Annons:
Etikettmjukvara
Läst 19041 ggr
[Nathalie62]
9/5/12, 4:17 PM

Rensa mobilen

Brukar ni rensa historiken på er mobil ? Jag glömmer det oftast men det funkar bra ändå Tungan ute

Annons:
kissidor
9/5/12, 4:28 PM
#1

menar du surfhistoriken alltså?

nä det är nog dåligt med det, har nog inte tänkt på det faktiskt. tänker du på ifall nån lånar telefonen att de inte ska kunna se din webbhistorik eller?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/5/12, 4:39 PM
#2

#1, Jag menar surfandet, nei det var bara något jag kom på helt plösltigt och tänkte att det är något jag aldrig gör i princip ha ha Tungan ute

[Nathalie62]
9/5/12, 7:56 PM
#3

Är det förresten något mer man kan rensa än bara surfandet ? Tungan ute

kissidor
9/5/12, 8:53 PM
#4

hmm ja man kan ju rensa data och cache för alla sina appar tror jag Glad - men oftast vill man väl inte det, tex om man uppnått spelresultat och sådär så är det väl sånt som ryker då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/5/12, 9:25 PM
#5

#4, Okei Skrattande

Ladydragon
9/5/12, 9:36 PM
#6

4# nej det är Data man inte ska ta bort för då försvinner till exempel spelresultat och liknande

Cache filer är temporära filer som skapas av appar och dom skapar nya såna varje gång man använder appen

själv använder jag Dolphin mini webläsare och där har man som alternativ när man stänger ner appen att den ska rensa cache och även historik

jag använder oxå appen 1tap cleaner free för att rensa cache och historik filer

Annons:
kissidor
9/5/12, 9:51 PM
#7

#6 men jag sa data också Flört - "data och cache" står det. sen var jag luddig och ospecifik, dels för att jag höll på med nåt annat och dels för att ingen ju hade ställt en följdfråga än - men det var absolut inte min mening att förleda nån att tro att spelresultat och sånt sparades i cache istället för i data, det tycker jag inte att jag har skrivit när jag läser igenom det nu heller

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/5/12, 9:54 PM
#8

#6, 1Tap clenaer free får jag kolla in, Skrattande
Vilka fördelar ser du med din webbläsare ?

[Nathalie62]
9/5/12, 9:58 PM
#9

Åh vilken otur, den fanns inte på svenska Obestämd

Ladydragon
9/6/12, 4:42 AM
#10

9# det är väl väldigt få appar som är på svenska…tyvärr Obestämd

7# ber om ursäkt jag missade helt att du skrev data oxå jag läste bara cache Rynkar på näsan

fördelar med Dolphin hmm den är snabb och enkel gillar oxå funktionen att man kan rensa cache och historik varje gång man stänger webläsaren

flisan708
9/6/12, 8:37 AM
#11

Kolla in appen eraser.

kissidor
9/6/12, 9:46 AM
#12

#10 det kan hända den bästa Flört

#11 flisan det verkar ju praktiskt att den rensar allt med ett klick, jämfört med att gå in på varenda app och göra det manuellt. synd att den inte kan rensa data också, för då hade jag testat om den kunde få bukt med min swiftkey som har nån skum bugg så att det inte går att rensa data på den, och jag misstänker att det har med det att göra att det inte går att ladda ner språkpaket längre

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/6/12, 6:23 PM
#13

#10, Jag tycker det rätt många som är på svenska faktiskt, i alla fall av dom appar jag använder.Flört

Den webbläsaren jag har kan bara rensa historiken, får se om jag finner någon svensk app som kan tömma det andra också.

#11, Synd, den tog inte bort Data annars var det ett bra förslag.

#12, Hoppas det snart kommer en uppdatering till swiftkey så det kan åtgärdas.

Annons:
[Nathalie62]
9/15/12, 4:09 AM
#14

Kissidor, om det är swiftkey 3 du menar, den uppdaterades 8 sept, kanske har dom fixat den eventuella buggen och att det går att ladda ner språkpaketet nu Skrattande

kissidor
9/15/12, 7:49 AM
#15

Kollade igen igår, funkar fortfarande inte i den här telefonen :-(. Men faktiskt så har jag vant mig vid swype nu och tycker den funkar ännu bättre för mig :-). Och att jag betalat för swift keyboard kommer fortfarande dottern tillgodo för i bägge hennes lurar funkar det än. Var lite orolig att det skulle strula i hennes nya också när hon fick jb till den, men det gick bra :-). Tur det för den passar ju bättre för ett barn än vad swype gör :-D.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/15/12, 4:57 PM
#16

#15, Trist att det inte ville funka ändå för dig, men det är ju bra at du vande dig vid swype istället Skrattande det är bra att det fungerar på mobilerna som din dotter har och det var tur att det gick vägen även med JB Tungan ute

Upp till toppen
Annons: