Annons:
Etikettövrigt
Läst 1534 ggr
Lellosh
2012-09-18 23:36

Behöver hjälp!

Det är så att min iphone 4 blev stulen så jag använder min gamla mobil sony ericsson W205. Den är en okej mobil, men jag vill köpa en bättre, helst inom några månader.

Jag vill inte slösa mer än 2000 kr på en mobil just nu, kanske låter väldigt lite för en mobil men jag har hittat en som verkar bra.

Den heter sony ericsson xperia mini pro.

Jag har läst om den jättemycket men vet fortfarande inte om den är bra.

Jag använder mobilen mest till att smsa, surfa, spela spel, fota… osv.

Så jag undrar om inte ni kan hjälpa mig bestämma mig, för jag vill inte köpa den och sedan ångra mig.
Mobilen kostar 1300 kr. Väldigt billig tycker jag!

Tack för hjälpen i förskott Skrattande

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-19 00:11
#1

Ett förslag är om du kan ta dig till Media markt, där kan du nämligen testa telefonen när den är igång och se om den är som du förväntat dig. Alla deras telefoner är oftast igång och det är superbra när man är osäker och inte riktigt vet vad som blir bäst.Skrattande

kissidor
2012-09-19 07:50
#2

usch vad tråkigt att få en så dyr telefon stulen Rynkar på näsan!

xperia mini pro är ju inte precis vass med dagens mått mätt, det är förstås lite så att man får vad man betalar för och det är ju svårt för oss att veta vad som vore ok för dig - mig skulle den reta gallfeber på för att jag har skämt bort mig med bättre. den kändes antagligen hyfsad i konkurrensen när den var ny, men det är väl sisådär ett och ett halvt år sen.

å ena sidan har du då inte haft android förut så har ingen bättre sådan att jämföra med. å andra sidan har du haft en iphone 4, jag skulle tro att du kommer att uppleva mini pron som laggig i jämförelse.

skärmen är ju väldigt liten, är du säker på att du vill ha en liten? det är ju svårt att tillgodogöra sig nyttan av att kunna surfa med så liten skärm tycker jag.

tangentbordet som tjockar och tynger telefonen utgår jag från att du tycker verkar bra och är nåt du vill ha? det kanske det är också om man absolut vill skriva på det sättet, men det finns smarta tangentbordsappar som gör det mycket snabbare och lättare att skriva än att sitta och peta på de där små tangenterna Skrattande.

men som nathalie säger skulle du nog definitivt behöva känna på telefonen in action för att se om den passar dig - jag skulle inte rekommendera den ens med en begränsning på 2000 kr men det betyder ju inte att den inte kan vara rätt för nån annan Flört. elgiganten har också telefonerna påslagna, men de har dem inte anslutna till sitt wi-fi så om mediamarkt som nathalie rekommenderar har det så är ju det bättre, man vill ju gärna kolla just hur de är att surfa med.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lellosh
2012-09-19 20:58
#3

Tack så mycket för hjälpen, jag gick och köpte en iPhone 4 s istället! Tack så mycket!

kissidor
2012-09-19 21:11
#4

tja eftersom du nu ändå lyckades klämma fram de pengarna så är det bara att gratulera till nåt du vet att du kommer att vara nöjd med Glad. var nu ordentligt rädd om den bara så du inte blir av med den också FörvånadFlört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-19 22:22
#5

#3, Trevligt att du fann något som var till belåtenhet och hoppas att den inte också blir stulen.Skrattande

Lellosh
2012-09-20 00:04
#6

Jag ska ta hand om den jätte jätte väl. Sitter faktiskt och skriver detta meddelande med mobilen. Touch mobiler är ju min favorit. Är inte riktigt van med knappar o sånt längre. Tack för att ni hjälpte mig och ha det bra :)

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-20 16:12
#7

#6, Tack själv och återkom gärna om det är något annat du funderar över, trevligt att du är nöjd Skrattande

Upp till toppen
Annons: