Annons:
Etikettövrigt
Läst 12052 ggr
[Älskamig]
9/7/12, 11:47 AM

Får inte fram mms

Vet att jag säkert lagt ut en tidigare tråd om just detta, men hittar inte den.
Så ,nå väl.. På min Sony Ericsson X8 funkar det inte att ta hem mms/röstmeddelande :( Har Tele2 Comviq, kontantkort och har ingen möjlighet att varken köpa nytt kontantkort här i Norge (funkar bara inte!) eller att köpa nytt ifrån Sverige. Går och går, det gör det ju, men tycker inte det ska behövas då kontantkortet är lika gammalt som själva telefonen (2 år!) .. Men de norska kontantkorten funkar inte på min mobil, har försökt med olika. 

Så, hur fixar man det? Står att "meddelandet har inte hämtats" och när jag ska trycka på "hämta" så kommer det bara fram; "Det gick inte att hämta meddelandet. KOntrollera mms-inställningarna" 

Har väl vart och pillat lite på APN.. Råkade ta bort alla APN:er/åtkomstpunktsnamn, så nu står det inget. :(

Vad ska jag göra? Hjälp mig! 

Dessutom går det inte att uppdatera min mobil.. Skrikandes

Annons:
[Älskamig]
9/7/12, 12:14 PM
#1

Putt skutt! :D

[Älskamig]
9/7/12, 1:14 PM
#2

Ingen? :o

kissidor
9/7/12, 1:40 PM
#3

åh har du råkat pilla bort apn! ja då är det inte så konstigt att du inte får tag i dem. ring din operatör och be dem ge dig rätt apn-adress för dina mms - det kan ju vara nåt annat fel också kanske, men det där är iaf en grundförutsättning för att det ska kunna funka Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/7/12, 4:24 PM
#4

Säger som kissidor ovan, det enda du kan göra är att ringa din operatör och be dom ge dig rätt apn för dina mms, troligtvis är det de som strular eftersom du inte kan hämta inställningarna. Lycka till.

[Älskamig]
9/7/12, 8:16 PM
#5

#4: Mms:en strulade innan jag pillade på APN.. Har varit såhär förut och har lagt till APN igen, både för internet och mms.. 
Ehm.. Vad kan jag göra? :s Får inte in 3G, har det med att jag är i NOrge och inte i Sverige? Brukar funka ibland, om jag har tur, men ytterst sällan..

[Älskamig]
9/7/12, 8:20 PM
#6

Nu funkar det i alla fall att trycka på mmset och "hämta", men det händer ingenting sen :(

Annons:
[Nathalie62]
9/7/12, 11:38 PM
#7

#6, Det är nog bäst du ringer operatören i alla fall, det kan ju ha blivit något galet när du tog bort APN från början, kanske har det med att göra att du inte bor i sverige men hör med dom så tror jag du får bäst svar.

[Nathalie62]
9/8/12, 6:09 AM
#8

Kom och tänka på något man också kan göra det är att välja Inställningar-Trådlöst nätverk-Mobila nätverk-Åtkomstpunktsnamn-Menyval och välj sen Återställ till standard-Starta om telefonen.

Du kan också prova vid Åtkomstpunkter att välja ny APN och för comviq ska det stå Comviq Surf och APN:data.comviq.se-Starta om telefonen, funkar inte någon av dessa så är det nog bara supporten som kan hjälpa dig att få fram MMS.

[Älskamig]
9/8/12, 10:11 AM
#9

#8: Hm.. Har satt in två APN.. Ehm.. Det funkar i alla fall att trycka på "Hämta meddelande" nu utan att det kommer fram att jag inte har några mms-inställningar. Men när jag trycker på Hämta meddelande händer ju ingenting.:( 

Så här brukar det vara ibland. O.o Har löst det förut, men kommer inte ihåg hur. Har inga pengar på mobilen, så kanske därför det är de som gör att jag inte får fram 3G?

[Nathalie62]
9/8/12, 3:25 PM
#10

#9, Hur menar du med 2 APN ? Inställningarna måste ju vara helt korrekt för att det ska fungera, jag vet inget annat än de förslag jag nämnde ovan och funkar detta inte så får din operatör skicka rätt inställningar till dig, glöm inte att starta om telefonen efter det.

ingann
9/8/12, 7:54 PM
#11

Har du inga pengar på kortet så beror det nog på det. Den som skickat mms-et betalar bara fram till norska gränsen, sen måste du betala för att ta emot det.

Så är det iaf i övriga världen så det borde stämma även till Norge.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Älskamig]
9/8/12, 9:41 PM
#12

#10: Vet du om man kan maila in till support av Comviq?

#11: Åja, men ska fylla på den så fort jag får pengar! Tusen tack :)

[Nathalie62]
9/9/12, 12:45 AM
#13

#12, Ja då bör man nog ha pengar på kortet i så fall, prova tanka den älskamig och se om det kan vara så enkelt Skrattande Vi får hoppas att det bara är detta annars kan du kontakta dom på kundservice

Annons:
[Älskamig]
9/9/12, 1:09 PM
#14

Tusen tack för all hjälp! :D

[Nathalie62]
9/9/12, 3:46 PM
#15

#14, Funkar det nu älskamig ?

[Älskamig]
9/9/12, 4:26 PM
#16

#15: Måste först få råd till att fylla på telefonen, och det kan ta månader tills jag kan göra det.

[Nathalie62]
9/9/12, 4:45 PM
#17

#16, Okei, önskar dig lycka till Skrattande

[Älskamig]
9/30/12, 4:29 PM
#18

Nu har jag fyllt på mobilen och det går fortfarande inte. :/ Vad gör jag?

kissidor
9/30/12, 4:57 PM
#19

åh, gick det inte ändå Rynkar på näsan! vad trist älskamig, det lät ju som att det hade kunnat vara problemet!

jag är ledsen men den här typen av frågor är inte min starka sida och nathalie som är bättre på sånt är sjuk just nu - nu är det nog tillräckligt mystiskt för att det ska vara dags att höra av sig till supporten kan jag tycka!

men du kan väl iaf börja med att kontrollera att du verkligen har rätt mms-inställningar här på kundservicesidan https://www.comviq.se/kundservice/ ? och scrollar du ner där sen så kan du ju även starta ett ärende/skicka en fråga, de säger ju att de ska svara inom 24 timmar.

när jag nu inte kan hjälpa dig bättre så önskar jag iaf lycka till!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/30/12, 7:37 PM
#20

Svarar bara lite kort här, tråkigt att det inte ville funka för dig älskamig fast du fyllde på mobilen, eftersom våra tips inte hjälpt dig så föreslår jag att du kontaktar support och får rätt tips, något galet måste det vara när det inte vill fungera nu.

Annons:
ingann
10/1/12, 12:00 AM
#21

Då är nog som de andra säjer ditt enda alternativ att ringa till Comviq och se om de kan hjälpa dig. Jag vet inte hur det är när du befinner dig i Norge men annars är deras gratis direktnummer till kundtjänst 212 på mobilen:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: