Annons:
Etikettövrigt
Läst 3151 ggr
dundeer
2012-09-19 22:55

Ny Telefon... Vilken?!

Ja, nu efter ett år har min HTC Wildfire gett upp… och det är dax för en ny, Men ekonomin är verkligen i botten för tillfället….!

Så jag behöver tips om BILLIGA men ändå Bra mobiler!

Annons:
kissidor
2012-09-19 23:19
#1

dundeer HUR billig? Max 2000 eller ännu billigare? och har du några andra tankar om den, vill du tex gärna en HTC igen alt definitivt INTE en HTC igen? Hur använder du telefonen, vad är viktigast att det är ganska bra och vad gör detsamma om det är halvtaskigt?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-19 23:47
#2

Det beror på hur billigt du hade tänkt dig och vilken telefon modell du är ute efter men kanske kan en samsung mini vara något ?

kissidor
2012-09-20 07:10
#3

ja som sagt dundeer, vi behöver verkligen veta hur billig mobilen måste vara för att kunna råda dig Glad

men rent allmänt så skulle jag om så är möjligt råda dig att inte välja en mobil som både var en budgetmodell när den lanserades och dessutom har nåt år eller mer på nacken. ursäkta att jag säger emot dig nu nathalie Flört, men det skulle tex gälla samsung galaxy minin.

jag skulle titta på 2012 års budgetmodeller i första hand, eller möjligen kolla om nån mellanklassmodell från 2011 sjunkit tillräckligt i pris - men jag tror nästan ny budgetlur är ett bättre alternativ för då får du förhoppningsvis ett nyare operativsystem.

jag skulle väl även kolla blocket och se om det fanns chans till ett bra köp där, men nackdelen är väl att folk inte tar så väl hand om sina mellanklassmobiler utan bara värstingarna, så de billigare är det kanske bara sopor kvar av när man vill byta upp sig - så det finns kanske inget intressant där.

kollade lite hastigt på prisjakt.nu, vet inte om länken nu funkar till samma filtrering som jag gjorde eller om du kommer tillbaks till ruta 1, men jag filtrerade iaf till att börja med ut 2011 och 2012 års telefoner mellan 500 och 2000 kr och med en processorhastighet på minst 800 mhz: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?cols=207%2C114%2C438&o=produkt_pris_inkmoms&l=s94827385 . du kanske kan titta vad som verkar vara lämpligt för dig där?

det finns många fler saker som är viktiga att tänka på, men som sagt det behöver vi veta mer för att kunna råda dig om Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-20 16:11
#4

#3, Ingen fara på loftet alls Skrattande men det är svårt att råda när man inte fått mer information om hur billigt hon vill ha och eventuellt vilka modeller hon är ute efter så valde bara en rätt upp och ner Tungan ute

Tänkte själv tipsa om blocket för har man tur kan man komma över en billig variant och som också är i bra skick.

dundeer
2012-09-23 17:08
#5

Har varit utan dator därför jag inte svarat tidigare!

Telefonen dog helt i fredags så jag tog och samla ihop dom sista pengarna jag hade och for och köpte en Galaxy S2!

Förhoppningsvis så blir det bra! Har dock upptäkt att den har ruggigt dålig batteritid? :o

kissidor
2012-09-23 17:52
#6

nå men då köpte du ju en bra telefon iaf, kul att du kunde skrapa ihop pengar till nåt bra Glad

hmm, den ska inte ha sämre batteritid än andra touchtelefoner? din wildfire hade ju iofs mindre skärm men sgs2:an ska väl också ha lite större batteri så det borde jämna ut sig

för det första, dundeer hur dålig batteritid har den? dvs hur länge räcker batteriet och vad har du då gjort med det?

och för det andra, vad är det som drar batteri? ibland kan nån app ligga och felaktigt snaska batteri som sjutton, tex upptäckte jag på nån av våra telefoner (minns tyvärr inte vilken) att nåt som hette google media server gjorde det efter en uppdatering.

om du inte redan har gjort det, gå in på inställningar och batteri så kan du se vilka aktiviteter som använt batteriet och hur mycket, klickar du sen på grafen så kan du se om skärm och aktivitet har ungefär lika mycket blått, har aktivitet väsentligt mer än skärm så är det nåt som är fel.

men sist men inte minst så är det så att helt nya batterier alltid är ganska kassa, de blir bättre efter några dar Glad.

de lärde tvistar om saken, men det finns många som hävdar att man för att uppnå optimal kapacitet på sitt batteri de första typ 5 gångerna bör ladda ur batteriet till den grad att telefonen säger till att det ska laddas, och sen ladda på det inte bara tills det står att den är laddad utan 8-12 timmar.

nu vet inte jag precis hur exempelvis heltidsarbetande människor ska bete sig för att hinna med nåt sånt Obestämd, och det finns även de som säger att det spelar ingen som helst roll - men har man tid kan man ju alltid försöka Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-23 20:08
#7

Trevligt att du fann en telefon som passade dig men angående batteri så är det som kissidor nämner väldigt vanligt på sådana telefoner att det inte är dom mest hållbara men kolla om du inte har någon app som tar mycket, Man kan också stänga av 3g och mobil data så håller batteriet längre och man slipper ladda den så ofta.

dundeer
2012-09-24 15:40
#8

#6 Tack för tipset! har kollat de och ingen som drar nå kopiöst, men jag har märkt att den håller lite mer för varje dag :) Första dagen så dog den på ca 4 timmar och tog 6-7 timmar att ladda… Men nu håller den längre! :)

kissidor
2012-09-24 16:19
#9

ja men då är det nog normalt dundeer Glad. och skulle du tycka att det är liiite för klent så kan du (när kassan fyllts på igen lite såklart, eftersom du nu skrapade ihop allt du hade för att unna dig den här Flört) tex fundera på att skaffa ett samsung original extended batteri på 2000 mAh, det brukar ge just den där lilla extra skjutsen var dag man kan önska sig om man fipplar mycket med sin telefon, men utan att luren blir gräsligt tjock och ful.

Värd på Mobiltelefoner och Android

dundeer
2012-09-25 08:55
#10

tack för tipset!! :D

[Nathalie62]
2012-09-25 08:59
#11

#8, Skönt att kissidors tips hjälpte lite dundeer Skrattande

Upp till toppen
Annons: