Annons:
Etikettövrigt
Läst 3170 ggr
Scorpio97
2012-09-14 23:46

Funderar på att köpa Samsung Galaxy Gio...

Jag har haft min Nokia (knapptelefon) i flera år nu, och känner att jag skulle vilja byta till en touch. Tycker dock att dom flesta smartphones är för stora. Hittade då Samsung Galaxy Gio som jag tycker är i lagom storlek, och undrar vad ni tycker om den? Jag kommer förmodligen mest använda den till att spela spel och vara inne på internet med den, och ta nått foto då och då. Sms:ar och ringer inte speciellt ofta. Men andra ord så behöver jag ingen avancerad mobil.

Eller vet ni någon annan mobil som ni tror skulle passa mig? Vet bara att jag inte vill ha en väldigt stor mobil eller en iphone. Kommer köpa från 3, och funderar vilken abbonemang ni tror är bäst?


//Jessie

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-15 03:21
#1

Det är så svårt att råda eftersom tycke och smak är så olika men jag hade nog satsat på en Nokia Ascha för just det ändamål som du tänker använda mobilen till, kameran är relativt bra och om jag vore dig skulle jag åkt till Media Markt och testat mig fram ifall man är osäker.

När det gäller abonnemang som är bäst beror lite på vad man är beredd på att ge i månaden, den telefon jag länkade till kostar inte mycket men ändå värd pengarna, (vet 2 stycken som är helnöjd med den) här finns en hel del att välja på med abonnemang och tjänster så får du helt enkelt se vad du tror kan passa dig bäst. Skrattande

kissidor
2012-09-15 07:42
#2

Men om du ska spela och surfa så är det ju då du kommer att få problem om du har en alltför klen mobil, vilket gio eventuellt är. Du har inga fler specifikationer som hur mycket den får kosta och om du helst vill ha en android eller om det går bra med vad som helst utom iPhone? Ja ska nog gå upp ur sängen och sätta mig vid datorn istället tror jag, det blir enklare då att kolla lite på gio och se vad det finns för alternativ :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-09-15 08:58
#3

nu är jag tillbaks fast från datorn Glad

kollade lite mer på gio och tror den kan vara en helt ok första smartphone för många, men som sagt ser du fram emot att spela spel på den så kommer den att vara dels laggig och dels ha för lite minne för att få plats med särskilt många spel. det är nämligen inte allt som går att lägga på sd-kortet, utan en viss del av spelen måste ligga i det inbyggda minnet som snart går åt, och de flesta andra appar kan inte ens delvis ligga på sd-kortet.

men det är helt klart ett problem att alla androider med vettiga prestanda är såpass stora - jag märkte det när jag letade ny lur åt dottern för ett par månader sen. men så småningom vänjer man sig absolut vid det tycker jag själv, och börjar bära och använda telefonen på ett annat sätt (dvs inte i fickan, och ingen enhandsfattning vid inmatning). kollat lite på 3.2" skärm som gion har och då är utbudet onekligen väldigt klent, men kan du bara tänka dig att gå upp till 3.5" så blir det genast lite mer att välja på iaf. i det formatet har tex sony en del att välja på.

en sony xperia u tex kanske inte vore så pjåkigt val: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164523

men som sagt du kan väl skriva vad du kan tänka dig att betala också (och förstås om du överhuvudtaget kan tänka dig att gå upp liiiite i storlek) så blir det lättare att sålla Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-09-15 11:23
#4

Det enda jag vet att jag absolut inte vill ha är en Iphone, sen gillar jag Samsung av någon anledning. Köper man från 3 med abonnemang så kostar själva mobilen ingenting (: Syrran betalar runt 200kr för sin i månaden, med abonnemang då. Och det är så jag vill ha också.

Nokia Ascha har knappar, vilket jag inte vill ha (förlåt, glömde säga det) (:

Kommer förmodligen inte ha många spel eftersom jag alltid brukar klara ut spel innan jag börjar på ett nytt (och man kan väl ta bort appar, vad jag fattat det som?) Intenet är igentligen viktigast, dte är ärligt talat därför ajg byter mobil. Lite lite större skulle jag nog kunna tänka mig. Syrran har en Samsung Galacy ace, och den är maxstorlek, även om jag helst vill ha en mindre.

Tack för att ni hjälper mig föresten! :D


//Jessie

[Nathalie62]
2012-09-15 16:52
#5

#4, Nei då passar ju inte den jag länkade till eftersom du nu skrev att du inte ville ha med knappar Skrattande skulle den här passa då ? Samsung mini

Scorpio97
2012-10-09 20:17
#6

(Sorry att det tagit så lång tid att svara!)

Ja, den såg ju liten och behändig ut! (: Men när jag kollade på 3's hemsida så fanns den inte där…? Mamma vill högst betala 200kr i månaden har hon sagt nu, så det är det som gäller.

Sen fattar jag inte så mycket med det här med abonnemang. Abonnamanget 3Pott kan man välja ska kosta 200kr och då får man gratis en ny mobil och får använda hela månadskostnaden. Det står även att om man vill surfa så ska man välja till 3Mobilsurf, som då kostar 89kr (16 Mbit/2, 2 GB per månad) eller 149kr (32 Mbit/s, 5 GB per månad). Minutkostnaden för samtal och kostnaden för SMS 69 öre, är det billigt eller dyrt? Min familj har tre allihopa, men inte alla kompisar har det. Smsar dock extremt lite, högst 100st i månaden (om ens det). Ringer ännu mindre. Har ingen aning om vilka tjänster/abonnemang jag ska välja till…

Det kanske märks att jag är väldigt ovan vid att välja mobil. Mina förra mobiler har jag alltid fått i present av mina föräldrar, och jag har alltid haft kontantkort, därför tycker jag det här med abonnemang är lite krångligt.


//Jessie

Annons:
kissidor
2012-10-09 20:30
#7

scorpio har du möjlighet att ta dig till en butik eller är det bara på nätet du kan beställa? annars brukar det ju vara så att i de flesta butiker så kan du köpa telefonen med vilken operatör du vill, så då kan du få tag i en viss telefon oavsett om den finns med i deras "officiella" sortiment eller ej Glad. annars finns ju sony xperia go på hemsidan och den kunde ju också vara ett alternativ, jag tror den är lite rappare än gion

det billigaste surfalternativet där räcker mycket bra till för de allra flesta, och 69 öre per minut och per sms är standardpris - dvs det är inte dyrt men det finns billigare, men det känns inte som att det är så viktigt för dig då du inte ringer och messar så mycket

men mobilabonnemang… ja det är en djungel Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-09 20:45
#8

Det finns ingen tre-butik här, men elgiganten finns i närheten samt Tele2 (tror jag det är) och StjärnaFyrkant.

Mamma vill dock ringa och beställa, vet inte riktigt varför. Hon har dock pratat om att om jag inte bestämmer mig snart så åker vi in och köper en mobil direkt, så hon kan kanske gå med på det.

3 Mobilsurf Plus (89kr) blir det då. Sen antingen 3SMS 100 (100sms/månad, 49kr) eller 3SMS Flat (3000sms/månad, 99kr). Problemet är att den första känns snålt, men jag behöver verkligen inte 3000 sms, som det är på den andra. Blir ju antingen 61kr eller 11kr kvar då. Jag skickar betalsms ibland (extrafunktioner till ett spel), då dras det från dom här pengarna som blir över, eller hur? Hur blir det om jag inte använder extrapengarna? Stannar dom kvar till nästa månad, eller försvinner dom bara?

Om jag köper betalsms, syns det på räkningen eller så då? Mamma är inte alltför nöjd över att jag "slösar pengar på ett virutellt spel" och dte vore därför vara en fördel om hon inte såg det.


//Jessie

kissidor
2012-10-09 21:03
#9

ja det var andra butiker jag tänkte på, som tex elgiganten - men tyvärr ser jag på deras hemsida att just tre verkar i stort sett vara den enda operatör de inte har Rynkar på näsan

tyvärr scorpio så kommer inte minsta krona av betal-sms dras från din pott, hur mycket du än har kvar - det kommer på räkningen och det kommer att stå tydligt specat att det är just det. men det finns ju såna mängder av gratisspel i playbutiken Glad.

du kanske skulle testa med den lägre sms-nivån först, går det över den så är det väl bara att du får betala styckpris för de överskjutande då - och märker du att det hade lönat sig att ha den högre nivån så går det väl att byta till det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-09 21:52
#10

Det var ju synd, för jag är helt säker på att jag vill ha tre. Helt enkelt eftersom det är det som funkar bäst härhemma. Har man halebop så får man springa runt i hela huset, lika med telia xD

Det är extrafunktioner till en hemsida jag betalar (20-40kr/månad), ungefär som iFokus Insider finns här. Dåligt att det inte dras från extrapengarna…

Jag tvivlar stark på att jag kommer över 100 sms i månaden. Smsar högst tio sms i veckan, oftast inte ens det. Så blir nog den lägre i så fall.

Några tips på vad jag kan använda dom 60kr som blir över till då? Om jag köper spel, dras det inte heller från extrapengarna då?

Tack för hjälpen föresten! (:


//Jessie

kissidor
2012-10-09 22:21
#11

mja men om man tänker efter vart pengarna för betaltjänster går så förstår man ju att operatörerna inte går med på att de dras från potten - operatörerna vill ju ha vinst också och om kunderna fick använda pottpengarna som betalmedel till andra firmor istället för att bara kunna använda dem till operatörernas egna tjänster som de tjänar pengar på så är det ganska självklart att det är inte operatörerna intresserade av alls - och på de villkoren skulle de verkligen inte ha nån anledning att "bjuda på" telefonen.

jag skulle nog ta 89 kr av potten till mobilsurf plus för 89kr, och sen kanske 69kr till 3 vänner 69 vilket ger dig i princip fria samtal och sms inom tre, och sen skulle jag låta de 41kr gå till mina samtal och sms till de som inte har tre. alternativt om du sms:ar mest till dina vänner med annan operatör skulle jag väl ta den här 100 sms för 49 och låta de då överskjutande 61 finansiera mina fåtaliga telefonsamtal - ja det kanske blir bättre förresten Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-09 23:55
#12

Det här med abonnemang tycker nog många är en djungel så förstår det är svårt men med den information du gett oss så tror jag nog på det som kissidor skriver är bäst för dig, den med 100 sms för 49 kronor.

Scorpio97
2012-10-12 20:01
#13

Jo, visst förstår jag varför betalsms:en inte dras från extrapengarna, men det är ju lite synd för mig (;

Blir nog mobilsurf (89kr) och 100 sms (49kr). Upptäckte att istället för att ha 61kr kvar (som jag förmodligen inte kommer använda) så kan jag betala 149kr i veckan istället för 199kr :D Då får jag 11kr kvar till telefonsamtal.

Insåg också att vi har PhoneHouse i stan, och där säljer dom mobiler med 3 också. Mamma var dock osäker på om det abonnemanget finns då…?

Är det någon annan mobil är Galaxy Mini och Xperia Go ni rekommenderar? När jag tänker efter så skulle jag nog kunna ha en mobil med tangentbord och toutch-skärm också. Om jag ska köpa i butik så vore det roligt att ha lite alternativ och kolla vilken jag gillar bäst (:


//Jessie

Annons:
kissidor
2012-10-14 10:53
#14

ursäkta scorpio, jag har missat att svara på detta Skäms!

saken är ju den att om du ska ta telefonen via ett sånt här abonnemang och din mamma går med på pottabonnemanget för 199 kr/mån - då kan du ju tex få en samsung galaxy s2 utan att betala nåt extra Glad! den är ju mycket bättre än alla de tidigare nämnda, som vi föreslog innan vi visste vilket abonnemang som var aktuellt Flört. visst, den har ett drygt år på nacken men den var så i särklass topp när den kom så den står sig fortfarande mycket bra i konkurrensen nu när priset sjunkit på den. och den kommer att få den allra senaste androidversionen inom ett par månader också Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-14 11:26
#15

#14 Det har jag inte ens tänkt på… xD Enda problemet är ju då att jag tycker den är för stor :/ Men det kanske är en vanesak? Jag är ju van vid min lilla nokia, och då är nästan alla mobiler för stora. Efter ett tag kanske man inte tänker på det? Och om man är inne på internet eller spelar är det ju bra med stor skärm. (:

Och den fanns ju på tre också, det är bra. Fast mamma vill ändå ringa och beställa, för hon tror/anser att hon kan få bättre pris eftersom hon har haft fler mobiler/abonnemang hos tre under flera år.

Min kompis tittade på mig med en blick som sa "Är-du-helt-idiotisk-eller?" när jag sa att jag eventuellt skulle köpa Gio eller Mini. Hans tips var Galaxy S3, eller en Iphone (han är så stolt över att han ska få femman i julklapp)


//Jessie

kissidor
2012-10-14 11:36
#16

japp, det är en vanesak scorpio Flört!

jo men s3:an får du inte utan att betala extra med det abonnemanget, för den får du dels betala en tusing i engångsavgift och dels 200 spänn extra per månad. du måste upp i 399/mån för att få den med på köpet.

men 2:an är inte dålig alls, och den är så mycket bättre än gio eller mini att det knappt går att nämna dem i samma mening Skrattande. låt du kompisen svassa med sin iphone 5 så mycket han vill - får du sgs2 så kan du vara nöjd över att du har en bättre telefon än de allra flesta Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-14 11:46
#17

Upptäckte att man måsta betala engångssumma på 1600kr när man köpte trean, så jag ändrade mitt inlägg (;

Jadå, jag bryr mig inte hur mycket han skryter om sin Iphone, det skulle han göra oavsett vilken mobil jag har xD Om den så var tusen gånger bättre än hans Iphone, så skulle han ändå skryta.

Men det blir nog en Galaxy S2 då, även om jag har en känsla av att syrran kommer bli sur på mig. Hon tycker det är onödigt att köpa en "så bra mobil när man inte behöver det". Men det blir ju samma kostnad om jag köper en sämre, och då är det väl lika bra att passa på och köpa en bra på en gång (:

Tack igen för hjälpen! :D Ett par sista frågor bara. Sån här skyddsplast till skärmen, var kan jag hitta det? Finns det på Elgiganten, StjärnaFyrkant, Phonehouse eller Expert, och vet du om dom erbjuder sig att sätta fast den åt en? (Fast det kanske är olika på olika butiker…? Beror väl på om dom har tid också)

Tips på hemsida där dom har snygga skal? (:


//Jessie

kissidor
2012-10-14 12:07
#18

precis scorpio, när det ändå ingår i samma peng, varför ta den sämsta de har Skrattande!

visst har de displayskydd på elgiganten och säkert på de andra ställena också (förutom att expert inte finns längre då förstås). men jag vet verkligen inte om de erbjuder sig att hjälpa till att sätta dit det. det är lite pilligt och lätt att få bubblor under, det är det, men det går lite bättre för varje gång.

det finns ju annars alla möjliga sorters displayskydd på nätet också, och många vittnar om att det är bättre att köpa flerpack billiga kinaskydd och byta när de börjar bli fula. jag avråder själv bestämt från de där superskydden som är jättedyra och har livstidsgaranti, det blir en väldigt obehaglig nästan klibbig känsla med dem, och det är ju det sista man vill ha på en touch-skärm.

vi har ju en tråd här i forumet där vi diskuterar displayskydd litegrann, du kan ju ta en glutt i den och se vad folk har skrivit.

och sist men inte minst - sgs2 har ju gorilla glass i skärmen och är extremt reptålig, så många väljer faktiskt att köra utan skydd på den för att de inte vill ha nånting mellan fingertopparna och skärmen.

jag har en sgs2 som jobbtelefon och den bryr jag mig ju inte om andrahandsvärdet på, så på den kör jag utan. den lever ett ganska hårt liv i min väska bland nycklar och skrot, men jag hittar efter noggrann putsning inte mer än en liten repa på den och det är inget som syns när skärmen är på.

men jag skulle nog sätta på ett skydd ändå för säkerhets skull om det var min egen privata.

googla på skal eller skärmskydd till samsung galaxy s2 så kommer du att få upp hur mycket som helst Glad, så får du lägga några timmar på att kolla sortiment, priser och fraktvillkor tills du hittar det som blir bäst för dig.

och så måste jag bara puffa lite för min egen favorit istället för skal, jag kör skin istället härifrån: http://www.decalgirl.com/skins/Samsung-Galaxy-S-II-Skins

inte samma skydd som ett skal, inte alls - men för mig passar det Glad.

peppar peppar men hittills har jag inte lyckats få en samsung-telefon att gå sönder genom att tappa den, den bara flyger isär med telefon, baksida och batteri åt varsitt håll och så plockar man upp delarna och sätter ihop och det är som om ingenting hade hänt. och då snackar vi ändå klinkersgolv och stentrappor. men jag ska inte lura nån annan att vara oförsiktig med sin telefon bara för att jag har haft tur!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-14 12:35
#19

Härhemma finns Expert? O.o Gick förbi det igår när jag var i stan.

Kommer förmodligen köpa någon form av "väska" åt den (förmodligen med rem så jag kan ha den runt halsen vid behov) så jag kan ha den löst i skolväskanväskan, för att undvika repor. Har haft min Nokia i två-tre-fyra år eller nått, och det är bara några få skador på den, trots att dne legat i skolväskan med diverse småmynt, nycklar, böcker osv. Känns dock säkrare att ha skyddsplast också. Min syster har en farbror som är ganska teknisk, det var han som hjälpte syrran med skyddsplast till hennes Galaxy Ace, så han kan säkert hjälpa mig också (: (Brukar ta ett tag bara innan han har tid)

Är det stor skillnad på om man har skyddsplast eller inte i känslan? Plasten är ju så tunn, så det borde inte göra så mycket, eller? Syrran gillade sin mobil bättre när hon fick skyddsplast, för hon tyckte den var för känslig innan men med plast på så vart det perfekt.

Okej, ska kolla in i tråden och tänka på att inte köpa dom dyraste (: (Bra att du sa det, annars hade jag förmodligen gjort just det)

Skal tänkte jag inte för skydd utan jag tänkte så att mobilen blir snyggare och mer personlig (: Var är skillnaden på skal och skin? Det kanske är skin jag menar?

Det leopardmönstrade på hemsidan du länkade var snyggt.


//Jessie

kissidor
2012-10-14 15:38
#20

tja expert gick ju i konkurs för ca en månad sen eller nåt sånt, så kanske har de fortfarande öppet för sin konkursutförsäljning. men de lär ju inte fylla på lagret iaf så jag förmodar att det kan vara ganska osäkert med tillgången om man letar efter en specifik produkt. men å andra sidan, om de har kvar det man letar efter så är det väl nedsatt pris på det - så ligger det bra till kan man ju alltid gå in och kolla Flört.

det kan vara stor skillnad på känslan, och det är det alltså tex med de där dyraste superskydden. de tunna billiga kinaskydden är det inte mycket skillnad alls med, och som jag skrivit i displayskyddstråden så är det tom ännu bättre fingertoppskänsla med ett sådant matt som jag har - fast jag vill ändå inte rekommendera folk att kuta iväg och skaffa ett sånt, för det ger ett väldigt speciellt utseende som kanske inte alla tål

skin är egentligen bara en stor dekal, jag var lite skeptisk mot både fästförmågan och slitstyrkan på den, men de jag köpte till min galaxy nexus och min galaxy s2 sitter jättebra fast men går ändå att lossa och sätta tillbaks, samt att de verkar väldigt hållbara Glad. jag är inte så förtjust i sånt som gör telefonen tjockare, så jag tyckte det här var toppen - + att det ju finns hur mycket läckra bilder som helst att välja på! (och man kan ju även ladda upp en egen bild och få som skin om man vill). kollade du alla som fanns till s2? det finns mängder utöver de som visas på första sidan, förutom att man som sagt dels kan använda en egen bild/design och dels välja vad som helst ur deras totala designkatalog - det tar väl lite längre tid att få det bara.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-14 16:48
#21

Vill bara inflika, du är en pärla kissidor Kyss

Det finns inte mycket mer att tillägga än det hon redan har nämnt, tycker du gör klokt i att ta en s2:a Scorpio som faktiskt är en mycket bra telefon, tror absolut inte att du kommer ångra dig så får dina närmaste tycka vad dom vill Flört och du kommer säkert vänja dig vid storleken efter ett litet tag.

Som sagt så finns det mängder av skal/skin att tillgå så man kan anpassa den precis hur man vill, jag köpte mitt skal på claes olsson, ska dock kolla in alla trevliga skins i länken du skickade kissidor, låter ju himla kul att skapa en egen Skrattande vet precis vad jag vill ha Tungan ute

kissidor
2012-10-14 16:56
#22

hehe, jag tror nog jag också vet iaf ungefär vad det är du vill ha nathalie Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-14 16:58
#23

#22, Big Grin

kissidor
2012-10-20 07:33
#24

Hur går det scorpio, har du fått nån ny telefon än :-) ? Vi är ju nyfiiiikna förstår du :-D

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-20 12:59
#25

Vill också veta Tungan ute

Scorpio97
2012-10-21 13:03
#26

Nä, inte än. Mamma envisas med att hon ska ringa och prata med tre innan jag för beställa xD Hon vill se om hon kan få något specialerbjudande eftersom jag är henne dotter. Tyvärr så är mamma (och jag också för den delen) väldigt glömsk, så hon kommer alltid på det på kvällen och då går det inte att ringa. Ska påminna henne imorgon när jag kommer hem från skolan (:


//Jessie

[Nathalie62]
2012-10-21 14:44
#27

#26, Skriv en lapp Scorpio och lägg den på köksbordet innan du går till skolan imorgon så ser hon det och kanske kan ringa då Glad

Annons:
Scorpio97
2012-10-21 14:48
#28

Japp, tänkte göra det (: Men oftast blir det "justja, jag skulle ringa tre. Ja, men jag ska bara ut med hunden först…" sen klockan sju kommer hon på det igen, när det redan är för sent. Hon får den här veckan på sig, sen beställer ajg på internet ändå (;


//Jessie

[Nathalie62]
2012-10-21 14:56
#29

#28, Det är lätt hänt därför brukar jag skriva upp det och lägger lappen framför telefonen annars glömmer jag också vad jag ska göra ha ha.Tungan ute

kissidor
2012-10-21 17:42
#30

ajaj då scorpio Rynkar på näsan. håller tummarna att ni snart kommer till skott Flört! jag lägger alltid in saker jag vill komma ihåg som kalendernoteringar eller larm i telefonen Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-21 22:47
#31

#30, Det var också ett bra förslag istället för att ha en masssa lappar överallt Tungan ute

Scorpio97
2012-10-23 17:00
#32

Haha, tydligen gick det att ringa till 3 på kvällen också xD Mamma provade igår.

Så nu är mobilen beställd :D Mamma beställde en lika åt sig själv, kommer bli ganska roligt sen när hon ska försöka lära sig den (;

Det var en veckas leveranstid, så denna vecka eller nästa borde jag få den. Får nytt mobilnummer, men det gör inget för jag kommer ändå aldrig ihåg mitt gamla!

Nu ska jag bara hitta snyggt skal, plastöverdrag till skärmen och en väska att ha den i så den inte blir repig, gärna en jag kan ha runt halsen också. Syrran ville ha skal till sin Galaxy Ace också, så vi tänkte försöka hitta en hemsida där allt det finns, inte alltför dyrt.

*Glad* :D


//Jessie

kissidor
2012-10-23 17:09
#33

och det blev en sgs2 alltså? grattis, vad kul Glad!

du får tipsa mamma om att titta in här och fråga om handhavanderåd med den då FlörtSkrattande

(fick hon nån extra rabatt förresten?)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-23 18:01
#34

Japp, en Samsung Galaxy SII vart det. Syrran protesterade och påpekade att jag kommer tycka den är för stor. Vi får väl se. Om jag mot all förmodan tycker det, så kommer hon ändå aldrig få veta det (;

Nä, vad jag vet fick vi ingen extra rabatt. Men det är ju inte speciellt dyrt ändå tycker jag (:

Är lite hyper nu, vill ju ha mobilen nu! Måste vänta en hel vecka.


//Jessie

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-23 18:53
#35

Grattis Scorpio ! Så trevligt att din mamma också beställde en likadan Glad

Mna kan finna skal lite varstans, bland annat på Mytrendyphone och på Skalshop , jag köpte dock mitt på Teknikmagasinet för 49 kr Skrattande

kissidor
2012-10-23 19:12
#36

nä det är bra, håll masken bara Skrattande. men det är ingen fara - kaaanske att du kommer att tycka att den är liiite stor i början, men du vänjer dig garanterat Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-23 19:14
#37

Tror helt klart också att du kommer vänja dig så småningom Glad

Scorpio97
2012-10-23 19:25
#38

En kompis till mig har en Galaxy Note, då kan man snacka om stor mobil. Han fick den i födelsedagspresent/julklapp tror jag, och hans pappa hade visst inte kollat hur stor den var…

Blicken han gav mig när jag nämde att jag ville ha en SGS2, men tyckte den var lite för stor - var helt oslagbar! xD


//Jessie

kissidor
2012-10-23 20:23
#39

hehe Skrattande, synd att du inte redan hade din sgs2 för då kunde du ha fotat honom med den och lagt upp bilden här så vi fick se Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2012-10-23 20:28
#40

Haha xD


//Jessie

[Nathalie62]
2012-10-23 20:28
#41

#38, Ha ha ha, skulle vilja se hans min Tungan ute

Annons:
Scorpio97
2012-11-05 21:39
#42

Fick mobilen idag :D

Öppnade brevet tio i fem, efter klockan fem får man inte hämta paket. Så mamma och jag avrböt allt vi höll på med och åkte och hämtade det direkt xD Vart dock lite sur när jag läste "Hämtas tidigast andra november" på brevet. Om dom hade skickat sms hade vi alltså kunnat fått mobilen i fredags. Men bättre sent än aldrig!

Syrran har sagt minst sju gånger sen jag öppnade förpackningen att hon tycker att den är för stor. Försöker avgöra om hon är avis, eller faktiskt tycker det. Själv tänker jag inte så mycket på det. I mina ögon är alla smartphones stora, då spelar 6 millimeter hit eller dit inte så stor roll faktiskt.

Har installerat facebook (med lite hjälp från syrran) och har lyckats att både ta emot och skicka sms, samt ringa och ta emot samtal. *Stolt* xD Både mamma och jag vart som små barn på julafton. *Titta! Den startar!* Men man lärde sig underligt fort faktisk. Med en del hjälp och suckar från syrran såklart (;

Köpte sån här plastfodral på ClasOhlson (stavning?) föresten. Man fick tre plastskydd (i samma förpackning) för 99kr. Tyckte det var lite roligt att det står "Livetime protection" på förpackningen. Varför får man då tre stycken? Efter lite pill lyckades både jag och mamma få på dom på mobilerna utan större problem. Inga bubblor vad jag kan se! :D

Min kompis visade ett väldigt snyggt skal för mig föresten, förra veckan. Det var rött ormskinn eller nått sånt (låtsas, naturligtvis). Vart smått förälskad i det. Måste ha något skal i alla fall, annars kommer jag och mamma bli tokiga när vi tar varandras mobiler. Häromkring finns det inga affärer som har skal tll S2:an, bara ett helsvart skal på ClasOhlson. Lite för tråkigt för min smak. Måste hitta en väska också. Finns bara till Iphones här, ska prova och se om någon passar ändå.


//Jessie

kissidor
2012-11-06 06:52
#43

vad kul att du fått paket nu, förstår verkligen att det vart rena julafton därhemma Glad!

jag vet förstås inte heller om din syster faktiskt tycker det eller om hon bara är avis, men hursomhelst är det bara fånigt att säga att en sgs2 är för stor. om man ska ha fullt utbyte av surfmöjligheterna måste man ju ha en någorlunda vettig skärmstorlek.

hehe, de tre skydden kanske räcker en tredjedels livstid var Skrattande?

det är bara att sätta igång och googla efter skal då, till en så populär telefonmodell finns det massor Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-11-07 02:29
#44

Grattis till din telefon Scorpio, jag tror din syster är lite avundsjuk och det är därför hon tjatar om hur stor den är eller har hon en väldigt minimal mobil själv kanske ?

Det viktigaste är att du är nöjd och när det gäller skal så finns det en hel del att välja på. Glad

Upp till toppen
Annons: