Annons:
Etikettövrigt
Läst 1838 ggr
[TrevorS]
9/20/12, 10:35 AM

Mobil som "telefon" - HJÄLP?

Jag såg förra året där man kunde lägga i sin vanliga mobil och koppla in i hörlursutaget till en telefon-lur så det såg ut som en vanlig telefon man pratade i. Vad heter den? Letat som en tok.

Annons:
kissidor
9/20/12, 11:29 AM
#1

hmmm, vet inte säkert vad du menar tyvärr - tänkte först på en sån här men det är kanske inte det du tänker på?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TrevorS]
9/20/12, 1:34 PM
#2

#1. Just ja, "Retro Telefonlur" heter den, hittade den, men såg nu att den var till för endast Samsung-telefoner, trodde den var till alla först. Den här tänkte jag på.

kissidor
9/20/12, 2:23 PM
#3

jag tyckte att det var nåt som inte riktigt stämde, det där med att "lägga i" sin vanliga mobil Glad. en sån där hade jag aldrig sett förut, men ok då hittade du sorten iaf. men den här modellen verkar ju funka till många fler lurar: http://www.mytrendyphone.se/shop/retro-telefonlur-ct-10b-76628p.html?utm_source=searchresults&utm_medium=searchresults&utm_campaign=searchresults_title

jag vet inte, men det skulle kanske kunna vara så att det finns en särskild till sgs3 inte bara för att det är en populär telefon, utan kanske också för att den är så stor att den generella modellen inte funkar till den

Värd på Mobiltelefoner och Android

[TrevorS]
9/20/12, 3:04 PM
#4

Tack kissidor! Skrattande

[Nathalie62]
9/20/12, 4:00 PM
#5

Jag fann en till som passade flera modeller på Mobilstore

Hoppas du kan finna något som passar.  Skrattande

ingann
9/20/12, 6:05 PM
#6

Den kissidor länkade till vet jag med säkerhet att den funkar till iphone iaf Glad

Jag beställde 2 sådana till mig och sonen men till min ZTE funkade den bara att lyssna på musik i medan på sonens iphone 4 och hans flickväns iphone 3gs fungerade de utmärkt på.

Jag beställde på 24.se där de hade rea på vissa färger.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
9/20/12, 6:25 PM
#7

#6, Skrattande

[Nathalie62]
9/24/12, 7:38 AM
#8

Fann du något intressant Trevor ? Glad

[TrevorS]
9/24/12, 9:22 AM
#9

Jag vet inte om jag kommer köpa den, men funderar på att köpa en "lur", men känns lite onödig, men telefonen blir så grymt varm vid örat och fått exem på grund av att jag pratat i telefonen, så det kan vara en bra idé i alla fall.

[Nathalie62]
9/25/12, 9:34 AM
#10

#9, Då är det nog värt och köpa en sådan lur i alla fall eftersom du får exem vid samtal, men det ska ju inte bli så varmt så det nästan "bränner" i öronen, då är det kanske något fel på själva mobilen i så fall ?

Jag pratar själv en hel del i min och den blir inte alls så varm.

Ladydragon
9/27/12, 10:18 AM
#11

det finns ju annars oxå hörlurar som man inte stoppar in i örat Happyplugs till exempel (googla)

jag tror det beror på telefonmodell om telefonen blir varm eller inte min blir gärna rätt varm vid samtal och annat krävande

ett annat tips är oxå om du pratar i telefon där du inte stör någon och ingen kan höra dig hemma till exempel att du använder högtalarfunktionen  (tror det heter så i alla fall)

själv använder jag så ofta jag kan högtalarfunktionen speciellt när jag pratar med sonen då det är svårt att höra vad han säger annars

Upp till toppen
Annons: