Annons:
Etikettmjukvara
Läst 3812 ggr
[Nathalie62]
9/3/12, 4:18 PM

Mobil app-hitta din bil

Hamnar du ofta på stora parkeringsplaster och har svårt att hitta din bil igen, då kan detta vara en lösning he he.

Find my car

Annons:
[Fröken P]
9/3/12, 4:20 PM
#1

Du får nog ändra rubriken Nathalie Flört Tack för tipset om appen!

CelsiusT
9/3/12, 4:22 PM
#2

Hehe.. jag trodde det skulle vara någon smart app som talade om för mig på något konstigt sätt var min telefon är och blev jättenyfiken på hur dom hade löst just det. Alltså hur telefonen kunde tala om för mig var den är när jag inte har den (hur startar man appen utan att hålla i telefonen liksom?). Rubriken: 'Hitta din mobil'

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Nathalie62]
9/3/12, 4:28 PM
#3

He he, ursäkta, har ändrat rubriken nu Tungan ute
Tack för uppmärksamheten Skrattande

kissidor
9/3/12, 4:36 PM
#4

ja det där var nåt för mig det Skrattande!

celsiusT det borde iofs gå att få till det som du säger också, iaf nåt åt det hållet. i såna där antistöldappar så lägger man ju först in vilket eller vilka telnummer som ska bli underrättade ifall det byts sim-kort i telefonen, och de numren får då också via sms en länk till gps-spårning av den. det borde väl inte vara svårare att göra en app som ger dig den möjligheten att fjärrstyra eller övervaka din telefon från en annan även om den inte blivit snodd kan jag tycka, vem vet det kanske redan finns en - nån som vet Obestämd?

Värd på Mobiltelefoner och Android

CelsiusT
9/3/12, 4:40 PM
#5

#4 Jo om man har tillgång till en annan telefon så är det ju inte så svårt. Men då brukar det ju oftast bara vara att ringa till telefonen så hör man var den är (om den inte är avslagen eller på ljudlös då vill säga). För oftast tappar man (jag) ju bort telefonen i lägenheten eller att man råkat glömma den i bilen eller så. Det svåra är ju om man är ensam hemma och letar efter mobilen =P

Medarbetare på westernridning.ifokus

kissidor
9/3/12, 4:51 PM
#6

#5 jo så har man ju gjort i alla tider - men jag tänkte om den var utom hörhåll (eller som du säger om ljudet var av)

och är man hemma men inte har tillgång till en annan mobil så borde man ju kunna söka från datorn istället Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
9/3/12, 5:00 PM
#7

Kanske en ide att ha en gammal reservtelefon liggande hemma så man kan ringa till den som fått ben och har rymt Tungan ute

CelsiusT
9/3/12, 5:07 PM
#8

#7 Svårt bara att ha pengar på den. Då måste man ju fylla på minst en gång om året, för att inte nummret ska stängas av om man har kontantkort.Och ligga och betala för ett abonemang som bara ligger är ju inte kul. Nää, inget för mig iaf.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Nathalie62]
9/3/12, 7:56 PM
#9

#8, men om man fyllar den med till exempel 200 kronor om året så är det kanske värt det om man bara ska använda den i nödfall Glad

CelsiusT
9/3/12, 9:33 PM
#10

#9 Jag tycker det skulle vara för mkt att fylla den med 100:- om året eftersom jag inte kommer göra slut på det på en reservmobil. Sen ska man dessutom komma ihåg att göra det också.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Nathalie62]
9/3/12, 10:08 PM
#11

#10, Det är kanske inte samma sak nu som förr i tiden men det räckte att man fyllde på en gång och det var användbart hur länge det än gick emellan om det så hade tagit 3 år.

CelsiusT
9/4/12, 8:43 AM
#12

#11 Jag har haft kontantkortstelefon från ca år 1999 då jag fick min första telefon, gick över till abonemang för 2 år sedan. Under hela den tiden så var det så att från det att man laddade på pengar så var kortet aktiverat i 1år, för att kortet inte skulle avaktiveras så var man tvungen att fylla på igen inom den tiden. Vet inte hur många kort jag förbrukade dom första åren just för att jag inte gjorde slut på pengarna och därför inte tänkte på att fylla på, påden tiden så använde jag telefonen som en möjlighet att ringa om ifall att man behövde och gjorde alltså inte slut på så mycket pengar. Kollade på olika abonemang men alla jag kollade på då hade samma "problem" för mig.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Nathalie62]
9/4/12, 4:06 PM
#13

#12, Okei nei då är det ju ingen vits att ha det i så fall om det är så, tycker det är rätt dåligt av dom att ha en sådan korkad regel.Obestämd Då förstår jag dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: