Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1736 ggr
[Nathalie62]
9/15/12, 11:18 PM

OT- Tillägg till webbbläsaren i datorn

Vad använder ni för tillägg/add-ons i er webbläsare på datorn ?

Själv använder jag Adblock, Nosquint, Theme font & Size changer, och colorful tabs, i mitt fall mycket nödvändiga och hade inte klarat mig utan dom Tungan ute

Annons:
kissidor
9/16/12, 9:42 AM
#1

det finns ju hundratals tillägg som var och en kunde vara bra att ha Glad, men jag drar mig för att använda såna för att inte sega ner webbläsaren.

vilken kanongrej man tyckte det var när ie9 kom och man kunde avaktivera de mest tidskrävande tilläggen på ett enkelt sätt förresten, då blev den ju lika snabb som chrome! (det kunde man säkert i ie8 också fast man hade behövt leta upp det nånstans i inställningarna vilket man aldrig gjorde Skäms)

fast en adblocker kan man ju gott ha, för den tar ju inte längre tid att ladda än annonserna den stoppar iaf Glad. tänk bara öppna aftonbladet eller iFokus med resp utan en ad blocker - snacka om skillnad Förvånad

kör man chrome som jag så hittar man sina tillägg här: https://chrome.google.com/webstore/category/home?hl=sv

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/16/12, 6:40 PM
#2

#1, Av dom jag har så segar inget av dom ner datorn alls men det beror kanske på vad för prestanda man har.

Det är extrem stor skillnad på att använda Ad-Block, det underlättar allt surfande vart man än befinner sig och det är så skönt, om det är något som segar ner och kan ta tid så var det all reklam som poppade upp för jämt Skrattande

Det fanns rätt många tillägg att tillgå i Chrome, trodde faktiskt inte det fanns så många, i IE finns det rätt dåligt av dom vad jag sett tidigare tycker jag.

kissidor
9/16/12, 6:46 PM
#3

nej min dator är inte seg - ingen supervärsting heller men absolut inte seg Glad. men rent konkret och faktiskt så är det så att en del tillägg tar en påtaglig tid att ladda, och det är det som man numera får ett påpekande om då och då om man använder ie9. där listas då alla tillägg och precis hur mycket extra tid de tar att ladda, och så kan man välja att avaktivera dem om man tycker de laggar ner för mycket

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/16/12, 6:54 PM
#4

#3, Okei, jag har då inte märkt att det tar någon tid faktiskt, det går i rasande fart he he och det gör det även på både min laptop och på surfplattan Skrattande men i och för sig så beror det kanske på vilken webbläsare man använder också ? Använder i och för sig aldrig IE men det är tack vare att dom inte har dom Addons jag har behov av Tungan ute

kissidor
9/16/12, 7:27 PM
#5

nathalie tiden det tar mäts i millisekunder Skrattande, men det är väl mest att "många bäckar små" du vet Flört. hur som helst så märker man klart skillnad på ie9 tycker jag när man rensat bort lite tillägg som man ändå inte har nån nytta av och som segar förhållandevis mycket. då kan den som sagt bli nästan lika snabb som chrome (men inte lika smart Flört)

jag har testat firefox några gånger under åren men aldrig riktigt sett det där som anhängarna gillar så mycket och fastnat för den - chrome däremot, det var kärlek vid första ögonkastet Tungan ute. men för vissa sidor funkar det inte riktigt med nåt annat än ie, då får jag hålla god min och gå över till den

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/16/12, 7:36 PM
#6

#5, Det är trevligt att det finns någon till alla Skrattande

Annons:
kissidor
9/16/12, 8:01 PM
#7

precis Glad! jag tänker inte dissa firefox, för uppenbarligen har den nånting som många gillar men som tydligen inte är nåt för just mig Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/16/12, 10:40 PM
#8

Skrattande

Upp till toppen
Annons: