förresten för intresse av att ifrågasätta dig? de borde väl vara på din sida gentemot fk tycker man Rynkar på näsan

men det var då ett elände ingann Rynkar på näsan, hoppas det går snabbt över och att det inte blir alltför outhärdligt!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
9/4/12, 10:08 AM
#31

Ja du Nathalie, nu tycker jag det räcker. Fast om allt kommer nu så måste ju resten av året bli underbart och perfektFlört

Idag känns det i alla fall lite bättre, har sovit med ispåse på knät och kuddar under för att det skulle ligga bra så jag får iaf tillräckligt stöd så jag tar mig fram även om det går långsamtGlad

Inte var det väl idag du skulle iväg Fröken P? i morgon väl? hur som helst kommer tummarna hållas hårt härSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
9/4/12, 11:42 AM
#32

javisst, sorry - det är ju bara tisdag idag Skäms.

vet inte om jag ska vara nöjd eller missnöjd för det - å ena sidan skulle jag vilja ha den här veckan överstökad så fort som möjligt men å andra sidan skulle den behöva vara dubbelt så lång för att räcka till för allt jag måste hinna med Obestämd!

skönt att du kan hasa dig fram något lite åtminstone ingann!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
9/4/12, 11:54 AM
#33

ja, det är så skönt att i alla fall ta mig från pukt a till punkt b på egen hand även om det tar tid och gör ontSkrattande jag pratade nyss med läkaren och han tyckte jag skulle avvakta till i morgon och se om det blir bättre annars ska de röntga så att ingen bit av enisken lossat..

nu kan det bara bli bättre för sämre kan det inte bli utan att kroppsdelarna ramlar av Cool

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/4/12, 11:54 AM
#34

är sur, fk ringde, jag kommer att få en ny handläggare inom kort, typiskt när jag bytte i vintras och fick en jättebra..

sedan har jag köpt mig ett par nya walkingskor i strl 36. i våras hade jag onda fötter och fick köpa 38, efter några månader var de för stora och jag köpte 37, nu är jag nere på 36.. dyrt blir det, men vad gör man, onda fötter är inte kul Obestämd

Annons:
[Nathalie62]
9/4/12, 4:04 PM
#35

#31, Ja man får försöka se det positvit även om det är svårt många gånger.Kyss

#34, dom och deras bytande fram och tillbaka, man blir så trött. Hoppas det är någon du blir nöjd med.

ingann
9/4/12, 5:47 PM
#36

Fröken P:  Hoppas du får nån bra handläggare!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/5/12, 1:18 AM
#37

Nu ska jag till sängen och sova sju kvart i timmen Tungan ute

kissidor
9/5/12, 7:09 AM
#38

åååååhhh, nu blir jag avundsjuk nathalie, det vill jag också göra Tungan ute!

idag är det väl onsdag iaf, så lycka till idag istället då fröken P Flört

ja obekväma skor ligger väldigt högt upp på "det värsta jag vet"-listan. jag fick byta upp till 38:or - men inte till mig utan till 9-åriga dottern… till mig får jag köpa 43:or Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/5/12, 9:22 AM
#39

Tack ALLA som lyckönskat mig och tänker på mig *kram* Det här är hundra gånger värre än att gå till tandläkaren måste jag säga.. synd bara att det inte var på förmiddagen, jag gillar inte att gå och vänta och glutta på klockan.

vad gäller skor, det är ju så viktigt att ha rätt sko och storlek! jag får så lätt ont i fötter och knän om det inte stämmer och då får man ju svårt att gå ordentligt och felbelastar.

[Nathalie62]
9/5/12, 3:51 PM
#40

#38, He he, rätta skor är jätteviktigt annars får man lätt stora problem.

#39, Hoppas nu det går bra idag Kyss

kissidor
9/5/12, 4:31 PM
#41

mmm, för små är väl allra värst Rynkar på näsan men för stora är minsann inte kul heller!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
9/5/12, 4:36 PM
#42

#41, Jag tror det är lika illa vilket som faktiskt, föterna blir inte glada om dom inte passar ordentligt.

[Fröken P]
9/5/12, 5:23 PM
#43

jahapp, då ska jag börja arbetsträna då, en timme om dagen, och det skulle vara på eftermiddagen, inte förmiddag som jag vill. det är väl bara att rätta sig efter det då. jag skulle promenera på fm och sen vila innan jobbet, men jag kan inte vila på beställning sa jag, jodå, det går så bra så, tyckte alla andra.. Obestämd

[Nathalie62]
9/5/12, 7:17 PM
#44

#43, Varför fick du inte på förmiddagen ? Om det passar individen bäst får dom ju för sjutton rätta sig efter det, korkat resonemang dom har Obestämd

kissidor
9/5/12, 7:34 PM
#45

det var ju trist att de körde över dig i den frågan Rynkar på näsan! jag skulle också ha velat göra det på förmiddagen, det är ju helt värdelöst att få hela dan upphackad för en timmes skull - mycket bättre då att få det gjort och ha dagen till förfogande sen.

hur gick det annars då, var detta sämre eller bättre eller lika som du förväntade dig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
9/6/12, 12:37 PM
#46

Men vad larvigt att du inte fick bestämma själv när du ska arbetstränaFörvånad Jag säjer detsamma, vila går väl inte att göra på beställning!

Men ändå skönt att veta vad du förväntas göra, så du slipper oroa dig för fler möten på ett tag.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/6/12, 1:07 PM
#47

Jag tycker att arbetsmiljön är åt skogen, då det är väldigt livat på en del, det är en liten lokal jag jobbar i, och en del är otroligt högröstade och lägger sig i andras (och mina) förehavanden. Därför tyckte de att jag skulle jobba em för att det är lugnare då. Men mina vänner jobbar fm, sen så är de som hörs mest kvar på em iaf.. Men vi får se hur det går. Jag har inte jobbat em på tio år tror jag.. Jag kan inte vila bara för att jag måste, utan för att behovet finns. Läkaren ringer mig idag för att diskutera vad som kan göras för att jag ska få bättre sömn också. Ska även fråga om en remiss för röntgen av höften, har stora besvär med ena sidan.

ingann
9/6/12, 2:21 PM
#48

Men fattar de inte att det går bättre att jobba om man trivs? Dvs att man har sina vänner omkring sig…

Det är ju arbetsgivarens sak att se till att arbetsmiljön är bra och inte stressande för dem som inte klarar höga/mycket ljud.  Väldigt smart av dem att tvinga dig arbeta med de värsta störmomentenTyst

Hoppas samtalet med läkaren går bra och att du får den hjälp du behöver!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Fröken P]
9/6/12, 2:55 PM
#49

#48  jag jobbar i en lokal där alla ser alla, man ser även alla toaletter, så alla kan ha koll på vem som går på toa, och hur länge man är där.. och det finns faktiskt de som har koll på detta!

en tid som hade passat mig bäst är ju 10-11, men det lär vi snart märka hur det går. jag går ju upp 6-8 på morgonen, då är det morgonmedicin, sen är det dags vid middagstid igen, och då ska jag behöva köra också? jag letar inte negativa orsaker till att jobba, utan det är tiden som inte passar alls med medicinering och min trötthet. men det är ju som de säger: det är ju bara att vila innan jobbet Flört

[Nathalie62]
9/6/12, 6:13 PM
#50

#49, Nei det är inte bara att vila innan, att människor inte kan förstå att vi alla fungerar olika, blir så arg på sådant Skrikandes dom måste ju för sjutton begripa att det inte funkar för dig och då får dom bannemei se till och ordna ett jobb på förmiddagen till dig. Hoppas läkaren du skulle prata med idag har mer förståelse.

[Fröken P]
9/6/12, 7:58 PM
#51

läkaren jag skulle ha pratat med idag (hann troligen inte ringa idag) var med på mötet igår, och höll med om att jag kunde vila innan..

men det kommer att visa sig hur det går helt enkelt! Flört

ingann
9/6/12, 8:07 PM
#52

sch, jag skulle aldrig klara ett sånt jobbObestämd det värsta jag vet är att vara övervakad av såna som inte har nåt med att göra vad jag gör.

Hoppas de inser sitt misstag och låter dig jobba på fm istället!

Nu ska jag moffla en tårtbit snart.. Grannen är på väg nerSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/6/12, 8:19 PM
#53

Håller med ingann, hoppas dom inser sitt misstag och ger dig en rejäl ursäkt ! Tycker faktiskt synd om dig Fröken P.

[Fröken P]
9/6/12, 8:27 PM
#54

ja, jag tycker lite synd om mig själv, men det är bara att gilla läget Flört

nu tittar jag på 2 1/2 män och dricker got te, tropisk frukt. jag är ingen tedrickare egentligen, men höst/vinter vill jag gärna dricka te på kvällen. ska snart lägga mig under täcket och titta på Celebrity Apprentice, jag gillar såna serier. imorgon ska jag bråka med optikern igen och åka till apoteket.. bara nöjen! Cool

kissidor
9/6/12, 8:35 PM
#55

"gilla läget" får man ju ofta göra som anställd, men just när det gäller arbetsträning trodde man ju ändå det var en självklarhet att de tog stor hänsyn till individens egna önskemål för att göra återanpassningen så smärtfri som möjligt och därmed öka förutsättningarna för att det skulle gå bra - man måste ju undra varför de alla var så envetna om det prompt skulle vara tvärtemot dina önskemål Obestämd? tråkigt fröken P Rynkar på näsan, hoppas det går bra ändå!

jag sitter och jobbar frenetiskt här, har en liten rensa hjärnan-paus nu. har skittufft schema med ett anbud som ska in imorgon och jag har inte fått jobba ifred med det så mycket som en halvtimme i sträck på hela veckan förrän idag Skrikandes. det värsta är att jobbportalen segar som sjutton ikväll, annars hade jag lätt kunnat sitta och bara mosa hela natten och bli klar, men nu vete sjutton hur det blir Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
9/6/12, 9:48 PM
#56

#54, Ja i din situation får man tycka synd om sig själv, det hade jag också gjort om jag suttit i din sits och jag ska hålla tummar och tår att det kommer gå bra för dig.

#55, Fy så jobbigt Obestämd Hoppas det blir bättre snart.

kissidor
9/6/12, 11:26 PM
#57

blä, nu har jobbportalen trasslat nog, så jag ger upp. duktigt ont i huvudet har jag också och är trött som en björnhona i november efter tre såna här kvällar på raken. och vi som ska åka Ålandsbåt imorgon, hoppas jag inte somnar i hytten direkt efter middagen :-D !

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
9/7/12, 5:18 PM
#58

fy hundan vad jag har panikjobbat idag, nu spränger det i skallen duktigt igen. men nu sitter jag på centralen på o Learys med en kall öl och väntar på en halv Caesarsallad (sen lunch, har inte hunnit tidigare) och sen blir det Ålandsbåt som sagt (vi firar 10-års förlovningsdag) så det blir nog bra så småningom :-) Trevlig helg på er!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/7/12, 5:50 PM
#59

#58, Så jobbigt när det gör så ont i huvudet, hoppas det går över efter du ätit lite sallad och grattis till er förlovningsdag ! Skrattande

kissidor
9/7/12, 6:43 PM
#60

Tack Nathalie :-)! salladen hjälpte mot hungern, men jag förlitar mig mer på ölen mot huvudvärken, eftersom det är spänningshuvudvärk ;-)O:-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/8/12, 2:37 AM
#61

låter härligt att kunna ta sig en öl eller liknande! jag var så dum att jag drack några cider i förra helgen, och magen är fortfarande paj efter det, så här blir det inget förrän ev. jul eller nyår. det är inte värt det helt enkelt!

alkohol har en fruktansvärt bra verkan mot muskelvärk. lite otäckt nästan.

nåja, i skrivande stund är kl 02,35 och jag är uppe för andra gången i natt redan. så tröttsamt! förra gången var det ungen som pratade lite för högt, denna gång började värken i höften. har bäddat ut bäddsoffan, så jag ska prova att sova där, det är lite svalare, jag får sova själv, nåja, med katterna också, men det blir lite hårt mot ryggen. Flört skulle vilja ha ett eget sovrum, men det får bli ett projekt om man flyttar framöver.

[Nathalie62]
9/8/12, 5:28 AM
#62

#60, Hoppas ölen kunde hjälpa din huvudvärk och att ni har haft en underbar kväll.

#61, Jag tål inte heller alkohol, får också fruktansvärt ont i magen och i huvudet och det spelar ingen roll vad det är för något, min kropp reagerar likadant ändå.

Hoppas du sover gott nu, en annan vaknade och är nu klarvaken, det blir en lång dag om jag inte hinner sova en tur innan man ska iväg under förmiddagen. Obestämd

Annons:
kissidor
9/8/12, 8:12 AM
#63

Vi har varsitt sovrum, älskar det :-P! jag väsnas och han knuffas och trängs och snor täcke, vem kan få sin välbehövliga nattsömn under de förutsättningarna :-P? lite tråkigt att inte kunna ta några goda öl eller glas vin eller så, men det är ju bra för kroppen att låta bli förstås ;-) huvudvärken gick över och vi var uppe otroligt sent för att vara vi, till två :O! men när vi kommer hem ikväll efter en kalasdag blir det nog somna ovaggat före nio :-P

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
9/8/12, 8:00 PM
#64

Hoppas ni haft det superbra kissidor! Och grattis på bemärkelsedagen ocksåSkrattande

Det låter onekligen gott att kunna ta sig en öl när andan faller på. Det kan aldrig jag göra. Jag måste planera i god tid innan jag ska dricka  något, måste sluta med medicinerna 3 dagar innan och får inte ta dem på 3 dagar efter alkoholintag. Det är inte värt värken att vara utan medicin i 1 vecka bara för att kunna dricka något så det blir bara vid väldigt speciella tillfällen. Hittills har det varit ungefär vart 3je år Flört

En del tycker att jag ska ta en öl ändå trots medicinen men det är inget jag vågar riskera. Den kan ge koma i kombination med alkohol och det är inget jag tänker riskera Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/8/12, 8:45 PM
#65

#64, Jag står för samma procedur och vågar inte heller riskera något dumt bara för att dricka lite, det är inte värt det Skrattande

[Nathalie62]
9/9/12, 5:31 AM
#66

Vaknade tidigt och dricker en kopp te nu och hoppas smärtorna kan ge med sig så man kan sova en runda till.

[Fröken P]
9/9/12, 7:03 AM
#67

huvva vilken kall natt det varit, bara tre plusgrader! så nu har jag vridit på värmen på varenda element, ja iaf på de som fungerar Flört

har sovit dåligt som vanligt, men ska försöka ta mig till köpcentrumet om några timmar, mitt hårspray är slut, och det kan jag ju inte vara utan. jag köper apotekets mousse och spray, oparfymerade och väldigt bra. (shampot köper jag där också).

lånade ut min iphone igår, och det är en otrolig skillnad att surfa med samsungen nu, den är mycket segare än iphonen, så jag har olika behov av dem. men iphonen börjar ta täten nu, och jag är även sugen på den nya modellen, så vi får väl se vad som händer Cool

ha en skön söndag alla!

[Fröken P]
9/9/12, 1:07 PM
#68

nu har jag tonat håret, sitter i min rosa ziperall (även kallad sparkdräkt här hemma) och slötittar på tv. har fixat lite med tvätt, dammsugit och plockat lite också, och nu börjar kroppen säga ifrån och vill ha vila.. det är lite si och så med fotvärmen, vet inte riktigt om jag ska ha tofflor, strumpor eller bara vara barfota Flört

nu ska jag hänga upp sista tvätten (en kudde) och sen blir det soffläge och försöka slappna av Cool något shoppande blir det inte idag, orkar inte..

kissidor
9/10/12, 2:46 PM
#69

tuff helg, lite avslagen efter kryssningen, och så jobb på söndagen, och mamsen som skulle komma på en trevlig och avkopplande lunch hamnade på sjukan istället.

borde verkligen också ha tvättat, men det blev inte så Skäms

och sen stora måndagspaniken idag, dan började uselt. fastnade i trafiken värre än vanligt och hann inte ta nåt kaffe innan jag skulle in på mina möten som överlappade varandra hela förmiddan - så inget kaffe förrän lunch Skrikandes. vid det laget var jag lätt irritabel kan jag säga Tungan ute, men nu börjar det lugna sig Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
9/10/12, 4:20 PM
#70

#69, Skönt att det lugnat ner sig kissidor.

Jag vred benet ur led innan idag så nu kan jag knappt gå, det tar nog ett par dagar och bli återställd igen Obestämd

[Fröken P]
9/10/12, 5:21 PM
#71

Fick nyhetsmail från Telefonshoppen, d tar 100 kr i avgift för en förhandsbokning av iphone 5.. Första gången jag sett att någon tar avgift för detta.

kissidor
9/13/12, 3:19 PM
#72

hur går det med benet nathalie? hoppas det är bättre nu!

jag har haft lite snurrigt på jobbet med sjukt mycket möten - har inte ens hunnit kissa och hämta kaffe emellan Obestämd (fast om man nu inte hinner kissa så är det väl tur att man inte hinner hämta kaffe förstås Tungan ute).

och under tiden har förstås högarna på skrivbordet växt, och inte får man ju precis sitta ifred och beta av dem heller. jag var faktiskt tvungen att sätta upp en skylt på min dörr förra fredan med slutklämmen "vänligen endast akuta ärenden tack", och det hjälpte faktiskt Skrattande.

men nu tar jag ett djupt andetag och dyker ner i det igen, tjingeling så länge!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/13/12, 5:49 PM
#73

#72, Tackar som frågar, har fått kryckor nu så det kan bli lättare att gå, innan fick man krypa fram Tungan ute

Jobbigt när det blir så snurrigt på arbetet, du gjorde rätt i att sätta upp en skylt så du kunde arabeta mer ostört. Hinner man inte ens gå på wc är det illa. Hoppas det har underlättat lite för dig nu Kyss

kissidor
9/14/12, 3:24 PM
#74

idag har jag jobbat hemifrån, tyckte jag förtjänade det efter en vecka med 10-minuters skrivbordsluncher och sena kvällar :-) guben var hemma med feber och nös och hostade sönder huset, men han gjorde också brasa i kakelugnen och på det stora hela har det varit lugnt och skönt. fast jag hade två tjocka pärmar och en usb-sticka med handlingar att läsa igenom och ni kan ju gissa om jag blev tung i huvudet! somnade i fåtöljen med pärmar och katt till slut. men nu är det snart fredagsmys, trevlig kväll på er :-) !

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/14/12, 4:19 PM
#75

¤74, Skönt att du kunde jobba hemma idag, det underlättar ju en hel del om man kan göra det. Får bara hoppas att han inte smittar dig när din man är dålig.

Har varit hos sjukgymnasten idag men det blev inte mycket gjort med kryckor Tungan ute det blev bara ett långt samtal, dock ett positivt sådant Skrattande

kissidor
9/14/12, 5:12 PM
#76

ja det var myspys Glad! här regnade katter och hundar samt blåste halv storm också, så det var sååå rart att sitta inne med brasa - och arbetsgivaren är ju inte blåst på nåt för jag har gjort mina timmar och varit tillgänglig för alla som behövt prata med mig på både tel och mail, det är bara de där tre timmarna i bilköerna jag inte har suttit, och det har väl inte företaget lidit nån specifik skada av Skrattande

usch för kryckor, skulle försöka ha det en gång för en 10-15 år sen när jag hade brutit några ben i foten, men jag lärde mig aldrig använda dem - det blev att jag hoppade på ett ben samt tjyvgick på den gipsade foten istället Oskyldig. hoppas du slipper dem snart nathalie!

jag blir nog inte så sjuk även om jag blir smittad, jag blir i stort sett aldrig sådär himla dålig. (fast 8 dar inlagd på sjukhus för lunginflammation i vintras med en sänka som var uppe i 327 säger ju emot mig där förstås, så man kanske inte ska vara så kaxig…)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
9/15/12, 3:48 AM
#77

Borde egentligen sova vid den här tiden men i vanlig ordning går det inte som jag vill, ska bara ladda mobilen klart så får jag hoppas man kan sova sen Skrattande

kissidor
9/15/12, 7:13 AM
#78

haha, ja jag visste ta mig sjutton inte ens om du var uppe sent eller hade gått upp tidigt Nathalie :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/15/12, 5:05 PM
#79

Kissidor, Nei det är inte lätt och veta när det gäller mig ha ha, ibland är det så att jag bara vaknar mitt i natten och inte kan somna om och ibland har jag inte blivit färdig med att gå i säng Big Grin

ingann
9/16/12, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Man ska sova på nätterna Nathalie Skrattande haha jag har själv vänt på dygnet totalt nu tror jagOskyldig

idag har jag extremt ont i min armObestämd fast nu är det självförvållat.. jag sågade ner en massa buskar och träd som växer intill husgrunden igår…  Ska värden göra det så blir det gjort runt 2043 eller nåt ehe

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/16/12, 6:31 PM
#81

#80, Det ska man men det är inte lätt alla gånger Tungan ute

Hoppas din onda snart går över efter allt sågande, dåligt av värden att bara ignorera det.

ingann
9/16/12, 11:53 PM
#82

#81 Jag bor i, vad som allmänt kallas, huset som gud och värden glömdeFlört

Vi har hellre lite sämre service och gör en del själva än att få högre hyra… Vi har lägsta hyran i samhället Glad

Fast sånt som kan skada grunden är ju dumt av dem att ignorera eftersom det kan bli dyrare i längden för dem om den sprickerFoten i munnen

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
9/17/12, 10:32 PM
#83

#82, Det låter ingen höjdare "huset som gud glömde" minns en film som hade samma titel och det var en skräckfilm, tur jag inte bor hos dig då Tungan uteTyst ha ha ha.

Mycket planerat till nästa vecka, den bästa uppfiningen är nog anteckningsblock i detta läge Skrattande

Annons:
ingann
9/18/12, 8:58 AM
#84

#83 det är lugnt Glad Vi har ju mycket mer frihet att göra vad vi vill här iställetSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/19/12, 1:28 PM
#85

hej alla glada! är inte riktigt på topp efter att jag börjat arbetsträna, det blev ett bakslag med mycket värk mm. ska börja testa lyrica och seloken nu också.. sitter inte mycket vid datorn, utan kikar in lite här och där på mobilen. har pratat med fk idag, så jag hoppas att saker och ting rättar till sig.

det är förresten en väldigt kylig dag, jag skulle inte bli förvånad om det börjar snöa Flört

ha en jättebra höst!

[Nathalie62]
9/19/12, 3:15 PM
#86

#85, Hoppas verkligen det vänder för dig och håller tummarna att fk lyssnat ordentligt.

Tycker också det är kallt idag men hoppas dock snön väntar med att dyka upp än på ett tag Skrattande

Haft en lång dag så är ganska trött nu men får försöka hålla mig vaken ett par timmar till annars lär jag inte kunna sova ikväll.

ingann
9/19/12, 8:16 PM
#87

Hoppas det blir bättre med lyrican för dig fröken p! jag fick ett nytt liv när jag bytte till dem.. fick sova mer, blev av med det mesta av panikångesten men framför allt blev min värk nästan hanterbar efter 10 år med värk på 10 av 10 i skalan.. Nu ligger den på 6-8.

Så jag håller tummarna för att den har samma positiva effekt på dig med!

Här har det varit kyligt, regnigt och soligt om vartannat hela dagen men jag tog mig i alla fall i väg till jysk och köpte en uppblåsbar säng till sonen som han velat ha länge:) den var nedsatt från 999 kr till 700 kr den här veckan så då fick det bli en sån ;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/19/12, 8:26 PM
#88

Tack ingann! Jag har ju använt citodon några år nu och på senare tid även tramadol. inte samtidigt ;) Har provat andra mediciner, men de har inte passat mig av olika anledningar, så jag hoppas att lyrica kan vara något. ska beställa dem imorgon så jag kan börja med dem i början på nästa vecka.

[Fröken P]
9/21/12, 2:19 AM
#89

vaknade för en timme sen, intog några piller och lite yoghurt, sen satte jag mig vid datorn.. nu är min nya iphone beställd efter mycket krångel, det verkar vara full aktivitet hos telia..

kissidor
9/21/12, 7:32 AM
#90

ja men dåså fröken P, då är det bara att nöjt luta sig tillbaka och vänta då Flört.

trist att det blev bakslag med arbetsträningen Rynkar på näsan! tror du det hade gått bättre om du hade fått jobba den tid du ville, eller hade det inte gått bra då heller?

ingann det låter ju bra att det ändå finns ett sånt alternativ med låg hyra men att man måste göra mer själv - det finns väl många som skulle nappa på det om det var så att de fick välja. huvudsaken är väl att det går att få tag i värden och få honom att betala när det inte räcker med arbete för att åtgärda något utan det även krävs en liten investering.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Fröken P]
9/21/12, 8:11 AM
#91

#90  det hade gått bättre med arbetsträningen om jag hade fått en anpassad stol som vi pratade om vid arbetsträningen.. jag börjar ju två timmar tidigare nu än vad som bestämdes från början, det är bra, men sen vore det ju ännu bättre om jag kunde arbetspröva på de uppgifter jag har och dessutom ha en anpassad arbetsplats. att ha ett höj- och sänkbart bord och stol räcker inte. Stolen måste vara bra också Flört men som jag ser det just nu, så kan jag inte jobba en timme ens, då jag måste ta många pauser.

[Nathalie62]
9/21/12, 9:05 AM
#92

Lider verkligen med dig fröken p, att det ska vara så besvärligt för folk att förstå att du måste ha anpassad miljö på jobbet för att allt ska fungera så bra som möjligt, hoppas du kan få en bra stol.

Grannen började banka klockan halv 6 imorse, det var inget bra drag kan jag säga,Skrikandes

[Fröken P]
9/21/12, 8:56 PM
#93

Tittade nyss på en dokumentär om Steve Jobs, det var väldigt intressant och väldigt nostalgisk!

ingann
9/21/12, 9:00 PM
#94

kissidor: precis:) värden var här igår och tittade på min kran i badrummet så nu ska jag få en engreppsblandare där eftersom jag har svårt att vrida på kranarna med min arm:)

Samtidigt passade jag på att visa honom att jag gjort om köket, det hade jag inte sagt innan Flört men han tyckte det var fränt med röd/vitt och han gillade mitt egenskrivna väggord "Man tager vad man haver.. /Kajsa Varg" hehe Kakeldekorerna blev han helt begeistrad i så han bad om webbsidan jag köpt dem på för nu skulle han fixa sånt hemma Skrattande

fröken p: hoppas du kan få en ordentlig stol så du klarar av din arbetsträning! de måste ju fatta att du måste ha en bra arbetssituation..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/21/12, 10:18 PM
#95

Jag är faktiskt osäker på om det skulle räcka med en bra sol, jag kan inte sitt och jobba vid en dator i en timme, då det är påfrestande att titta på skärmen. (jag läser och lyssnar då det är en interaktiv utbildning) och förpackning son är min ordinarie uppgift klarar jag inte, det blir för mycket rörelser för nacken. Nä jag skulle vilja ha hel sjukersättning, så jag kan få en dräglig vardag. Drömma kan man ju göra iaf ;)

ingann
9/21/12, 11:48 PM
#96

Är det så illa så förstår jag inte varför du inte fått hel sjukersättning för länge senObestämd herregud, ska folk behöva ha ena foten i graven innan de ser hur illa det är?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/22/12, 6:44 AM
#97

allt ska ha uttömts vad gäller det medicinska och i rehabväg, så jag väntar på en bröstreduktionoperation, ifall det kan göra någon skillnad. det är det enda som återstår. så det är väl bara att hoppas att de ringer från plastiken snart och det blir gjort. det är så tröttsamt att behöva tjata och upprepa sig om sina besvär. tur i oturen är ju att det finns dokumenterat att mina besvär började för tio år sen. Flört

igår klarade jag inte av min timme på jobbet, åkte tio minuter tidigare för att jag hade yrsel och mådde illa.. jag ska ju kunna köra ca 15 min hem med. (hade ändå tagit tre pauser på den korta tiden där)

Annons:
[Nathalie62]
9/22/12, 3:19 PM
#98

#97, Hoppas du kan få till den här operationen så den blir gjord men det veti sjutton om du kan få hel sjukersättning för det, tänker mer på att det kanske bara blir vanlig sjukskrvining då ? Sjukersättning borde du ju ha fått redan tycker jag med alla dom besvär som du faktiskt har.

Idag är det oehört svårt att få och säger precis som ingann, folk ska ha foten i graven först innnan dom fattar hur hemskt det är. Skrikandes Lider verkligen med dig vännen PDT_Love_07

[Fröken P]
9/22/12, 4:44 PM
#99

jag kan bara vara sjukskriven som längst till april, sen är det utförsäkring som gäller om inget annat inträffar. Det KAN ju hända att op lindrar smärtan från nacken, men troligast är ju att axlarna mår bäst av op. Men nu får de gärna ringa från sjukan så jag får det gjort :) Tack för att ni tänker på mig, det värmer! :)

ingann
9/22/12, 7:26 PM
#100

Det verkar vara otroligt hårt med bedömningarna i ditt område fröken p Obestämd

Jag fick ju min arm förstörd efter en operation för drygt 12 år sedan och var sen sjukskriven 1,5 år, var på rehabutredning, sjukskriven igen 6 månader, arbetsträning (som inte funkade då de satte mig i ett sjukhuscafé där jag skulle diska, plocka bord och göra mackor, med en arm), sjukskriven några månader, sjukersättning med omprövande varje år i 4 år, ny rehabutredning, sjukersättning igen med omprövning varje år och för 3 år sen ringde jag för att mina omprövningspapper aldrig kom och fick då veta genom telefonen att jag nu hade sjukersättning tills ålderspension om jag inte själv tog bort det…

önskar jag kunde hitta något att göra både för det sociala och det ekonomiska men ingen vill ens ta mig gratis pga att nån försäkring inte gäller om nåt händer pga min skadaRynkar på näsan

Hoppas det löser sig för dig iaf! Kyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/22/12, 7:32 PM
#101

Ja, fk är hårda idag, ändå har jag ett flertal diagnoser, men det hjälper ju inte.. har bett om att få göra en benämning av arbetsförmåga, typ sån som de gör (gjorde?) i Tranås. Vet många son varit där några veckor innan de fått sjukersättning/pension. Men det är tydligen inte aktuellt i mitt fall.

ingann
9/22/12, 8:25 PM
#102

#101 En rehabutredning? Där träffar man en överläkare, sjukgymnast, kurator/psykolog och gör olika arbetsuppfifter för att bedömma vad/vilket arbete man kan utföra om något alls..

Sådana har jag gjort i Danderyd och i Västerås. Den sista i Västerås gjordes på min enträgna begäran för att jag ville se om mina värden på tex grippit-testerna (de mäter styrka och muskelförmåga) hade blivit bättre men tyvärr hade de minskat från att motsvara en 4-årings styrka till att motsvara en 1-2-årings styrka på de ca 4,5 åren som gått mellan utredningarna. Nu kan jag en "bra" dag lyfta ett mjölkpaket medans en "dålig" dag kan jag inte lyfta armen över huvud taget..

Vaeför vill de inte låta dig göra en sån bedömning? Jag skulle gissa att de är för snåla.. En utredning kostade när jag gjorde dem ca 120 000 kr för fk men det tjänar de ju in i längden när de VET hur det ligger till..

Du får tjata på dem!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/22/12, 8:37 PM
#103

Jag har sagt detta till alla handläggare jag haft på fk, men tydligen så ligger detta på arbetsgivarens ansvar.. men det ska ju inte behövas, jag har papper på alla diagnoser och haft problem i många år.. nåja, nu ska inte jag bli en följetong här :) ikväll tar jag det lugnt i sängen och tittar på tv, tvättar lite också, så jag rätt mig också :) Det känns skönt att bara slappa!

[Nathalie62]
9/23/12, 4:18 AM
#104

Nu väckte djuren mig och tycker att dom förtjänar uppmärksamhet Tungan ute

Annons:
kissidor
9/23/12, 8:07 AM
#105

det är ju inte klokt fröken P, kan bara hoppas att det ordnar sig för dig till slut. illa nog att ha såna djävulska problem utan att ha detta hängande över sig.

ett sådant arbete som du har är väl som gjort för att ge såna skador, men det sorgliga är väl att när man väl en gång fått dem så finns det inget annat som funkar heller. kontorsarbete tex är ju inte alls idealiskt för kroppen även om det kanske inte hade gett såna allvarliga skador.

haha nathalie, tycker de inte alltid det Skrattande? jag har en här just nu som tycker han förtjänar att trassla med mig när jag försöker skriva Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/23/12, 8:17 AM
#106

#105 kontorsarbete har jag haft i flera år, det var då det började gå utför med nacken.

kissidor
9/23/12, 8:26 AM
#107

jaså var det kontorsarbetet som ställde till det för dig. jag sitter vid datorn stora delar av min arbetsdag och jag känner mig förvisso stel och öm i axlar och nacke då och då, men inte så att det består - så jag trodde förpackningsgrejen var boven i det.

tänkte det kanske kunde vara liknande typ av rörelser som får mig att vilja skrika rätt ut efter max en kvarts köttbullsrullande eller räkskalande eller liknande, dvs axlarna igång hela tiden och armarna framför sig utan stöd.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/23/12, 9:43 AM
#108

#107  nej, det började med kontorsarbetet, egentligen var det receptionsarbetet som var boven från början, då var det ryggen som pajade, sen gick det bara utför Flört har en förslitning i nacken nu som ställer till det hela.

Upp till toppen
Annons: