Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 3769 ggr
kissidor
2012-09-11 09:12

Jelly bean, android 4.1.1 officiell uppdatering

ja nu börjar den äntligen rullas ut i sverige, sen ett par dagar tillbaks får de svensksålda galaxy nexusarna uppdateringen "ota" - over the air.

nexus-serien som är googles egna "rena" androidtelefoner ska alltid få alla androiduppdateringar först, men då google och samsung avtalat att uppdateringarna i norden till galaxy nexus (som är tillverkad av samsung) skulle skötas av samsung så har det dragit ut på tiden. jelly bean gick ut för ett par månader sen till de länder som får uppdateringarna direkt från google.

hursomhelst så bör ju detta att nexusarna nu äntligen får den innebära att datumet för sgs3 och sgs2 att få den också tickar närmare. de telefonerna får i dagarna mindre uppdateringar som sägs vara förberedande inför jb.

att vänta några månader på en ny androidversion behöver dock inte vara enbart av ondo, visst är det kul att vara först med det senaste men om alla apputvecklare får några månader på sig att lösa buggarna som uppstår gentemot en ny version är ju inte det nån nackdel precis Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-11 18:36
#1

Det borde inte ligga så långt i framtiden tills SG3:an får den eftersom det börjat rulla ut till Nexuslurarna nu. Det lustiga är att man inte hört något till SG2:an men till 3:an pratas det mycket om.

Det läckte väl ut att det först kom ut en "betaversion" den 7 september och efter ett par dagar den 10 seprember så det kändes lite misstänkt att det kanske var en lite allvarligare bugg eftersom det var så tidigt efter varandra så jag tror att vi kommer få den inom ett par veckor Skrattande

Tycker det är viktigare att allt fungerar felfritt innan det släpps officiellt så behöver man inte bekymra sig om buggar och liknande men vet många som "rootar" sin lur för att få in JB nu, antagligen orkar dom inte vänta Tungan ute

kissidor
2012-09-11 18:44
#2

ja när det gäller sgs3 och sgs2 och egentligen alla modeller utom nexusen finns det anledning att vänta tills det är klart tycker jag, för de har ju inte en ren androidversion utan resp tillverkare har meckat med gränssnittet och lagt till egna systemappar mm. klart bäst att vänta tills de anser sig färdiga med det. även oavsett riskerna med att roota alltså Flört.

det som gjorde nordiska nexusägare sura och otåliga var att vi väntade på jb till synes utan anledning, dvs samsung har väl egentligen inte gjort nånting med den.

och jodå sgs2 ska också få den är det utlovat, men nog tror jag att de prioriterar sgs3. tror som du att det kanske inte dröjer mer än ett par veckor.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-11 18:49
#3

#2, Men är ni säkra på att ni väntade utan orsak ? Något borde ju dom ha gjort tycker man, inte kan dom väl hålla "inne den" bara av "jäkelskap" eller vad man ska kalla det ?

Har du en Nexus ?

Till SG2:an är det en del som misstänker att dom inte kommer få den förrän till Jul om ens då Obestämd det ska tydligen vara försenat av någon anledning, annars skulle vi ha fått den tidigare också, man vet inte riktigt vad man ska tro men bara det funkar när den väl släpps sen så behöver man inte "bry sig" Skrattande

kissidor
2012-09-11 18:53
#4

japp, det är en nexus jag har - och rätt eller fel så är det precis vad många misstänker att de har gjort, hållt den inne pga jäkelskap alltså. eller snarare för att förhala det i förhållande till när de är klara att skicka ut den till sgs3, som naturligtvis är mer intressant för samsung att prioritera då det är deras helt egna flaggskepp medans nexusen är mer som ett styvbarn kanske Skrattande

förresten glömde galaxy note 2, den ska ju levereras med jb direkt när den släpps

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-11 19:09
#5

#4, Det låter ju inte trevligt Obestämd taskigt att hålla på det bara för att SG3:an är deras egen så att säga, har du fått den till din än ?

kissidor
2012-09-11 19:20
#6

jag rootade ju min och tankade hem jb direkt från google så jag har haft den i några veckor Glad. till dotterns nexus som jag inte mixtrat nåt med kom den imorse

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-11 19:31
#7

#6, Tror vi går om varandra lite, läste ju det på andra sajten ha ha Tungan ute

kissidor
2012-09-11 20:04
#8

se här, samsungs eget schema för uppdateringarna på deras facebooksida om jag fattat rätt Glad (jag har snott bilden från swedroid).

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-11 20:07
#9

#8, Läste det också, tråkigt att dom har dröjt ut på det till oktober-november, det är uppenbarligen försenat av någon anledning.

[Nathalie62]
2012-09-13 12:47
#10

Ohhh vill ha den nu, kanske skulle köpa en Nexus lur Flört

kissidor
2012-09-13 14:46
#11

tja de är ju inte så dyra nu Flört

eller roota din sgs3 kanske Oskyldig? (Skrattande nej jag vet att du inte vill, och jag förstår varför)

skämt åsido, du överlever nog 1-2 månader till med ICS Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-13 18:32
#12

#11, Ha ha visst överlever jag, det funkar ju bra nog nu så det är ingen brådska egentligen men det blir rätt frestande när folk bedyrar hur mycket bättre det är än ICS Flört

kissidor
2012-09-13 21:26
#13

det är klart att alla som har fått jellybean måste dra på lite extra om hur bra det är för alla som inte har fått än Skrattande! det är ingen gigantisk skillnad, gå inte och trissa upp förväntningarna en bit till varenda dag i två månader nu för då riskerar du istället att bli besviken Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-14 14:20
#14

#13, Ha ha tack vännen ska försöka låta bli för det är nog lite det jag gör, trissar upp mig själv efter man läser om den Tungan ute

Upp till toppen
Annons: