Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2217 ggr
[Nathalie62]
2012-09-05 16:34

Mobil-webbläsare

Vilken webbläsare använder ni av er idag ? Kommentera gärna för och nackdelar.

Jag har Opera mobil, tycker den är suverän eftersom den formar texten efter skärmens storlek och man slipper skrolla fram och tillbaka. Sen använder jag mig av en Zip fil för att få adblock att fungera och det är också super.

Nackdelen är att den inte uppdateras så värst ofta som jag märkt till exempel på firefox. Vidare finns det inte lika mycket tillägg heller till opera mobil, detta är dock inget jag saknar eller behöver så det gör inte så mycket. Skrattande

Annons:
kissidor
2012-09-05 22:00
#1

jag tycker faktiskt originalwebbläsaren i ics och jb är så ok att jag inte testat nåt annat på länge Glad. fast jag har ju varit sugen på chrome eftersom jag använder det på datorn och är en stor fan av det, men mobil-chrome har ju fått så taskiga omdömen så jag väntar väl tills de fått bättre hyfs på den

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-05 22:09
#2

#1, Har också hört och läst om dåliga omdöme på chrome och hoppas det snart förbättras för dom som gärna vill använda den.

[Nathalie62]
2012-09-06 20:21
#3

Fler kommentarer mottages Skrattande

flisan708
2012-09-07 08:11
#4

Använder google chrome, enkel å bra. Använder även det datorn & surfplattan.

[Nathalie62]
2012-09-08 05:29
#5

#4, Trevligt att man kan välja vilken som passar en bäst Skrattande Jag har Firefox på min dator

[Nathalie62]
2012-09-15 03:57
#6

Fler som vill berätta vad ni har ? Skrattande

Annons:
kissidor
2012-09-15 07:32
#7

har ju haft chrome lite under bevakning eftersom jag använder den i datorn, och nu laddade jag ner den för att testa själv. Den får fortfarande typ varannan 5+ och varannan 1+, så då är det väl lika bra att prova och se vad man själv tycker. verkar stämma att den är lite laggigare än inbyggda i ics och jb, men jag ser också direkt en fördel: automatiskt mellanslag i swype funkar inte med den inbyggda på vissa sidor, som tex iFokus - men i chrome funkar det vilket underlättar mycket att skriva!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-15 17:03
#8

#7, Men det är väl konstigt att swype inte vill lämna automatiskt melllanslag då det är något man använder sig av när man skriver ? Funkar ihop med den inbyggda, har man inte bara en åt gången eller jag missförstår alldeles Tungan ute ?Big Grin

kissidor
2012-09-15 17:39
#9

Jo men det är inget fel på swype, den funkar ju som den ska överallt annars. Och som sagt när jag använder chrome(som nu) gör den det här med. Därför har jag bestämt mig för att behålla chrome trots att den är betydligt laggigare än "stock" webbläsaren så jag kan använda den när jag går in för att skriva inlägg. Och man kan ju HA två :-), och välja från gång till gång vilken man vill använda ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-15 19:56
#10

#9, Det är trevligt att man kan välja hur många man vill använda he he Tungan ute

kissidor
2012-10-13 18:13
#11

vet inte om det beror på en uppdatering i chrome eller att jag uppgraderat till senaste versionen av min favorit-ROM som nu innehåller det mesta av den allra senaste androidversion 4.1.2 som ska vara ännu en aning rappare än 4.1.1, men nu börjar äntligen chrome kännas snabb nog för att vara användbar Glad.

jag gillar ju chrome skarpt i princip, men tråkigt nog har androidversionen varit sjukt laggig jämfört med inbyggda webbläsaren i ics och jb. inbyggda är fortfarande rappare, men det skiljer inte lika mycket nu Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-14 02:16
#12

#11, Det viktigaste är ju att det är bättre nu än tidigareSkrattande

kissidor
2012-10-14 10:46
#13

tja det tar sig iaf, helt klart Glad. när man scrollar i långa trådar med mycket bilder i och så märker man skillnaden, den inbyggda är ju som en oljad blixt där. men jag hoppas att de jobbar vidare med chrome för android så den blir ännu bättre Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-14 16:49
#14

#13, Det gör dom med stor sannolikhet Skrattande

Upp till toppen
Annons: